Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 29 November 2010

JANGAN TIPU SEJARAH




MERANCANG UNTUK MENIPU




PEMERGIAN CHONG EU SATI KEHILANGAN BESAR - melayau

Pemergian Lim Chong Eu disifatkan sebagai satu kehilangan besar kepada negara, kata Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, semasa hayatnya, mendiang banyak memberi sumbangan dalam pelbagai bidang terutama ekonomi yang bukan hanya memberi manfaat kepada negeri ini malah negara.

Menurutnya, mendiang merupakan pengasas kepada pembangunan pesat Pulau Pinang dengan mewujudkan kawasan perindustrian termaju sehingga negara dikenali di peringkat antarabangsa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

nota:
ini lah tanda bagaimana satu penipuan
dan pembohongan sejarah .
berita berita tentang chog eu adalah
contoh penipuan sejarah

fakta sebenarnya tentang chong eu:


1 - pemimpin mca sebelum merdeka lagi
2 – menuntut agar bahasa mandrin juga diterima sebagai bahasa kebangsaan
3 – menuntut penambahan kerusi mca lagi
4 – pemimpin mca yang cauvenis

lim ching eu diangkat sebagitu rupa kerana gerombolan
memerlukan undi china
tetiba chung eu yang keluar dari mca untuk buat parti gerakan
kini dianggap sebagai ikon

apa yang ikon tak diketahui
apa yang jelas china yang mati ini
senang diurus kerana dia tidak dapat lagi melawan kah kah kah

nota:
beri nama jalan ini sebenarnya satu penghinaan.
di jalan lim ching eu ini nanti
akan ada anak muda mat rempit yang akan berkata :
‘ aku berak dijalan lim chong you’ kah kah kajh

7 ulasan:

din kaki lutu greba berkata...

TT

-aku bimbang mat rempit kencing kat papan tanda nama jalan tur

Tanpa Nama berkata...

Kalau Chong Eu tidak menyertai BN dulu, takkan dia dapat pujian daripada pemimpin gerombolan sebegini.
Namun, Parti Gerakan mungkin selepas ini akan menamakan semula nama universiti miliknya, Universiti Terbuka Wawasan kepada nama Universiti Terbuka Lim Chong Eu, yang menjadi cancelor pertamanya. Ini juga peluang baik untuk Lim Keng Yaik naik pangkat menggantikan Chong Eu sebagai cancelor.Ibupejabat GErakan juga akan dinamakan Wisma Lim Chong Eu.

sri hartamas

Melayu Kena Sokmo berkata...

Ini yang aku raspect kat ko ni Bro TT. Tak boleh gerombolan nak bermanja-manja sedikit dengan orang cina untuk bekalan PRU13, ko dah tibai maut. Gerombolan ni kerjayanya yang tetap adalah "menipu". Kerjaya part time nya adalah memecah belahkan perpaduan kaum kat negara ini supaya bila berlaku perpecahan, mereka akan dapat undi percuma Melayu semula. Aku lebih percaya Karpal Singh, 7000 kali daripada percaya Mat Monggol dan Mat Sembab. Tapi kalau ko nak jadi PM pun, lagi aku sokong BRO. Sebab kerja sampingan kau hanya Tukar Tiub Steamroll.

mosabit berkata...

apa tak ruginya???....rugiiiiii....
betullah sebagaimana apa yg di paktuakan oleh si sembab itu....

al kisah....toibbbbbb...

maka tersebutlah kisah...toibbbbbbb...

segala hartabenda bani melayu....toibbb..
telah diblasah oleh cina gerakan ini sepanjang dia menjadi tuan kepada melayu p.pinang..toibbbbb...

maka penganut umngok hanya dapat kuahnya sajer....toibbbbb...
itulah satu kerugian bagi umnonok...toibbbbb

alkian....toibbbbb...
maka..sekarang penganut umnonok menyalahkan cina dap lah pulak.....toibbbbb....

kah kah kah kah kah kah .....

NIPAH VIEW berkata...

Kesihan orang MATI di POLITIKAN OLEH GROMBOLAN, macam tak ada ilham langsung mereka. KALAULAH YANG MATI ITU BOLEH BERCAKAP tentu jawapannya BOHONG BELAKA>

Tanpa Nama berkata...

lim chong eu ke?
atau
lim chong you all?
sikit hari nanti ada la mat grafiti tukar nama jalan tu
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

agaknya besar mana rumah lim chong eu??

agak-agak anak-anak lim chong eu nak makan apa? sebab tempat bergantung dah takde?

agak-agak balu lim chong eu akan bertanding tak?

agak-agak berapa banyak laa tanah, harta, duit wasiat peninggalan lim chong eu??

agaknya mati keringlah anak cucu dan balu lim chong eu kerana tak makan!??

kah kah kah