Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 November 2009

CUBA CARI DALAM PETA MALAYSIA



YANG ADA INI DI BAIKI DULU - JANGAN PERGI ROMPAK ORANG PUNYA




SULAWESI SELATAN JELAPANG PADI BARU NEGARA - melayua

MALAYSIA mengenal pasti Sulawesi Selatan di Indonesia berpotensi dibangunkan sebagai jelapang padi baru negara dan akan mengadakan perbincangan lanjut dengan pentadbiran wilayah itu bagi memulakan usaha berkenaan dalam masa terdekat.

Najib Razak, berkata Gabenor Sulawesi Selatan, Syahrul Yasin Limpo akan melawat Kuala Lumpur tidak lama lagi bagi membincangkan perkara itu dengan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

KAH KAH KAH…


kah kah kah…INI KAWASAN APA PULAK INI?... kah kah kah…

woit… JELAPANG INI DIMANA NI?... kah kah kah…

woit… DI KEDAH KE ATAU DI KELANTAN…. kah kah kah..

kah kah kah… OOOooooo …INI TANAH JAJAHAN BARU KE?.... kah kah kah…

woit…DI NEGARA SENDIRI…LINTANG PUKANG… kah kah kah…

woit… URUSKAN DULU…JELAPANG PADI DI KEDAH..KELANTAN..kah kah kah..

kah kah kah… MERAYAU RAYAU JAJAH NEGARA ORANG BUAT APA?... kah kah kah..

kah kah kah…BUKAN NEGARA INI KURENG TANAH… kah kah kah..

kah kah kah…DULU MELAKA..NEGERI SEMBILAN..JOHOR..SELANGOR.. SEMUA ADA SAWAH… APA JADI?..kah kah kah

kah kah kah… TEBANG BALAK… SAWAH KERING KONTANG…kah kah kah..

woit… JANGAN NAK PERGI JAJAH LAGI… SABAH SERAWAK PUN DAH PERIT… kah kah kah..

nota:
yakinlah – akan timbul isu besar dikawasan ini nanti
tunggu dan lihat kaum tani sana naik angin
tunggu dan lihat ngo di indonesia bebas
tunggu dan lihat cerita malingsia timbul lagi kah kah kah




37 ulasan:

Sivakumar berkata...

Habislah.

Kalau kita kena merayau ke tanah orang lain untuk dapatkan beras,

Hancurlah kita!

Kita kena bergantung pada negara lain untuk makan!

Lepas tu tanah padi di Kedah dan Kelantan akan dibuat apa?

Dijadikan tapak pembinaan untuk projek projek mengkayakan kroni ke?

Alahai, apa nak jadi ni...

Tanpa Nama berkata...

bro..

JELAPANG yang kat ipoh tu jangan lupa bro...

JELAPANG ipoh tu ada katak DAP yang jadi BN frenly cipta history tumbangkan kerajaan PR Perak sampai hari ini!!

Tanpa Nama berkata...

WADUH!!!!!!!
Mati Pak!!!!!!
Duit Bernas pun tak selesai lagi dibawak lari ke Hong Ko ng.
Dah pulak nak ajak Bugis tanam padi.
Dah habis ker Banjar di Malaysia ni nak carik Bugis pulak tanam padi?
Apasal tak ke Banjarmasin saja? Kan ke dekat sikit? Situ kan banyak tanah boleh buat bendang.
Dan punyalah luas tanah terbiar sampai ke Jelebu dan Pilah tak bertanam. Kenapa nak sibuk ke Tanah Bugis pulak???
INi mesti ada Scooter belakang bas mini ni...

Tanpa Nama berkata...

Sawah di Smenanjung dah kena jual pada tokeh balak dan tokeh babi.
Sawah di Penang dah kena jual pada tokeh kilang Elektronik. Orang Melayu Penang terlalu pandai. Semua tanah kasi jual pada Cina dan konon2 nak panjangkan airport sebab nak cepat kaya. Sekarang duit dlm rumah burung lah. Melangut semua.
DI Melaka dan Selangor pun sama jugak.
Konon nak buat mall lah. Nak buat bungalow lah.
Ada tanah felda pun jual jugak. Kebun sekangkang kera pun jual jugak. Sebab tak boleh bawak masuk kubur.
Lepas tu bila nak makan nasi minta sedekah dengan Burma dan Siam.
Memang Malaysia BOLEH!!!

