Selasa, 5 April 2011

GUNAKAN AKAL DAN FIKRAH




KENYATAAN MEDIA


5hb APRIL 2011

Semalam, video seks yang mula-mula disiarkan di Carcosa Seri Negara baru-baru ini telah ditayangkan sebahagiannya di laman web-laman web tukang sorak UMNO.

Keluarga kami telah diuji dengan pelbagai dugaan sejak 1998. Pelbagai fitnah dan tuduhan telah dilemparkan terhadap Anwar Ibrahim. Setiap tuduhan tersebut adalah sendirinya terlalu berat, tetapi Anwar terpaksa melalui satu demi satu tuduhan yang busuk, jelek dan jijik.

Namun jika disenaraikan semua tuduhan tersebut, nyata sekali tidak masuk akal bagaimana Anwar dapat melakukan kesemuanya yang bertentangan antara satu sama lain.

Dalam kes video terbaru ini, kami sekeluarga memutuskan untuk menonton sendiri rakaman tersebut.

Video tersebut adalah bukti paling kukuh bagi sesiapa yang benar-benar mengenali Datuk Seri Anwar bahawa tuduhan terbaru ini satu lagi fitnah zalim dan palsu.

Siapa lagi yang lebih mengenali beliau dengan begitu intim kalau bukan kami, keluarga terdekat beliau, yang telah bersama beliau dalam susah dan senang, khusus dari saat beliau berada di arus perdana kepimpinan negara hinggalah ke hari-hari beliau mulai pulih dari serangan apabila beliau dibebaskan daripada penjara.

Jelas kelihatan susuk tubuh badan pelaku dalam video tersebut amat berlainan daripada susuk badan Anwar Ibrahim. Hal ini diperkukuh lagi memandangkan sejak lebih setahun yang lalu, anak-anak Datuk Seri Anwar Ibrahim sering menemani beliau setiap kali beliau pergi melakukan aktiviti senaman dan fisioterapi selaku sebahagian daripada aktiviti pemuliharaan kesihatan tulang belakang.

Oleh itu, kami sekeluarga berpendirian bahawa keluarnya video ini adalah satu lagi contoh taktik politik lucah yang diangkat dan dijulang UMNO-Barisan Nasional. Kami menolak sekeras-kerasnya politik sebegini dan mengajak rakyat Malaysia dalam bersama menegakkan keadilan dan menolak politik kotor. Kembalikan agenda perjuangan menuntut reformasi menyeluruh dalam sistem politik, ekonomi dan sosial negara.

Kami ingat firman Allah s.w.t dalam surah Al-Buruj, ayat 10: “Sesungguhnya orang-orang yang memfitnah (membuat keburukan) kepada lelaki beriman dan perempuan beriman, kemudian (daripada kedurjanaan itu) mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab neraka, dan bagi mereka azab yang membakar.”

Dalam menghadapi dugaan ini, kami yakin ada hikmah di sebaliknya. Pendedahan sedutan video ini dibuat pada 4 April 2011 – ulangtahun ke-12 Parti Keadilan Nasional yang lahir daripada kegawatan politik negara.

Fitnah dan tohmahan ini berpunca daripada ketamakan terhadap kuasa dan politik yang sudah hilang nilai moralnya. Kita sewajarnya berbincang secara kritis perbezaan pandangan kita, bukan dengan serangan peribadi yang kotor dan hina.

Kami berharap semua rakyat tidak terperangkap dengan permainan UMNO-Barisan Nasional ini, sebaliknya meneruskan usaha menegakkan keadilan dan memperjuangkan kebenaran.

DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden Parti Keadilan Rakyat

NURUL IZZAH ANWAR
Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat dan Ahli Parlimen Lembah Pantai

Ahli-ahli Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim





FIKIR DAN FIKIR SEKALI LAGI




nota:
satu konspirasi
satu percubaan
satu penilaian
untuk memisah
yang zalim
dari yang benar!






