Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 29 November 2010

INI PROJEK TEPAT LAGI BETUL




OBAMA DENGAN BEROK






nota:
berok tunggal dari
hutan pahang telah
ditangkap dan dihadiahkan
presiden amerika untuk
bekerja sebagai pencari kutu
michelle obama isteri president kah kah kah








HAPUSKAN KETUANAN MELAYU : WAN AZIZAH –berita hairan

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Wan Azizah Wan Ismail mahu konsep Ketuanan Melayu dihapuskan yang menurutnya supaya anak-anak membesar dengan visi ‘bangsa bermaruah’ atau ‘Melayu Bermaruah’.

Ptresiden PKR itu berkata, beliau sebagai seorang Melayu beragama Islam yakin bahawa tidak akan ada satu bangsa pun akan menjadi agung dan dihormati hanya apabila menggelar diri sendiri sebagai ‘tuan’.

Sambil mendakwa Ketuanan Melayu adalah slogan digunakan sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk memperdaya orang Melayu bagi kepentingan sendiri, beliau berkata: “Selama 53 tahun mereka berkuasa, nasib Melayu dan Bumiputera masih tetap terabai. Orang Melayu dan Bumiputera sedang mengalami nasib hidup sangat menyedihkan.

“Mereka dilanda masalah sosial, pendidikan, ekonomi dan budaya kehidupan yang membimbangkan”.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah…. KESIAN BANI GEROMOILAN SUDAH TAK JADI TUAN LAGI… kah kah kah..

kah kah kah…KENA LAH KERJA CARI MAKAN…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN NAK HIDUP JUAL KONTREK …. kah kah kah..

nota:
wahai bani melayu buatlah kerja
cari lah kerja untuk menampong
anak isteri kamu seperti yang telah
dilakukan oleh orang orang yang terdahulu dari kamu

wahai bani melayu jangan lah kamu anggap diri
kamu sebagai tuan walhal kamu sebenarnya
pemalas bekerja

wahai bani melayu jauhlah diri kamu dari merasa
angkuh dan sombong dan merasa bahawa
bumi ini milik kamu sahaja. tidak kah kamu sedar
bahawa ada lagi orang lain selain dari kamu
wahai bani melayu

wahai bani melayu tidak kah kamu sedar akan
apa yang terjadi kepada kaum kaum lain yang engkar
tidak kah kamu melihat bagaiman kaum kaum
yang terdahulu dari kamu ini hancur dan punah

ingatlah wahai bani melayu akan nasib nasib
orang yang terdahulu dari kamu
ingat lah bagaimana mereka telah diteggelami
oleh seribu sungai dan akhirnya tenggelam jua.


13 ulasan:

din kaki lutu dreba berkata...

-Jumpa melayu dia cakap 'ketuanan melayu'
-jumpa cina & india dia cakap '1malaysia'
-jumpa makcik felda dia cakap 'saya lebih sayangkan bangsa melayu'
-jumpa perkasa dia cakap 'teruskan! teruskan!'
-jumpa gst dia cakap "bantai pkr! bantai pkr!"
-jumpa projek dia cakap 'lipat tetap lipat, jangan tak lipat'
-jumpa lubang duit dia cakap 'sapu jangan tak sapu'

ketuanan melayu?
kah kah kah

aku jugak yang makin layu!
habuk pun tarak!

JBS berkata...

Yang Dikasihi Bro TT. Kalau rajin tengok Wrestling WWE (astro box office), itulah sebenarnya rupa paras politik di negara ini. Geng jahat adalah UMNO/BN dan geng baik adalah PR. Manakala pengadilnya adalah SPR, PDRM, SPRM, Hakim Kanggaro dan AG. Manakala sang pengacau pula ialah NGO Ular Sawa seperti PERKASAM, GPMS, Pukimak dan sebagainya. General Managernya ialah Raja Gopal. Dalam sesuatu perlawanan cukup sukar hero (geng baik) nak menang kerana akan diganggu oleh pengadilan yang berat sebelah dan pengacau yang diupah. Bagi General Manager, lagi orang marah lagi dia suka kerana akan ramai orang datang menonton, income pun berlipat kali ganda. Begitulah kira-kiranya politik di Malaya ni.

matstimketum berkata...

bila di amerika jadi beruk, dimesia jadi bewok!nampak buruk pun tak apa! nak cari makan sedap kena ikut gerombolan yang bertuankan cukong, rakyat biasa dipinggirkan.

