Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 29 November 2010

TEKA DAN DAPAT HADIAH




TELAH PANDAI KE JALAN RAYA




nota:
jalan raya semakin
popular untuk dijadikan
parlimen rakyat !




JKOAM RAYU KERAJAAN SIASAT SELEWENG ELAUN TOK BATIN – berita hairan

Jaringan Kampung Orang Asli Malaysia (JKOAM) menyeru kerajaan supaya siasatan awam yang telus dijalankan mengenai elaun Tok Batin yang didakwa menerima hanya separuh daripada RM450 sebelum ini.

Menerusi siasatan itu, JKOAM meminta senarai terperinci bagaimana peruntukan berjuta untuk kemudahan asas itu digunakan termasuk senarai kampung yang sudah mendapat kemudahan berkenaan.

Pengerusi JKOAM, Tijah Yok Chopil, berkata pihaknya gembira dengan pengumuman kenaikan elaun Tok Batin sebanyak RM800 sebulan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berbanding RM450 pada masa ini, tetapi terkejut kerana kebanyakan Tok Batin hanya menerima RM200 berbanding RM450 itu.

“Kami terkejut kerana selama ini Tok Batin tidak pernah mendapat RM450 tetapi cuma RM200 sebulan, yang diberikan dalam tempoh setahun atau tiga bulan sekali, malah ada masanya tempoh pembayaran elaun ditunda kepada beberapa bulan tanpa alasan jelas.

“Jika benar elaun yang sepatutnya diberikan itu berjumlah RM450 sebulan, sedangkan Tok Batin hanya menerima RM200 sebulan, ke manakah perginya perbezaan baki RM250 itu?

“Ada kes Tok Batin tidak pernah mendapat elaun itu dan bagaimana mahu naik kepada RM800 itu?” katanya yang ditemui pada sidang media di sini baru-baru ini yang turut dihadiri lebih 100 Orang Asli (OA) termasuk 20 Tok Batin dari Negeri Sembilan, Perak dan Pahang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI LOWEST OF THE LOW…. kah kah kah..

kah kah kah… INI BANGKAI BERULAT…. kah kah kah..

kah kah kah…. SIAPA PUNYA KERJA… REMBAT DUIT TOK BATIN… kah kah kah..

woit… PAS ATAU DAP ATAU KEADILAN BUAT KERJA INI?... kah kah kah..

kah kah kah... MENGAPA SPRM TAK SIASAT SAMPAI MATI... kah kah kah..

woit… APA JADI DENGAN KU LI…. kah kah kah..

kah kah kah… KU LI INI RAJA KEPADA SEMUA TOK BATIN… kah kah kah..

kah kah kah… SEYAP AJE… LEPAS KENA KELENTONG DI GALAS….TERUS SENYAP…. kah kah kah..

kah kah kah… HEBAT PUKULAN SEMBAB… TERUS SENYAP TOK BATIN KU LI….. kah kah kah

nota:
sila teka siapa
agaknya yang merembat
dana ini ?

hantu micheal jackson?
bradd pitt?
gerombolan?

siapa teka betul
dapat berteduh
dibawah kopek shahrizat
tiap petang ketika hujan kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tok Batin, apa lagi... kasi telur atas dahi siapa yg rembat.

Tanpa Nama berkata...

Tok Batin sekelian,

Buat kerja pun tak dapat juga.... kene tipu je...

Tak pangkah dacing tak dapat. Pangkah dacing tu pun tak dapat juga.

Lain kali bila pegawai itu datang, sumpit je tengkuk dia tu... senang cerita...

orang asal berkata...

hehehe ini mesti kerani JHOA yg rembat duit. takpun peon ataupun despatch atau tea lady atau pembantu am rendah!!

tak mungkin pengarah JHOA atau pegawai kewangan atau sesapa pegawai atasan yg songlap duit tu. pegawai atasan semua amanah dan telus. menteri lagi laa telus dan amanah.

tak mungkin khir toyo atau pengerusi SYABAS yg songlap!.. ntah-ntah lim guan eng yg songlap!?? kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kalaulah PR yg sabit dalam kes kelentong elauan tok batin, gambar2 serta rumah2 dan alamat mereka sudah dipaparkan di semua surat khabar dan tv...... kemungkinan besar gambar TT pon dimasukkan !!

kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

UmngokBNuPCO igt OA zaman skang mcm dulu ka..ap dorang wat OA asli tunduk je..suruh anggok anggok..suruh geleng geleng..OA zaman skang semua da pandaiii..pandai turun jalan..cikit masa lg org asli akn turun berdemo ramai2..OA asli pn ad hak jg..dorg pn nk wifi free juga kat kg dorg..nk online bc blog TT..dorg x minat nk tgk tv3 suku..kalo ad astro pn dorg tgk sukan ngan movie je..tok batin pn nk umah batu mcm ketua jkkk,ketua pemuda..ketua2 cabang..dorg pn nk ad f1 lady OA gak..jgn smpai mat monggol kena sumpit da le..

cicit ngah layor berkata...

Seoghang tok batin komer 'cukai'rm 250,bayangkan kalau 100 tok batin jer..rm 25.000 sebulan.Saper pulak yg buat keghojer haram ni?Undi org asai komer ndak,peruntukan org asai komer sebat.Kembongkan ler peghot komer dgn peghot anak bini komer tu dengan duit mcm tu.Insaf ler pader yg dah terlanjor.

Tanpa Nama berkata...

oiii takda tempat lain ka nak berteduh kahkahkah,,,,..

mahaza berkata...

Aku Tau! Aku Tau! tapi tak nak cakap.... tak berahi kat kopek sharizat der.... wa ka ka ka ka ka

Tanpa Nama berkata...

Betul tu, mana2 tok batin yang bukan Islam, kasi pecah telur si kaki rembat

Yang Islam tak boleh buat, syirik

Enche berkata...

Pernah berjumpa dgn tok batin pulau carey , merunggut duit rm10000 kena kebas...wakakaka kesian batin tok

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi Tok2 Batin..
Tok2 sekelian kan handal...
Kasi aleh malaun2 ni punya Koteh atas dahi..
Kalau perempuan tampal Chipap dia orang kat pipi..
Bayangkan lah chipap Puteri Umno kat pipi...
Ke..ke.......ke
he....he........he..

pisangmalaysia berkata...

Salam PakCik TT...
Ini semua kerja Pakatan ni...kalau tak Pas mesti PKR takpun DAP...pakatan memang gampang...semua nak dicukainya...kah kah kah...memang betul la...kalo yang buat tu orang pakatang, semua pihak berkuasa dah ambik tindakang, silap2 dah ada kertas pertuduhang....so..keje sapa ....semua sedia maklum lah......P/s-gua tak suka hantu kopek daaa.!!!

Tanpa Nama berkata...

Sah ini bukan angkara Pakatan. Kalau ini angkara Pakatan, hari ni jugak terpampang wajah orang ynag disyaki dan hari ini juga Pesuruhjaya SPRM umumkan fail telah dibuka, siasatan sedang dijalankan, dan orang yang disyaki sedang di"temuramah" oleh SPRM. Dan bseuk akan dibawa ke mahkamah...

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

aku rase bik mama rembat duit tok batin sebab taknak bagi slim kah kah kah