KLIP VIDEO : KELUARGA PERTAHAN ANWAR, DAKWA TAKTIK LUCAH UMNO –BN
- minsider

Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil pendirian berani menonton klip seks yang kini disebarkan menerusi dunia siber dan membuat keputusan muktamad — ia “satu lagi contoh taktik politik lucah diangkat dan dijulang Umno-Barisan Nasional.”
Dalam satu kenyataan bersama dikeluarkan hari ini, isteri Anwar i Dr Wan Azizah Wan Ismail (gambar) dan keluarganya berkata:

“Dalam kes video terbaru ini, kami sekeluarga memutuskan untuk menonton sendiri rakaman tersebut.

“Video tersebut adalah bukti paling kukuh bagi sesiapa yang benar-benar mengenali i Anwar bahawa tuduhan terbaru ini satu lagi fitnah zalim dan palsu.”

Kenyataan bersama itu berkata, video seks yang disiarkan di hotel Carcosa Seri Negara dua minggu lalu disebarkan sebahagiannya di laman web-laman web tukang sorak Umno.
“Keluarga kami telah diuji dengan pelbagai dugaan sejak 1998. Pelbagai fitnah dan tuduhan telah dilemparkan terhadap Anwar Ibrahim.

“Setiap tuduhan tersebut adalah sendirinya terlalu berat, tetapi i Anwar terpaksa melalui satu demi satu tuduhan yang busuk, jelek dan jijik,” tambah kenyataan itu lagi.

Wan Azizah juga merupakan Presiden PKR, komponen Pakatan Rakyat yang diterajui Anwar.
Anwar kini berada di Sarawak sempena kempen pilihan raya negeri Sarawak.

Namun jika disenaraikan semua tuduhan tersebut, kenyataan keluarga Anwar itu menambah, nyata sekali tidak masuk akal bagaimana Anwar dapat melakukan kesemuanya yang bertentangan antara satu sama lain.

Malah dalam kenyataan itu mereka berkata, “siapa lagi yang lebih mengenali beliau dengan begitu intim kalau bukan kami, keluarga terdekat beliau, yang telah bersama beliau dalam susah dan senang, khusus dari saat beliau berada di arus perdana kepimpinan negara hinggalah ke hari-hari beliau mulai pulih dari serangan apabila beliau dibebaskan daripada penjara.”

Kenyataan itu juga berkata, jelas kelihatan susuk tubuh badan pelaku dalam video tersebut amat berlainan daripada susuk badan Anwar.

Hal ini diperkukuh lagi memandangkan sejak lebih setahun yang lalu, anak-anak Anwar Ibrahim sering menemani beliau setiap kali beliau pergi melakukan aktiviti senaman dan fisioterapi selaku sebahagian daripada aktiviti pemuliharaan kesihatan tulang belakang, kata kenyataan tersebut lagi.

“Oleh itu, kami sekeluarga berpendirian bahawa keluarnya video ini adalah satu lagi contoh taktik politik lucah yang diangkat dan dijulang Umno-Barisan Nasional.

“Kami menolak sekeras-kerasnya politik sebegini dan mengajak rakyat Malaysia dalam bersama menegakkan keadilan dan menolak politik kotor. Kembalikan agenda perjuangan menuntut reformasi menyeluruh dalam sistem politik, ekonomi dan sosial negara,” kata Dr Wan Azizah dan keluarganya dalam kenyataan satu halaman itu.

Dalam menghadapi dugaan ini, kenyataan itu menambah, mereka yakin isu semasa ini ada hikmah di sebaliknya.

“Pendedahan sedutan video ini dibuat pada 4 April 2011 — ulang tahun ke-12 PKR yang lahir daripada kegawatan politik negara.

“Fitnah dan tohmahan ini berpunca daripada ketamakan terhadap kuasa dan politik yang sudah hilang nilai moralnya. Kita sewajarnya berbincang secara kritis perbezaan pandangan kita, bukan dengan serangan peribadi yang kotor dan hina,” katanya.

