Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 29 November 2010

ORANG MELAYU TIDAK KECEWA TAPI MARAH





NI BUKAN BURET MELAYU




SULTAN SELANGOR DUKACITA ORANG MELAYU GADAIKAN PERKATAAN MELAYU – berita hairan

Sultan Selangor hari ini melahirkan rasa dukacita dengan segelintir orang Melayu yang tidak memiliki rasa megah dan bangga sebagai orang Melayu sehingga sanggup menggadaikan perkataan Melayu itu sendiri untuk dikuburkan serta lenyap dari dunia ini.

Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah sejarah yang ditulis oleh orang Inggeris ada menyatakan mengenai 'Tanah Melayu' , 'Negeri Melayu Bersekutu' dan Raja Melayu sekali gus membuktikan penulis Barat ketika itu mengiktiraf adanya Melayu yang memulakan sejarah negara ini.

Sultan Selangor turut melahirkan rasa bangga dan sukacita dengan langkah kerajaan Malaysia yang akan menjadikan subjek Sejarah sebagai syarat wajib untuk dipelajari oleh rakyat di sekolah negara ini.

"Beta percaya dengan arahan ini ia akan membuka minda dan kefahaman dari pengetahuan berhubung peranan penting yang berlaku dalam sejarah tanah air untuk tidak timbulnya syak wasangka dan persoalan yang mencurigakan hingga timbul salah faham terhadap sesama rakyat di negara yang kita kasihi ini," titah Sultan Selangor pada Wacana Raja Berpelembagaan-Perspektif Sejarah, Kini dan Masa Depan di sini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… CUBA TANYA ORANG MELAYU… MEREKA KECEWA ATAU TIDAK BILA BACA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah… ORANG MELAYU TIDAK KECEWA TAPI BENCI DENGAN TENGKU WONG….. kah kah kah..

kah kah kah... ORANG MELAYU TIDAK KECEWA TAPI MARAH BIJEH TIMAH DI PERAK HABIS.... kah kah kah..

kah kah kah... ORANG MELAYU TIDAK KECEWA TAPI MARAH BALAK HUTAN PAHANG KENA REMBAT... kah kah kah..

kah kah kah… ORANG MELAYU KECEWA BILA SULTAN BERBURIT MAT SALEH… kah kah kah..

kah kah kah… ORANG MELAYU TIDAK KECEWA TAPI BENCI BILA SULTAN BERBUREET PAKISTANI…. kah kah kah..

woit... ORANG MELAYU JELAK MENYEMBAH MAT SALEH DAN PAKIS... kah kah kah

kah kah kah… YANG PALING TAK TAHAN TU BERBUREEEEEET BENGALI….. kah kah kah..

nota:
nak tanya siapa jual singapura kepada raffles?
siapa jual singapura kepada lee kuan yew?
siapa jual kereta api tanah melayu pada anak lee kuan yew?
membureet laaa kamu sekarangseblum kamu di bureeetkan kah kah kah


37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sultan kecewa itu dia punya pasal, ada aku peduli? kalau tak ada melayu pon aku tetap hidup selagi allah tak cabut nyawa aku. sultan tu bimbang kalau melayu amno tak ada nanti terpaksa kelaut tangkap ikan untuk sara kaur!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang tak tahan tu ayat yang last sebelum nota tu. Speechless

Tanpa Nama berkata...

Nama saja Raja Melayu tapi ada peduli ke pada orang melayu.
Orang Melayu ada Raja atau tidak sama saja kalau ada masalah pikirlah sendiri untuk menyelesaikan nya.
Raja hanya pikir berapa istana dia ada,berapa banyak duit dalam Bank dan hujung tahun nak Holiday kat mana.
Cukup lah tu dah lama menanggung biawak hidup......

Melayu Kena Sokmo berkata...

Bro TT. Marah juga Raja Gopal tu.. rupanya? Adik kena rembat dan kahwin lari dek Menteri Besar Gerombolan tak marah ke? Semua tu bukan Menteri Besar Mat Salleh yang lakukan, tapi Melayu yang tak pandai baca dan kira wang tiga juta dalam bahasa Mat Salleh yang lakukan! Lebih baik berajakan Haji Vincent Tun, dah tentu pandai berniaga dan buat banyak pelaburan masuk daripada mengabihkan boreh dan wang rakyat nak sara mereka.

