Ahad, 6 Mei 2012

ORANG RAMAI TIDAK KAN BERKOMPROMI JIKA PILIHAN RAYA MENIPU





DUA EKOR MERANCANG UNTUK PENIPU






RAKYAT TAK AKAN BERKOMPROMI

GUA MUSANG 4 Mei - Rakyat, pengundi dan orang ramai tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang berniat menipu di piliahnraya yang akan datang. Ini adalah janji 300 ribu warga Malaysia tua dan muda yang turut sama dalam perhimpunan Bersih 3.0, Sabtu lalu.

Orang ramai berkata, rancangan untuk menipu dalam pilihan raya jelas tidak menghormati keputusan rakyat.

Apa yang berlaku pada perhimpunan Bersih 3.0 itu menunjukkan niat orang ramai untuk menentang rancangan penipuan yang telah disusun dan diatur.

Orang ramai mencabar United Malays National Organisation agar bersaing dalam saluran piliha raya tanpa menipu.

"Kalau anak jantan bersainglah di peti undi. Jangan menipu. Jangan beri kad pengenalan pada Bangla. Jangan beri kad pengenalan pada Mat Indon. Kenapa pekerjqa parti tidak boleh memereksa kad pengenalan?"



KERAJAAN TIDAK AKAN BERKOMPROMI
- meloya

GUA MUSANG 4 Mei - Kerajaan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang berniat menggulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat seperti dalam perhimpunan Bersih 3.0, Sabtu lalu.

Najib Razak berkata, tindakan pihak terbabit jelas tidak menghormati keputusan rakyat dan undang-undang negara sehingga tercetusnya ketegangan serta mengganggu-gugat keamanan yang dikecapi selama ini.

Menurutnya, apa yang berlaku pada perhimpunan Bersih 3.0 itu menunjukkan niat pihak pembangkang hanyalah untuk menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan.

Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional mencabar pembangkang agar bersaing melalui saluran pilihan raya.

"Kalau anak jantan bersainglah di peti undi. Saya tidak nafikan ada sedikit sebanyak kekasaran oleh polis tetapi ia boleh dielakkan jika mereka hormati undang-undang.


sila layari radio bangsar utama:




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau anak jantan jgn lupa pergi ke perancis. angkat sumpah kat mesjid di sana.kabonya mentua dan anaknya menanti....tuntut komisen yg tertangguh.

jib tak payah nak overacting la nak melalak salah tona kat org kampong.u punye teatrikal mcm budak sekolah je...mcm zaman budak belajar hunus keris: chis, kalau anak jantan....aparrrrah, this is 21st century man!!!!

being an aristrocrat, as refered by pak samad, u fit only to your style of living not style of ruling the rakyat anymore.

the way u handled the media n the crowd people already suggested the amok reaction of the ketuanan... poorah!!

soalnya sekarang u nak dengar cakap rakyat atau cakap dua ekoq tu??

kekadang kita rase anak jantan takubin ni memang nak kalah bcos the heat is too much on the street n the ballot box.