Johan berkata...

kahkahkah memang betul2 MALINGsia..buat taik kat org lepas tu tuduh "pihak2 tertentu","media"..dah lah layan pekerja2 Indonesia mcm sampah padahal dorang yg bantu menggerak ekonomi negara ni..

exploitasi kemudian oppression..lepas tu denial..memang chibai

ganyang Malingsia!ganyang kapitalisme!

Tanpa Nama berkata...

Tanam padi atas bumbung pun bole...buat apa nak pi Sulsel tu...oh malaysiaku yang haru lagi biru...

Tanpa Nama berkata...

TT,
Lu tak tau ka...Kita akan tanam padi atas bangunan. Kah kah kah

~tut tut~

Johan berkata...

kahkahkah baru teringat,pergi panggil Sanusi Joned bagi idea tanam padi laa..

Tanpa Nama berkata...

Jelapang padi di Kedah masih tidak siap siap, dimana peruntukan Belanjawan Negara diZaman PAK LAH zzzzz telah diserahkan pada pengerusi Mada Kedah Mahadir Khalid sebanyak RM 600 juta untuk baik pulih sistem pengairan sawah padi.Wang sebanyak tersebut telah hilang entah kemana, Anak beranak, saudara mereka yang beruntung dapat duit dari cukai rakyat secara free asyik menunjuk lagak orang kaya baru...SIAPA BERANI SIASAT, SIAPA BERANI TANYA....?

Johan berkata...

kes 'perempuan puaka',sorg lagi pelajar ditahan: http://www.malaysiakini.com/news/117796

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya blog tak best langsung. Sikit-sikit gelak macam sial! Hishamuudin Rais patutlaaaa.
Blog pun bodoh macam orangnyaaa dan yang mengangguk tulisannyaaaaa.

Blog Pemuja Peliwat Tegarrrr.

Memang bodoh! Kah kah Kah kah Kah kah Kah kah Kah kah Kah kah Kah kah......

HISHAM RAIS MANUSIA PALING BANGANG DI DUNIA berkata...

siapa hishammuddin rais? si melayu yang bela anjing? atau penggemar arak dan muzik underground? atau geng liwat Anwar al-Juburi? atau melayu global yang tidak kisah apa apa berlaku di negara hanya mahu bikin huru-hara kerana terlalu lama mengembara dek lari dari undang undang satu ketika dulu?atau barua sosialis yang mahu jadi diktator negara sosialis Malaysia?

cerita dongeng seperti tukang karut pembela anjing ini anda tidak perlu khuatirkan…ia sama seperti anda melihat sampah dan tidak perlu menumbuk sampah jika bencikannya.

Biarkan sahaja sampah akan reput walau berjuta tahun. Tiada guna membuang masa meneliti sampah dan mengkaji sampah sampah hingga anda ketinggalan LRT ke tempat kerja anda !

Tanpa Nama berkata...

salam BRO TT,
Cuba ko komen kisah kabel bawah laut dari projek bakun.hahaha

kan aku punya ramalan jadi kenyataan.

depa henjut cerita nuklear berdengar-dengar.

sebenarnya nak projek kabel bakun tuuaan melayu separuh india.kuang-kuang-kuang


baik jadi generasi bundle,semua politik kera ni dah biol gamak. cepat la pr pegang malaysia.

harap najib jual negara aku, dia bukan orang malaysia dia asal indon.ni dah panggil ketuaan melayu indon.hahahahaha.dulu ket
generasi bundle

Tanpa Nama berkata...

rupa2nya masih ramai rakyat malaysia terutama melayu yang bebal,bodoh dan banggang.HISHAMUDDIN RAIS YANG PENGECUT,PENIPU ITU PUN DI PUJA.KESIAANNNNNN HUHUHU.DULU LARI TAPI SEKARANG BERLAGAK HERO…HERO KONON????HERO TAIT KUCHING…SEPATUTNYA ENGKO TAK BALIK LANGSUNG LAGI BAGUS. SAPO BAGI MAKAN KAT ENGKO SEMASO ENGKO LARI DULU????MAK BAPAK ENGKO KE????PORAHHHH PENGECUTTTTTT TAK PAYAH NAK BERLAGAK HERO LAH. KEPADA MELAYU2 YANG BEBAL DAN BODOH TOLONG SIASAT DULU LATAR BELAKANG ORANG TUA NI DULU

org glg pth berkata...

hahahaha... sawah kat johor kontang sebab hutan balak dah gondol hahahaha...

aku rasa kau nie gile menulis laa... main tulis ikut suka hati je...