Tanpa Nama berkata...

GST DAH MULA BISING...TANYA DIA KENAL TAK HARD ROCK CAFE JAKARTA...

PERKASA: Dr Wan Azizah, Azmin "pelacur politik"

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) hari ini melabelkan presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai "pelacur politik" kerana mencadangkan konsep "ketuanan Melayu" wajar ditinggalkan.

Wira PERKASA Arman Azha Abu Hanifah juga berkata Dr Wan Azizah adalah pengkhianat sedangkan beliau dan juga timbalan presiden PKR yang baru dilantik, Azmin Ali adalah hasil yang diwujudkan dari konsep "ketuanan Melayu".

"Dr Azizah dan Azmin adalah hasil yang diwujudkan akibat kejayaan konsep itu yang juga telah banyak membantu orang Melayu,” katanya.

"Mereka seperti kacang lupakan kulit. Mereka ini seperti pelacur politik yang sanggup berbuat apa-apa sahaja demi mendapatkan sokongan orang India dan Cina,” katanya.

Tanpa Nama berkata...

Nik Aziz: Umno punca masalah di Malaysia

Permuafakatan yang ikhlas dan saling hormat menghormati serta toleransi dalam agama yang diperjuangkan oleh negeri-negeri Pakatan Rakyat menyebabkan Umno berasa iri hati dan sedia melakukan apa saja untuk merobohkan ikatan teguh antara PKR, PAS dan DAP, lapor TVSelangor.

Justeru, kata Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat, Umno cuba melaga-lagakan parti-parti dalam Pakatan Rakyat dengan mendakwa PAS sebagai alat DAP.

"Saya nak tanya.... adakah Umno alat MCA? PAS mendekati DAP berlandaskan Islam dan membawa Islam ke dalam DAP dan pendekatan ini diterima baik oleh DAP.

“Bolehkah Umno bercakap berkenaan Islam kepada MCA ataupun MIC? Tidak boleh, sebab dia sendiri (Umno) tidak ada penerapan Islam!" katanya pada persidangan Menteri Besar dan Ketua Menteri Pakatan Rakyat di Shah Alam pagi tadi.

Menurut Nik Aziz yang juga mursyidul am PAS, Islam tidak menyatakan apa-apapun berkenaan bangsa kerana dalam Islam semua manusia adalah bersaudara. tidak kira sama ada mereka beragama Islam ataupun bukan Islam.

Kesimpulannya adalah Umno merupakan penyebab utama semua masalah di negara ini yang menyebabkan berlakunya kekacauan berkaitan kaum dan agama.

"Kerana kekacauan sebeginilah ulama Umno dahulu keluar Umno dan menubuhkan PAS, itu sejarah!" katanya.

nota:
well done tok guru...syabas!!

Tanpa Nama berkata...

Hang demam ker?

Datuk berkata...

kah kah kah
goreng ler ketuanan melayu tu
masak asap pedas.. makan
kalu sultan derhaka pada melayu
sendiri buleh plak
rakyat yg susah slalu tgk ke
rakyat yg bg makan
sultan buat aper
jaga melayu korup
jaga melayu rasuah
jaga melayu mentakedarah

Tanpa Nama berkata...

Seluroh rakyat Malaysia suke dengan sembilan Rajagopal yg dok menghabis oxygen dan tambah global warming. Kita seronok tengok ada sembilan perogol bersiri, perompak dan pembunoh berslesen. Kita suka dapat tumpang tedoh dan memberi mereka makan dan minum. Kalau kita takde makan takpe yg bijak pandai bolih makan Ketuanan rebus.

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

terbaik!

Tanpa Nama berkata...

hahaha

membureet sebelum dibureet kan..

Tanpa Nama berkata...

hanya sultan kedah dan sultan kelantan yg..umpppphhhh..the best

asyMok_Aambo berkata...

wa caya sama lu beb...

KEBENARAN Mesti Di War-war kan Biar PAHIT diTelan!

Tanpa Nama berkata...

APA TUGAS 9 LANUN TU??? PENTING SGT KE? HAPUSKAN AJE.... ! PARASIT BETUL... TRUTAMA YG DUK KAT JOHORE TU.. HAHA..