Oleh itu keluarga Anwar berharap semua rakyat tidak terperangkap dengan permainan Umno-BN ini, sebaliknya meneruskan usaha menegakkan keadilan dan memperjuangkan kebenaran.

Klip video yang mengaitkan Anwar melanggan seorang pelacur asing kini dimuatkan dalam YouTube dan beberapa blog pro-Umno.

Klip itu yang panjangnya 107 saat menunjukkan dua lelaki dan seorang wanita berada di sebuah bilik sebelum aksi seks dengan pelacur berkenaan, didakwa dari China.
Rakaman asal yang dipertontonkan kepada media di hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu dilaporkan panjangnya 21 minit.

Klip video hitam putih itu turut membawa jalur warna putih di bahagian bawah dengan tulisan Thai, yang tidak terdapat pada rakaman yang didedahkan kepada media sebelum ini.


nota:
tidak ada orang yang lebih
mengetahui tentang anwar
melainkan keluarga anwar sendiri

pembaca tafsir lah sendiri
pembaca memiliki fikrah
pembaca memiliki pandangan

kita telah dibero otak untuk berfikir
fikir lah!





33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wooitt kes arsenik dan suntikan HIV siapa yeng rekayasa ceciter tu hehehe wooiitt rakyat malaysia mana boleh lupa itu

Tanpa Nama berkata...

hi droped out KAH KAH KAH Anwar kepanasan sekarang. Ko pon kepanasan gak. Mano ekou nak cari dalih KAH KAH KAH.. amik ko

Tanpa Nama berkata...

anak angkat mamak kutty yg sorang mcm gay dan sorang mcm penkid tu apa citer.yg tu sah2 x betul..agaknya mamak kutty belajar dari anak2 angkat dia la kut mcmana nak tuduh org liwat dgn kaum sejenis..org umno dah sarat dgn mamak...org melayu x sedar2 lagi ker...bodoh!

Dato Chatuchak berkata...

kalo kita bukak pak google, & tulis Phaholyothin Road yg terjumpa tertulis dl video tersebut

kita akan jumpa Phaholyothin Road - Chatuchak, Bangkok, Thailand........

agaknyer Dato T dah terkantoi kater di Carcosa... yg lebih kurang dgn perkataan Chatuchak. Maka Hotel Carcosa telah dijadikan kambing hitam utk pilem ini.

satu2nya Hotel di Phaholyothin Road - Chatuchak, Bangkok yg teman jumpa di google Sofitel Centara Grand Bangkok Hotel
Location:Phaholyothin Road - Chatuchak
Address:1695 Phaholyothin Road,
City:Chatuchak, Bangkok 10900

Adakah Datok Eskay bercenggkerama di sana...??? SILA PUKUL TELEPON HOTEL SANA UTK TAU DATOK ESKAY DI SANA..

mahaza berkata...

arsenik? hiv? bukan Zul Kulim yang mengaku dia buat cerita? Appa...da...

nurul berkata...

dah Datin wan azizah dah sahkan bukan husband dia,dia yang lebih kenal DSAI tiba2 ramai si bangang yang tak kenal dan tak rapat dgn DSAI kata itu DSAI.ramainya yang cari dosa free.Kalau nak taubat sila jumpa DSAI dan keluarganya,sebab itu melibatkan sesama manusia.

jahat dan hinanya lebih dari anjing dan babi manusia yang buat fitnah tu.

V for gunpowder berkata...

Sorry.....politik kotor fitnah2, orang x layan dah.......makin benci org tgk perangai mcm 2......makin banyak fitnah....makin menyampah plak org tgk.....ape punya bodo la ameno ni..............uuuuueeeeekkkkk!!!!!!!!

dahsyat padang mahsyar berkata...

