Ahad, 12 Oktober 2014

SIAPA PM MALAYSIA?



Peguam Negara harus dedahkan isi pertemuan dengan UMNO
 | October 12, 2014
Sekiranya Peguam Negara gagal menjawab persoalan-persoalan yang berkaitan, maka persepsi orang awam adalah beliau telah menyalahgunakan kuasa demi kepuasan parti pemerintah.






KUALA LUMPUR: PAS dan Pakatan Rakyat mendesak Peguam Negara, Abdul Gani Patail untuk mendedahkan nama Ketua Bahagian UMNO yang hadir dalam pertemuan tertutup dengan Peguam Negara dan Ketua Polis Negara pada 14 Ogos lepas.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu Berkata sehingga kini tiada penafian yang dibuat oleh Peguam Negara dan Ketua Polis Negara sepertimana yang dilaporkan media arus perdana.
Pihaknya juga menyeru Peguam Negara supaya menjawab beberapa persoalan melibatkan pertemuan tersebut.

Antara persoalan yang timbul ialah, adakah Peguam Negara terlalu menurut perintah pemimpin UMNO, siapa ketua bahagian UMNO yang terlibat dalam pertemuan tersebut dan mengapa baru sekarang Peguam Negara mengambil tindakan terhadap laporan polis yang sudah lama dibuat ahli UMNO.

Dalam pada itu Mohamad Sabu berkata pihaknya juga memberi amaran keras kepada Peguam Negara agar menasihati kerajaan supaya memansuhkan Akta Hasutan sepertimana yang dijanjikan Perdana Menteri serta menarik balik kesemua pendakwaan ke atas individu yang telah didakwa di bawah akta tersebut.
PAS dan Pakatan Rakyat juga menyokong penuh Gerakan Hasutan Akta Hasutan (GHAH) yang menuntut supaya Akta Hasutan dihapuskan.


KAH KAH KAH

woit
gwa konfuse
orang ramai konfuse

pm  malaysia ni siapa?

rosmah mansor pm no 1
anak lelaki kutty pm no 2
najib razak pm no 3

tok heng  pun dah jadi pm 
sudah mula beri arahan 
pada peguam negara
tangkap guna akta hasutan

KAH KAH KAH

--------

2 ulasan:

Unknown berkata...

Susah lah rakyat krana AG dn PIG sedang ram telor utk ditetas.

Tanpa Nama berkata...

Perkatak geng umngok guni petai.kambing black selamat dalam kandang.