- TEORI MELAYU -

Tanpa Nama berkata...

Aku ada kawan, nama dia RAJA BURET, sebab suka snagat kat buret...hahahaha...RAJA BURET sama BURET RAJA tu lain...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

pukimak babi laa sultan dan menteri.eh melayu konon.berjuang atas nama melayu,agama bangsa konon.pukimak laa kau UMNO PEKIDA,KESATUAN MELAYU MAMAK PENANG.Sikit sikit melayu.kau ingat dgn melayu kau semua hal jadi halal ke?

sulatan pahang,perak,selangor tengok anak beranak dia kawen matsaleh pun ada.melayu sgt laa..cis bangsat ini org.kelaut laa melayu kau org.malu aku jadi org melayu di malaysia.jadi org yg berakal melawan kebodohan itu lebeh mulia di sisi mana mana agama

Tanpa Nama berkata...

habis..apa macam cerita dengan projek hospital selangor yg libatkan kerabat raja ????

melayu(UMNO) tipu melayu !!

Tanpa Nama berkata...

kah kah anwar tak sebut pun pemimpin pas jadi timbalan prdana menteri...dia terus lantik diri nya jadi Perdana menteri tak bincang dengan ahlul bangang pas seperti hadi,salahuddin mau pun tok n.ajis kah kah apa lagi mahpus langsung tak masuk book....udah udah le kena bangang kan oleh pkr...Tok Nik celah jubo anwar je layaknya kah kah nak citer ketuanan melayu kah kah pemimpin Pas cuma celah jubo pkr dan dap kah kah pi jahanam le

Tanpa Nama berkata...

Woit TT! Macam sindir Kavita Kaur aje....bukan bengoli tapi pujabi...hau hau hau hau ...DNA Melayu tersebar ke seluruh dunia macam kau dulu la dok tebar DNA satu Europe....!@!!

Tanpa Nama berkata...

aku sangat2 setuju dgn ulasan dai tanpa nama yg ketiga.....
(Nama sa raja melayu.....)

nak ajar sejarah? ajar betul2....
bagitahu apa peranan raja2 bila mat saleh menjajah....
Apa peranan raja2 bila buruh2 asing di bawa masuk....
apa peranan raja2 bila singapura di rembat oleh british dan chukong?
Apa peranan raja2 dlm perjanji british Siam yg menjajah negeri melayu pattani?
Ada tak sejarah raja2 carik baju tidur dalam hutan mengempalai perlawanan menentang penjajahan baik barat atau pun jepun?
Mana daulat? mana keris pusaka?
kah kah kah.....
Apa yg nak di bangga kan? kah kah kah...

renttap berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=cERTKxOo8FA

Tanpa Nama berkata...

Bila semua keturunan rajagopal yg gila burit benggali tu nk mamposss...

Tanpa Nama berkata...

jgnlah kecewa Sultan..camner org melayu tak marah..parti org melayu yg namanya umno tu yg tipu hidup2 dan memperbodohkan org melayu..dahlah parti org melayu tipu org melayu..kaw rumah aku yg sekarang ni byk rumah telah masuk pencuri pun adalah rumah org2 melayu dan selepas siasatan.. polis katanya mengesahkan suspek @ pencuri2 tu ialah keje bangsa kita sendiri...cisss..org melayu juger..bedebahhh

selangorian berkata...

dah 11 tahun aku tak tadah tangan bila jumaat masa khatib berdoa portion itu.

Tanpa Nama berkata...

raja raja @ sultan ini patut di turunkan takhta,depa ni makan free,kerabat diorang ni lagi mengabihkan@beras, negara lain paling last nepal pun dah kena guling,amik saja harta depa serahkan pada rakyat,jadikan republik malaysia,dimana ada kepentingan situ la dia duduk,ketua ugama tapi jadi sebaliknya

Tanpa Nama berkata...

hahaha terbaik laa bro!

Tanpa Nama berkata...

wakakaka berjiwa rakyat la tu kononnya!!! wakakaakakaka

Orang Kelawar berkata...