Tanpa Nama berkata...

Tak payah lah engko nak menyalak kat TT.... pi mampossss lah lu..

Lebih baik engko pergi Muar dan menyalak ler sepuas2nya kat cina yang menghina AZAN...tapi masih dibenarkan balik ke MALAYSIA gara-gara pertolongan kaki pantat MCA..

Pergi laaaa...kalau kau ada telor.. pergiiii.....kalu anu ko togak..

lain lah kalu engko satu spesis dengan cina tu...

Tanpa Nama berkata...

Orang yang kutuk Hisham Rais (HR), tapi melayari blognya boleh disamakan dengan anjing menyalak bukit. Dia harus periksa dirinya sendiri sebelum mengutuk pemunya blog. HR manusia biasa yang ada kelemahannya macam semua orang juga. Yang kita syukur bukan HR, tapi prinsip keadilan dan benci kezalimannya.

sri hartamas

TT bangang berkata...

Dari dulu aku tagk blog ni, dah sound dah, tapi masih bodoh..banyak ketawa, fakir isi..

bodoh punye TT

liza berkata...

kepada Tanpa Nama.....
bela anjing tak salah.... pegi baca buku
yg salah klau perangai tu mcm anjing... ada otak tp takde akal

Wan Nazri berkata...

Wei Tanpa Nama di atas sana...


Apa ni maki hamun saudara Cina kita yang sama negara dengan kita??

Kau tak tau ke, Dr. Asri sendiri cakap TAK SALAH kalau orang mintak Azan dikurangkan kalau memang mengganggu ketenteraman. Pegi tengok video Dr. Asri dengar baik baik. Takde pon di Quran yang cakap salah.

Zaman sebelum 1950an, takde loudspeaker, hah, macam mana pulak?

Pikirkanlah.

Jangan kau nak maki orang Cina tanpa sebab. Ada orang Melayu pun yg mengadu pasal Azan yg kuat, dulu kat Kg Baru.......

Kalau kau nak main maki bangsa orang, baik kau pegi join UMNO ler..... usah join geng Pakatan Rakyat!

jawa peranakan berkata...

ekonomi berpendapatan tinggi..

jawa peranakan berkata...

harap tuan2 tidak marah kepada tanpa nama itu.. beliau bukan sahaja tiada nama malah beliau turut tiada akal.. maka marah kepada makhluk yang tiada akal sama seperti marah kepada lembu..

jawa peranakan berkata...

harap tuan2 tidak marah kepada tanpa nama itu.. beliau bukan sahaja tiada nama malah beliau turut tiada akal.. maka marah kepada makhluk yang tiada akal sama seperti marah kepada lembu..

Cucu Tok Abah berkata...

Weoo apa2 hal, depa akan panggil lanun2 Bugis bagi perlindungan, Keturunan beebbb...
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/11/19/nation/5142635&sec=nation

Tanpa Nama berkata...

ello 15:39,16:19, 16:21,

Brader....lu kalo tak suka...lu bleh BLAHHH!!!! TT tak jemput pon masuk rumah dia. BODOH punya orang...

Lu sapa...James Bond kah??? kah kah kah

Mat Dangdut berkata...

saya memang paling suka baca komen orang yang suka kritik dekat sini..memang kelakar..tak layan sehari tak boleh...memang best bila baca benda yang tak berfakta..yahoo!!!

Tanpa Nama berkata...

elok ler tu, drpd ko menyalak kat blog TT ko pergi lah menyalak kat muar.. ko join MCA lah boleh sama2 buat aktiviti macam Bekas Menteri Kesihatan dan boleh hina AZAN..hina NEGARA MALAYSIA, hina PDRM..

Itu lah ko..asyik baca utusan, berita jer, lama lama otak ko jadi beku, tak berkembang..

Tanpa Nama berkata...

memang sah, satu spesis dengan bangsa yang kutuk azan, kutuk negara tapi menyamar nama melayu..

kalau yang kutuk azan/negara bolehg balik ke malaysia kenapa mempersoalkan hak Hishamudin Rais.

Janganlah menyamar disebalik nama melayu.dowlske

Johan berkata...

Mat Dangdut berkata...
saya memang paling suka baca komen orang yang suka kritik dekat sini..memang kelakar..tak layan sehari tak boleh...memang best bila baca benda yang tak berfakta..yahoo!!!


betul2 memang seronok baca komen2 bodoh..sama mcm baca akhbar2 melayu dan tgk berita tv3..terima kasih mat bebal sekalian!yabedabadoo!