ASTAGHFIRULLAHHALAZIM..
SALAM.. KPD MUSLIMIN DAN MUSLIMAT YG SENTIASA BERTAKWA KPD ALLAH,ORG YG MEREKA FITNAH YG SEBEGINI TERUK TIDAK PATUT MENGAKU YG DIRINYA ISLAM.SEKIRANYA ORG ITU ISLAM YG SUJUD PD ALLAH DIA TIDAK AKN MEMBUAT FITNAH SESAMA SAUDARA SEISLAM MAHUPUN BUKAN ISLAM SELAGI DINAMAKAN MANUSIA.ALLAH TIDAK AKAN TERIMA AMAL IBADATNYA WALAU SEDIKITPUN SEBALIKNYA ORG YANG MEMFITNAH AKAN DITARIK PAHALANYA DAN DIBERI KPD ORG YG DIFITNAH SEKIRANYA ADA PAHALA.SAPALAH KITA UTK MENENTUKAN ORG MASUK SYURGA ATAU NERAKA.3000 TAHUN DAHULU ZAMAN NABI MUSA PERKARA YG SAMA BERLAKU ANTARA KHARUN DAN NABI MUSA.CERITANYA KHARUN MEMINTA NABI MUSA BERDOA KEPADA ALLAH UTK MENJADI KAYA LALU NABI MUSA BERDOA PADA ALLAH MEMOHON SUPAYA MENJADI KAYA.DGN IZIN ALLAH KHARUN PUN MENJADI KAYA RAYA.SELEPAS ITU TIBA MASANYA NABI MUSA MENYURUH KHARUN MEMBAYAR ZAKAT,KHARUN INGKAR MEMBAYAR SEBALIKNYA MEREKA CERITA DGN MENCARI SEORG PEREMPUAN UTK MEMBUAT PENGAKUAN DIHARI KHARUN DIBICARAKKAN DI KHALAYAK RAMAI. PEREMPUAN TERSEBUT TELAH KHARUN SOGOKKAN GELANG EMAS SEHINGGA KE SIKU TETAPI SOGOKAN TERSEBUT DI TOLAK,KHARUN MENAMBAH TAWARAN GELANG EMAS DGN SEBELAH TGN LG TP PEREMPUAN TERSEBUT MASIH JUGA MENOLAK TAWARAN.SOGOKKAN DITAMBAH DGN RANTAI EMAS YG BNYK,BARU LAH PEREMPUAN TERSEBUT BERSETUJU UTK BERSEKONGKOL DGN KHARUN MEMBUAT FITNAH TERHADAP NABI MUSA.PD HARI PERBICARAAN PEREMPUAN TERSEBUT KELUAR LALU BERKATA 'YA NABI MUSA ADAKAH PATUT KHARUN MENYURUH SAYA MENGAKU BAHAWA TUAN BERZINA DGN SAYA .NABI MUSA TERKEJUT LALU TERUS MENGANGKAT TGN BERDOA PD ALLAH DAN TURUNLAH BALA SERTA MERTA ATAS FITNAH TD DGN BUMI TERUS MEREKAH MENELAN KHARUN DGN HARTANYA SEKALI KE BUMI.ITU DOA NABI DIMAKBULKAN SERTA MERTA. TETAPI KITA MANUSIA BIASA DOA KITA JUGA AKAN DIMAKBULKAN TETAPI HANYA CEPAT ATAU LAMBAT.ULAMA2 TAK BERANI CERITA SEBAB TAKUT TAK DPT GAJI,SEBAB TU TUAN HJ HADI AWANG KATA MEREKA SEUMPAMA SYAITAN BISU ITU ADALAH BENAR.ALLAH MAHA MENDENGAR,ALLAH MAHA MELIHAT,ALLAH MAHA BERKUASA.OLEH ITU JGN MAIN DGN NAMA ALLAH,RASUL2 DAN NABI2.NAK TAHU KEBENARAN,SEMBAHYANG ISTIKHARAH BAGI YG SEMBAHYANG ,BARU TAU KEBENARANYA.

Tanpa Nama berkata...