Tentang perlu dan pentingnya pelajaran sejarah untuk semua rakyat Malaysia dan mendaulatkan Bahasa Melayu bukan perkara baru.Ianya telah diwajibkan kepada semua pelajar dan mesti lulus peperiksaan peringkat SPM,kerana sebelum itu bagi pelajar aliran sains tidak adapun diajar pelajaran sejarah dan tidak perlu ambil sebagai mata pelajaran.Bila DS Anwar Ibrahim menjadi menteri pelajaran pelajaran sejarah adalah mata pelajaran teras dan mesti lulus dalam peperiksaan.Semua rakyat menerima pakai.Siapa yang memansuhkannya apabila Anwar Ibrahim ditendang keluar dari UMNO.Bukankah UMNO yang berkuasa membuat dasar negara.Begitu juga dengan Bahasa Melayu. Semasa Anwar Ibrahim menjadi menteri pendidikan Bahasa Melayu memainkan peranan yang penting dan dimatapkan lagi dengan memperkenalkan bahasa Melayu baku atau standard.Bahasa Melayu disebut seperti mana ejaan.Dan TV3 pun menggunapakai sebutan baku tersebut,begitu juga TV Berunai dan TV Singapura masih menuturkannya lagi.Cuma TV3 telah diarahkan agar tidak menggunakannya lagi.Adakah tegahan ini dibuat oleh PAS,DAP atau makcik pakcik Felda.Pastinya UMNO yang punya titah perintah.Hasrat dan cita murni negara dan pencinta bahasa Melayu pada ketika itu,untuk memartabatkan bahasa Melayu dipersada dunia.Kerana jika terdapat kira-kira dua ratus juta para penutur sesuatu bahas itu,maka ianya boleh diterima secara resmi menjadi bahasa ucapan dan pertuturan di Persidangan Bangsa Bangsa Bersatu (PBB).Jadi sebab itu diadakan kerja sama serantau antara Malaysia,Indonesia,Singapura dan Berunai.Disatu dan dibakukan sistem tulisan dan pertuturan disemua negara tersebut.Jadi apabila keempat-empat negara ini dijumlahkan penduduknya pasti akan melebihi dua ratus juta.Nah...,pastinya Bahasa Melayu menjadi bahasa yang diiktirafkan dan digunapakai dipersidangan PBB.Tapi malang sekali hasrat dan usaha murni dan perjuangan ini habis dimusnah dan dihancurkan pemimpin UMNO atau UMNO.
Sekarang timbul pulak ura-ura omongan kosong dan retorik menjilat taik.Semua ini adalah gimik politik untuk meraih undi rakyat.Menarik hati rakyat konon-konon UMNO patriotik memperjuangkan bahasa,sejarah bangsa dan agama.Semua tahi kucinglah..... Nasi dan jadi taik.Kalau nasi dah jadi bubur boleh juga makan.Ini nasi dah jadi taik.Tak perlu sebut lagilah,naik menyampah dan fed up.

Tanpa Nama berkata...

kakkakak
betul ke Sultan yg kata??
itu TEKS UCAPAN... TEKS UCAPAN SAPA YG BUAT?? coba kalu tak ada TEKS UCAPAN... korang ingat Sultan akan cakap pasal melayu ka?? akkkakkaaaaaaaaaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

Alpha Beta Bureet Singh

harris berkata...

Pegi mampos sama ketuanan melayu!!!Ketuanan melayu pungkoq hang lah!!!

Tanpa Nama berkata...

Bagus la tu sharafuddin, aku pun gembira kau suka matapelajaran sejarah diwajibkan. Kau tu pun patut mengaji sejarah balik. Tengok balik macam mana sejarah nenek moyang kau jadi lanun mentekedarah hasil titik peluh rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Terbaek TT, bila habis tanah dan harta Melayu tergadai, dikatanya Melayu mudah ditipu, culas, mudah dibodoh2kan. Nampaknya Malaysia perlu ada Think Tank pengulas dan pengkaji peranan Raja dan pemimpin Melayu. Melayu itu satu, tetapi pemimpin yang salah memimpin jadikan melayu layu dan dungu. Mari kita sebarkan ilmu kepada makcik, pakcik felda, mak bapa, anak muda, isteri suami, anak2 kita.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Siapa yang jual orang melayu?
Hospital Shah Alam bila nak siap?
Berpuloh-puloh juta ringgit masok kocek sendiri.
Tak kan lah rakyat perlu dengar cakap dari keturunan lanun.