Johan berkata...

laa..ada pengkomen2 yg ckp pasal Azan dan cina pulak..korang konon lawan gerombolan umno tapi otak sendiri pun masih bonsai..sendiri pun masih terperangkap dlm pemikiran gerombolan..

Tanpa Nama berkata...

kompom lepas ni madey tutup blog kah kah kah . .. kah kah kah . . .

yela sebab anak didik madet dah masuk blog isyam. . . syam tahniah!

lagi banyak kutuk lagi banyakmaki lagi meriah blog nih...

blog madet asik2 mak cerita kontrek kah kah kah . . .

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...indon pulak dah...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ganyang indon...malingsia sudah datang...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...meh kita tengok indon ka malingsiakah yang berani?...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kami mau datang menjarah kalimantan pula...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kalo dulu cukong saja yang menjarah harta indon...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...skrg, kami malingsial pula mau membuduhkan melayu indon...uk!uk!ak!ak!...

Tanpa Nama berkata...

ini ke yang diheboh2kan oleh bini rosmah tentang budaya glokal ni?
dulu bising2 lepas tu senyap...
lepas tu buat pulak penjenamaan baru la, slogan lain la...
ini semua kepala ligat nak autar...
janganlah minda kita terlalu layu dan mudah sangat diautar...

gagahkan diri kita supaya tidak lagi menjadi org2 melayu yg layu lentok leweh...
bangkitlah jadi org melayu yg tangkas cergas cerdas...
banyakkan pengetahuan am
perkasakan zahir dan jiwa dengan memperbanyakkan ilmu...
sediakan ketahanan fizikal dan mental dengan menggarap sebanyak mungkin ilmu...

layari blog saya
klakka-la.blogspot
iaitu di alamat url:
http://www.klakka-la.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

oi 14:48!
Hang jangan dok melalut tak tentu kalu, lama otak berselut jadi beku seduit tak guna!Orang Melayu Penang tak juai tanah bendang depa sewenang2lah! Hang tau tak Chong Eu sekat ayaq bendang pasai dia nak guna untuk kilang2? Tanah melayu depa rampaih melalui umno murah murah...airport Bayan Lepaih tu 100% tanah bendang orang melayu depa rampaih, pasaipa depa buat airport tang tu? Hang kalau tak tau apa2 toksah dok melalak macam doyok, mangkaqlah hang!

Tanpa Nama berkata...

Ini satu idea "kurang otak"..kawasan tanah diSabah dan Sarawak masih banyak..diSuluwasi besar kemungkinan Kerajaan akan mengenakan syarat syarat yang sempit sekarang dan akan mengenakan syarat syarat lebit sempit apabila projek sedang pertengahan jalan..diSabah dan Sarawak tidak mungkin dikenakan syarat ayarat sempit..Mungkin Mat Mongol isteri Rosmah ingin buat ini supaya ambil hati orang Indon yang sudah luka!!
Cadangan ini juga akan memberi peluang kepada kroni pemimpin gerombolan. Nampaknya rakyat yang menanggung bebenan akibat tindaktanduk buruk pemimpin 1Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

petikan dari forum : http://www.topix.com/forum/world/malaysia/T7AR4U4BAV8480MKR


Noh Bin Haji Omar: saye datang kat makassar ni nak minta minta beras. rakyat malas kami lapar kebuluran

petani sulawesi selatan: kenapa kau tidak tanam saja itu padimu sendiri bodo'? tai lase malon keparat!

Noh Bin Haji Omar: rakyat kami tu malas malas. nak makan nasi lemak tak nak kerja. camana nak tanam padi.. dorang mengeluh gatal, lelah, berat, tapi rindu makan nasi lemak lepas makan nasi lemak langsung gerak balik tido je otak bodoh banyak makan belacan

petani sulawesi selatan: SURUH SAJA RAKYAT MALON MU ITU MAKAN SEMAK BELUKAR! RUMPUT LIAR! CAMPUR DEDAK TAIK KUDA!

Jakarta, Indonesia
Reply »
|Report Abuse |Judge it! |#6 Nov 19 2009

BAngsa MALON PEMALAS semua, jadi wajar aja mereka kelaparan.., kerja ndak mau, tapi mau enaknya aja..

tanpa nama berkata...

dan seperti biasa TT akan mengharapkan belas bila die dikutuk

hahahaha.. very gentle