Tanpa Nama berkata...

Wahai Bani Melayu, kembalikan semua harta2mu yang diTELAN secara senyap-senyap...kah kah kah kah

Wahai Bani Melayu, nasihatilah isteri2 kamu yang bongkak dan angkuh terlebih dahulu sebelum mahu nasihati umat Melayu

Wahai Bani Melayu, usahlah kamu bina Menara 100 Tingkat, kerana kelak kamu akan menangis melihat pusara2 Pejuang TELAN...kah kah kah kah..kah kah

1Crony berkata...

Mana Obama berani beri jumpa isteri dia. Nanti beruk julok jubor tu asyik pandang punggung isteri dia dah jadi haru biru. Begitulah yang Pak Cik dan Mak Cik Felda banggakan kepada Menteri Perdana mereka kerana pandai memilih di kalangan manusia "mabuk sekati" untuk jadi duta di negara Pasir Berdenggung tu. Nasib kamu lah Labu, selagi yang tua-tua bangka tu tak mampus dan si muda yang otak tahi babi tu tak dapat vitamin, maka selagi itulah puak gerombolan ini akan kaya raya dan memerintah negara ini seperti mak bapak mereka yang punya. Bodohlah dulu, kini dan selamanya.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah!!!!!!!!! balik malaysia pakai kot...

-teori melayu-

Tanpa Nama berkata...

wah isham, ko punyer nota ni, amik dari surah mana.. al-ankabutoperut ko..

ingatlah, negara kita sahaja yang bermasyarakat majmuk.. sebab negara kita ini banyak hantu2, maka hantu2 ini perlukan tuan.. dan tuannya adalah orang melayu yang waraknya melebihi nabi muhammad saw..

negara lain cuma satu bangsa saja, sebab tu la mereka mudah buat kerja.. hanya sanya negara kita saja yang berbilang kaum... di indonesia, tiada bangsa lain.. di thailand pun hanya bangsa thai saja.. di uk, mat saleh saja... hanya di malaysia saja, ada cina, melayu, iban , lanchow, chibai, pundek, pukimak dan bangsa2 lain.. sebab itulah melayu kene jadi tuan..

mosabit berkata...

sekarang ni umnok memperakui kan dirinya sebagai tuan....

dan mengwar warkan ketuanan melayu ini perlu dipertahankan...

hakikatnya umnok ni selamanya menjadi khaddam kepada cukonggggg...

kehendak cukong dituruti...

kehendak 'melayu' hanya tinggal harapan....

bejuta hektar tanah melayu diserah pada cukong....tanah cukong bertambah...tanah melayu makin merosot....

macamana nak ngaku tuan???....

tiada tercatat dlm perlembagaan malaysia..bahawa PM mesti melayu....

ini yg ditakuti sesangat oleh umnonok....


kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

penuh dengan peringatan ....
syabas ulasan anda memang superb.....

Tanpa Nama berkata...

"...oleh orang orang yang terdahulu dari kamu"

Tak bleh tahan ayat nih. Terharu den.
Baik punya sound...

Tanpa Nama berkata...

wahai bani melayu, kamu jangan jadi pengotor. disiplinkan diri kamu dalam penggunaan tandas awam, jangan buang sampah merata-rata.

wahai bani melayu, berdisiplinlah dijalanraya. ikutlah contoh akhlak dari negara-negara kafir bila mereka memandu di jalanraya dan cara-cara mereka menjaga kebersihan di tempat-tempat awam.

wahai bani melayu ... alahai me.. la... yuuu!

Tanpa Nama berkata...

x salah nk jd tuan..tp jdi la tuan yg betol2 tuan..bkn tuan yg bangang..jd la tuan yg semua orang hormat..tuan yg adil dan bijaksana..bukan tuan yg menggadai harta ngara..bygkn suatu hari kalo lebih dr separoh tanah di masia nie jd milik cukong mcmmn bani melayu nk jd tuan...mampukah bani melayu nk kembalikan ketuanan melayu..tgk la ap jd ngan pulau pinang 51 thn ditadbir BnUmngok..sm la ngan umngok kat ng yg dtadbir PR..nk jg mengaku dorg kjaan sdgkan dorg pembangkang..sbb 2 dorg x abih2 dok sembang ketuanan melayu mengaku tuan..tuan sana tuan sini..hakikatnya semua org tau..53 tahun..cukup lama..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
gambar raba raba bontot memang sejibik berok
kah kah kah
berok mat yeh
kah kah kah