Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 Oktober 2011

BERITA DI NANTI NANTI DARI PARIS



NOTA:


ada pihak yang cuba mengagalkan kes ini
siapa kah pihak ini?

boleh kah mereka rasuah ketua hakim di paris?
boleh kah mereka padamkan kad masuk di lapangan terbang paris?
boleh kah mereka tak datang ke mahkamah?

mat mongol pasti tak datang walau pun di sapina
mahkamah jalan duta lagi tak nak datang
inikan di paris
lagi kecut buah zakar


datang tak datang mat mongol ke paris tak penting
yang penting mat mongol di sapina di mahkamah
bila sudah disapina
maka mat mongol dan suaminya
tak boleh lagi landing di eropah

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


inilah yang kita mahu
nama mat mongol disenaraikan di semua lapangan terbang eropah
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

ini lah yang kita rancang
kita bopengkan muka mat mongol

inilah tugas suci kita
untuk mengingati arwah altantuya!


SUDAH TERPERANGKAP



SCORPENE : NAJIB AKAN DISEPINA MAHKAMAH PERANCHIS : SUARAM – keadilan daily

LONDON: Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Cynthia Gabriel berkata Najib Razak akan disepina di mahkamah Perancis bagi membantu perbicaraan rasuah pembelian kapal selam Scorpene.

Cytnhia berkata, ia berhubung urusniaga membabitkan pemberian komisen kapal selam berkenaan yang dilakukan pada 2002 ketika Najib menjadi menteri pertahanan.

“Kita ada bukti cukup kuat untuk memulakan perbicaraan, individu terlibat akan disepina ke mahkamah,” kata Cynthia.

Katanya, perbicaraan itu tetap akan berlangsung di Perancis walaupun terpaksa ditunda daripada tarikh asal iaitu September lalu.

“Kita jangkakan perbicaraan boleh bermula September, tetapi peguam memberitahu ada sedikit masalah di Perancis kerana ada pihak cuba halang kes ini daripada diteruskan.

“Kita tidak tahu samada pihak di Perancis atau pihak dari Malaysia, kita tunggu. Kes ini akan berlangsung,” ujarnya ketika ditemui Suara Keadilan Jumaat lalu.

“Peranan saya sebagai panel, peguam akan beritahu mengenai kes, dan saya akan beritahu mengenai isu-isu rasuah yang melibatkan pembelian peralatan keselamatan dan pertahanan negara,” tambah beliau.

Menurut Cynthia, selain menghadiri forum tersebut, beliau dijadualkan bertemu dengan peguam-peguam yang dilantik Suaram bagi mengetahui perjalanan kes.

Jumaat lalu, beliau berlepas ke London bagi menghadiri forum di Universiti Holborn, bagi memberi penerangan kes itu kepada hadirin di sana tentang perjalanan kes rasuah itu bersama peguam kedua yang dilantik Suaram, Joseph Breham.

Selaku ahli panel yang bertindak mewakili rakyat Malaysia, beliau turut mendedahkan rasuah lain yang turut melibatkan pembelian peralatan pertahanan negara.

Cynthia juga dijadual menghadiri mesyuarat dengan tiga peguam yang terlibat dalam kes ini pada hari ini dan esok.

“Kita akan bincangkan secara mendalam selain akan ditemuramah oleh media dari Perancis,” katanya.


NAK DATANG TAK DATANG



NOTA:
bila mat mongol terima sapina dari paris
dia akan kata - gua tak takut
bila dipanggil datang dia kata - gua tak mahu campur
kah kah kah
dulak dalik
kelik klok



7 ulasan:

mek berkata...

hahaha...
padan muka bik mama
dah tak boleh pergi shopping di champs elysees.
kalau bik mama nak apa2 dari paris boleh pesan kat aku.

kah kah kah

MOH KEMBARA berkata...

Salam,

Kalau Kak Ros tak boleh shopping kat Paris, Petaling Street ada!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT

Perhaps you can temper your enthusiasm for this case with a little bit of pragmatism by reporting it as it happens.

For now, it is not even started. Even if it is, there is a lot preliminary ground work to be done to establish the case in court.

Lets do a bit of slowly turning up the heat as the frogs swim in the pan of water.

Regards

mr. mfwic berkata...

"belilah barangan buatan malaysia...bukan rakyat malaysia sangat berbangga mengguinakan produk kita..."kata ikalan kementerian penglipulara parpu...kak mah, berjiwa rakyat tau shopping kat petaling street...macam2 ada...

pakcik felda berkata...

elo.. SAPINA ni menatang apa?? lembu sapi ka??

atau intan sarafina? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

BikMum buleh juga nyoping kat Rantau Panjang, Takbai atau Bukit Bunga.

Nanti Abg Awg Adik buleh iring... kemudian singgah makan Mi Kampung Pek!

- vikmoro Kombet.

shamsul berkata...

dok muhung lagu tu la hang ni isham weh ... sampai ke tua ganyut pun dok pemuhung ...