Betul atau salah aku no komen

Tapi aku lebih percaya muka-muka ni dari muka2 UMNO

Muka UMNO muka tak semayang

Tanpa Nama berkata...

laknatullah dunia dan akhirat, insyallah, mereka yang sengaja mengadakan fitnah yang maha dasyat ini di laknat selaknat laknatnya oleh allah dan akan bersama dengan iblis jahanam

Tanpa Nama berkata...

Politik malaysia mmg sempoi.sudahla melayu bodoh pulak kahkahkah.kena sumpah dek umno bodoh dulu kini selamanya wakaakak

Tanpa Nama berkata...

ASTAGHFIRULLAHHALAZIM..
SALAM.. KPD MUSLIMIN DAN MUSLIMAT YG SENTIASA BERTAKWA KPD ALLAH,ORG YG MEREKA FITNAH YG SEBEGINI TERUK TIDAK PATUT MENGAKU YG DIRINYA ISLAM.SEKIRANYA ORG ITU ISLAM YG SUJUD PD ALLAH DIA TIDAK AKN MEMBUAT FITNAH SESAMA SAUDARA SEISLAM MAHUPUN BUKAN ISLAM SELAGI DINAMAKAN MANUSIA.ALLAH TIDAK AKAN TERIMA AMAL IBADATNYA WALAU SEDIKITPUN SEBALIKNYA ORG YANG MEMFITNAH AKAN DITARIK PAHALANYA DAN DIBERI KPD ORG YG DIFITNAH SEKIRANYA ADA PAHALA.SAPALAH KITA UTK MENENTUKAN ORG MASUK SYURGA ATAU NERAKA.3000 TAHUN DAHULU ZAMAN NABI MUSA PERKARA YG SAMA BERLAKU ANTARA KHARUN DAN NABI MUSA.CERITANYA KHARUN MEMINTA NABI MUSA BERDOA KEPADA ALLAH UTK MENJADI KAYA LALU NABI MUSA BERDOA PADA ALLAH MEMOHON SUPAYA MENJADI KAYA.DGN IZIN ALLAH KHARUN PUN MENJADI KAYA RAYA.SELEPAS ITU TIBA MASANYA NABI MUSA MENYURUH KHARUN MEMBAYAR ZAKAT,KHARUN INGKAR MEMBAYAR SEBALIKNYA MEREKA CERITA DGN MENCARI SEORG PEREMPUAN UTK MEMBUAT PENGAKUAN DIHARI KHARUN DIBICARAKKAN DI KHALAYAK RAMAI. PEREMPUAN TERSEBUT TELAH KHARUN SOGOKKAN GELANG EMAS SEHINGGA KE SIKU TETAPI SOGOKAN TERSEBUT DI TOLAK,KHARUN MENAMBAH TAWARAN GELANG EMAS DGN SEBELAH TGN LG TP PEREMPUAN TERSEBUT MASIH JUGA MENOLAK TAWARAN.SOGOKKAN DITAMBAH DGN RANTAI EMAS YG BNYK,BARU LAH PEREMPUAN TERSEBUT BERSETUJU UTK BERSEKONGKOL DGN KHARUN MEMBUAT FITNAH TERHADAP NABI MUSA.PD HARI PERBICARAAN PEREMPUAN TERSEBUT KELUAR LALU BERKATA 'YA NABI MUSA ADAKAH PATUT KHARUN MENYURUH SAYA MENGAKU BAHAWA TUAN BERZINA DGN SAYA .NABI MUSA TERKEJUT LALU TERUS MENGANGKAT TGN BERDOA PD ALLAH DAN TURUNLAH BALA SERTA MERTA ATAS FITNAH TD DGN BUMI TERUS MEREKAH MENELAN KHARUN DGN HARTANYA SEKALI KE BUMI.ITU DOA NABI DIMAKBULKAN SERTA MERTA. TETAPI KITA MANUSIA BIASA DOA KITA JUGA AKAN DIMAKBULKAN TETAPI HANYA CEPAT ATAU LAMBAT.ULAMA2 TAK BERANI CERITA SEBAB TAKUT TAK DPT GAJI,SEBAB TU TUAN HJ HADI AWANG KATA MEREKA SEUMPAMA SYAITAN BISU ITU ADALAH BENAR.ALLAH MAHA MENDENGAR,ALLAH MAHA MELIHAT,ALLAH MAHA BERKUASA.OLEH ITU JGN MAIN DGN NAMA ALLAH,RASUL2 DAN NABI2.NAK TAHU KEBENARAN,SEMBAHYANG ISTIKHARAH BAGI YG SEMBAHYANG ,BARU TAU KEBENARANYA.