Last akan tinggal 4ekor raja sahaja.
King of jack, king of spade, king of heart dan king of club.

1Crony berkata...

Yang dikasihi Bro TT. Buang masa sahaja bercakap darihal Raja Gopalan Krisnan ni. Dah terbukti kini rakyat kurang sensitif dan muak dengan golongan tersebut. Bercakaplah sampai berbuih mulut pun, rakyat tidak akan heran isu tersebut kerana yang lebih penting sekarang ialah soal kehidupan demi mencari keadilan dan bagaimana mencari sesuap nasi, hatta menjaga sesuap nasi itupun boleh dirampas oleh pihak UMNO untuk diagih-agihkan kepada kroni mereka. Tidak timbul masalah nak menjaga golongan yang tidak pernah tahu arti susah, jika kita susahpun mereka tetap senang dan kalau kita senangpun mereka 1000 kali lebih senang lenang. Lihatlah ribuan kes penindasan dan kezaliman terhadap rakyat oleh parti yang memerintah di negara ini, adakah mereka peduli? PR kalau cemerlang di dalam PRU, janganlah main isu ini, biarlah UMNO sahaja yang mendendangkan lagu tersebut kerana yang ambil pot pun pengundi saluran 1 dan 2 sahaja (mereka ini kalau negara digadaikan pun akan tetap sokong UMNO) bagi generasi sekarang isu tersebut tidak menjadi kudis langsung malah PR pula akan dianggap bodoh dan bersikap bermuka-muka kepada Gopal Krisnan ni. Isu rakyat adalah yang lebih utama, Allah tidak menjadikan manusia untuk terus hidup senang lenang atas dasar keturunan selama-lamanya, tetapi atas dasar usaha dan rajin berkerja bukan mengutip hak semua orang dan diagihkan untuk kesenangan golongan tertentu sahaja. Negara ini terlalu ketinggalan dari segi tamadun kerana melantik keturunan penyangak dan penyamun untuk ditatang bagai minyak yang penuh dan membelakangkan serta menindas golongan ulama dan alim dari berkata-kata dan bercakap tentang kebenaran.

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu nak heran sangat lah pasal MELAYU ni...
MELAYU ni cuma tinggal TELOR & BATANG aja lah..
Yang lain lain nya semua disapu oleh MATA SEPET...
Bukan nak racist disini TAPI KENYATAANnya begitulah...

MEMANG MELAYU AKAN MARAH... BIARKANLAH...
MELAYU memang tak sedar diri, ada kuasa jual semua pada MATA SEPET, bukan nak tolong sangat bangsa ni... Segala yg dapat berikan pada MATA SEPET dulu diutamakan kerana MATA SEPET akan berikan segumpal GAMBAR KEPALA AGONG macam macam kaler... Yg berkuasa dalam UMNO pon dah kena beli, nasib baik NEGARA MSIA ni tak dijualkan pada MATA SEPET itu pon nasib baik TANAH MELAYU tak boleh dijualkan pada MATA SEPET, kalau tak dah lama dah kena jual, yg kita tak tahu pon dah berapa banyak tanah tanah reserved MELAYU dijualkan pada MATA SEPET cuma yg tahu ajalah tahu, yg kita dibawah ni cakap cakap, tapi PEMIMPIN UMNO akan nafikan KATA MANA ADA... Tak heran lah MELAYU ni merempat lah kat negara sendiri....

Hidup jadi MELAYU di tanah air sendiri lebih perit dari PENDATANG ASING.. Kalu nak tahu cuba pi KLCC tu... MELAYU nak niaga disana ke... Sah lah dalam sekelip mata aje kena halau macam ANJING KURAP... sebab KLCC telah dipunyai oleh SYKT AUSTRALIA... mohon lah sampai bengkok tangan isi borang, ada duit pon tak boleh niaga di KLCC yg ada pon tunggu masa akan di hambuskan oleh ANJING ANJING KEPARAT PETRONAS....

Lagi aku tulis lagi rasa marah so stop lah dulu.... Banyak sangat nak luahkan. Nanti lah bilamana senang tulis lagi.

Enche berkata...

beta sedih xdapat burett