makcik tipah berkata...

nampak polis kantoi
umno kantoi
senjata makan tuan
rakyat sudah tidak percaya
semua fitnah ini

makcik tunggu umno rebah

Tanpa Nama berkata...

aku tak nampak pun muka anwar kat video tu.

susuk tubuh pun tak sama dengan anwar.

macam tu korang kata anwar? Sila tunjuk lengan yang berbulu laa. Ada brani kaa!

Tanpa Nama berkata...

Sila fitnah anwar sekarang.
saham neraka sedang meningkat.
jangan lepaskan peluang.

arai berkata...

Berbagai andaian dan implikasi yang terbit dek angkara video seks dari pengusaha yang amat durjana dan berfikiran songsang. Ternyata usaha yang berbaur fitnah ini adalah rekaan sipembalas dendam atau terselit emosi keji berkepentingan terhadap meterial dan gila kuasa. Seharusnya pihak peneraju pentadbiran negara mengenepikan soal dendam berpolitik serta segera bertindak dalam konteks membasmi segala kerja-kerja mungkar ini. Sewajarnya sudah menjadi tanggungjawab kementerian khususnya bidang agama mengambil tindakan tegas secara melangsungkan proses qazaf, justru tidaklah sekadar islam dari sudut bunyinya sahaja, malah hendaklah dari ketegasan kehadariannya. Inilah masanya dalam perang cegah kebatilan dan kemungkaran atau kelak semuanya terlibat dan binasa oleh kelalaian kalifah kepimpinan yang tersepit antara jabatan atau jawatan yang semuanya ini adalah sementara lagi tidak kekal.

Abe berkata...

betul hanya keluarga annuar yang betul mengenal anuar..tapi kerana keluarga juga lah mereka sanggup pertahankan apa yang tak betul.

Tanpa Nama berkata...

"Cut.. cut.. cuuut", tension betol porno film director tersohor 1Melesia, Anak Tambi Kechik. Darah tingginya mendidih, "Oii, It's Okay Dollah... mana la ko dapat pelakun ni... perut boncit.. konek pun kecik.. mcm mana org nak stim nengok film aku ni nanti..!!" Berbulu betol Anak Tambi Kechik ngan casting agennye, It's Okay Dollah. "Rileks la boss.. nak kita shoot in black n white.. musti ok punya" bidas It's Okay Dollah. "Ok kapla jingga ngko.. la ni mana org tengok black n white film.. cam na la aku bleh dapat dia ni.. ketinggalan zaman sungguh" Rungut Anak Tambi Kecik... "Aduhh, tension aku cam ni.. nampaknya tak de can la film aku ni nak masuk AVN Award 2011... camna nak buat ni duit Mat Mongol dah dekat setengah guni abiss..." Kata Anak Tambi Kecik lagi... "Apa nak takut kat Mat Mongol tu bos.. nanti kita minta tulun Isa Pendek" Menyampuk lak si Suib, Lighting man merangkap pencacai pengangkat najis crew filmnya. "Mat Mongol aku tak de hal.. dia aku bleh kow tim punye.. aku cuma risau kat Bik Mama ajer... dh berguni duit abis ni.. film ni hancuss.. kalau Bik Mama tu slamdunk aku.. gerenti nazak bro" Balas Anak Tambi Kecik sambil memikirkan masa depan politiknya yang semakin kelam...

orang kota berkata...

ini fitnah bikinan kutty dan thamby nak tutup pekung sendiri

leekonyou berkata...

Tuesday, April 5, 2011
PAS Memohon Maaf
KANGAR 5 April - Pas Perlis memohon maaf kepada rakyat Malaysia ekoran kematian seorang pelajar tujuh tahun dua hari lepas yang dikaitkan dengan tindakan hukuman seorang ustaz yang berlaku di Sekolah Rendah Islam Al Furqan kelolaan parti itu di Jejawi dekat sini.

Pesuruhjaya Pas Perlis, Hashim Jasin berkata, pihaknya juga memohon maaf kepada kaum guru berhubung peristiwa yang telah mencalar imej dan persepsi umum terhadap warga pendidik.

Saiful Syazani Saiful Sopfidee meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar pada Ahad selepas dipercayai dipukul seorang ustaz yang juga warden asrama sekolah itu pada Khamis ketika menyiasat kes kecurian.

"Kejadian ini sesuatu yang amat memeranjatkan setelah lebih 25 tahun mengelola institusi pendidikan milik parti,” katanya selepas menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri Perlis di sini hari ini.

Hashim, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Sanglang berkata, Pas Perlis berharap proses siasatan dan perbicaraan dilaksana secara rapi dan mendalam bagi menegakkan keadilan kepada semua pihak terbabit.

Pengerusi Lembaga Tadbir sekolah itu, Rus”sele Eizan berkata, pihaknya telah mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan semua institusi pendidikan milik parti itu beroperasi dalam suasana pembelajaran yang selamat dan lancar.

Ketua UMNO Bahagian Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim berharap sekolah agama rakyat seperti itu melantik hanya guru-guru bertauliah bagi mengelak kejadian seumpama itu daripada berulang.

"Setiap guru yang dilantik perlu melalui proses latihan perguruan meskipun mereka memiliki kelayakan akademik yang tinggi,” katanya. - Bernama
Share |
Di bubuh oleh : irs-Hursaini at 4:15 AM

Tanpa Nama berkata...

Salam TT

Saya ni bukan penyokong anwar. Tapi guna common sense.

1. Ummi Hafilda kata ada 18 video. uploadla semua kat youtube buat apa simpan berbelas2 tahun. Nak buat apa. Biar kita tengok. Tak payah dok buat spekulasi.
2. Ezam kata ada banyak kotak. Bawakla semua keluar kotak tu. Tentu UMNO akan protect awak. Biar kita tengok semuanya.
3. Kalau Anwar Sodomi 1- Bawa tilam angkut tilam, punya ramai kena sodomi - Kenapa bila jatuh hukuman bukan sebab sodomi 1.
4. Kalau sodomi 2 kenapa doktor pusrawi kata takde tusukan, raja petra kata ada jumpa Rodwan kat hotel , jumpa Najib pi mintak biasiswa. Kalau betul2 kenapa semuanya Anwar boleh tangkis.
5. Klu betul Anwar buat kerja dengan pelacur kenapa muka dia tak terang-terang dtg kat kamera tu. Biar jelas semuanya. Bagi clear. Knapa ada involve 3T.
6. Saya pun bukan suka Anwar tapi kalau people in power tak suka ANwar buatla tuduhan yang betul-betul tak boleh dinafikan lagi. Misalnya Anwar rasuah macam Li Liong Sik tu ...Ha..berbilion2/ Pastu masukla dalam penjara sampai 20 tahun pun.
7. Kenapa setiap kali involve sex. Buatla real tuduhan bunuhka. rasuah ka....apa2 lah. Korang kan creative.

Tuduhan/ fitnah ni kerana nak matikan satu karakter politik sanggup depa jatuhkan maruah bangsa!

regards

Sang Musafir berkata...

Dapat diperhatikan pelaku dlm video berkenaan tahu bahawa aksi berkenaan dirakamkan. Ini jelas skali blh dilihat dari cahaya yang dikeluarkan dari video tersebut serta kewujudan bayang2 hasil dari cahaya berkenaan. Dapat disimpulkan bahawa ia bukan rakaman CCTV dan pelaku adalah secara rela dan bangang membenarkan ia dirakamkan.....hahahahahahahahahahahahahah

Sang Musafir berkata...

Dapat diperhatikan pelaku dlm video berkenaan tahu bahawa aksi berkenaan dirakamkan. Ini jelas skali blh dilihat dari cahaya yang dikeluarkan dari video tersebut serta kewujudan bayang2 hasil dari cahaya berkenaan. Dapat disimpulkan bahawa ia bukan rakaman CCTV dan pelaku adalah secara rela dan bangang membenarkan ia dirakamkan.....hahahahahahahahahahahahahah

Tanpa Nama berkata...

cibai betul!apsal gambar najib dengan altantuya orang tak bising?

Tanpa Nama berkata...

aku setuju dgn yg ini....

laknatullah dunia dan akhirat, insyallah, mereka yang sengaja mengadakan fitnah yang maha dasyat ini di laknat selaknat laknatnya oleh allah dan akan bersama dengan iblis jahanam

Tanpa Nama berkata...

umno ke pas ke..sama je...
tak semestinya org berkopiah atau bersongkok tu baik....jgn taksub pada pemimpin...berfikir guna otak jgn guna hati...siapa di video tu...kalau bukan dia mungkin salah satu daripada 7 kembar DSAI dalam dunia ni.......blog ni baik jugak ke asyik maki hamun org adalah....

leekonyou berkata...

Selasa, 5 April 2011
PAS Menghalalkan Pembunuhan Sesama Islam
Gila atau kurang siuman.. atau kurang ajaq? Mungkin frasa yang dinyatakan tidak sesuai bagi menggambarkan ajaran PAS yang dibawa oleh seorang guru agama di Perlis sehingga menyebabkan kematian seorang pelajar disebuah sekolah persendirian. Dalam kejadian tersebut seorang pelajar telah dipukul dengan sebegitu teruk hingga menyebabkan kecederaan parah pada bahagian kepala.

Mungkin penerapan nilai-nilai keganasan oleh PAS telah mendorong ustaz binatang tersebut melakukan perkara sedemikian. Apakah yang bermain difikiran ustaz binatang tersebut ? Adakah kerana PAS boleh 'disucikan' dosa lepas melakukan kesalahan? Atau PAS sememangnya satu Parti Ajaran Sesat yang menghalalkan darah sesiapa sahaja? Atau mungkin ustaz binatang hasil tarbiyah PAS itu menganggap perkara-perkara sebegini kecil sahaja. Kami di Kedah Times mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Saiful Syazani. Kami juga difahamkan arwah merupakan anak yatim. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh arwah dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. AL-FATIHAH.

Al Fatihah


KANGAR 5 April - Pas Perlis memohon maaf kepada rakyat Malaysia ekoran kematian seorang pelajar tujuh tahun dua hari lepas yang dikaitkan dengan tindakan hukuman seorang ustaz yang berlaku di Sekolah Rendah Islam Al Furqan kelolaan parti itu di Jejawi dekat sini.

Pesuruhjaya Pas Perlis, Hashim Jasin berkata, pihaknya juga memohon maaf kepada kaum guru berhubung peristiwa yang telah mencalar imej dan persepsi umum terhadap warga pendidik.

Saiful Syazani Saiful Sopfidee meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar pada Ahad selepas dipercayai dipukul seorang ustaz yang juga warden asrama sekolah itu pada Khamis ketika menyiasat kes kecurian.
"Kejadian ini sesuatu yang amat memeranjatkan setelah lebih 25 tahun mengelola institusi pendidikan milik parti,” katanya selepas menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri Perlis di sini hari ini.

Hashim, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Sanglang berkata, Pas Perlis berharap proses siasatan dan perbicaraan dilaksana secara rapi dan mendalam bagi menegakkan keadilan kepada semua pihak terbabit.
Pengerusi Lembaga Tadbir sekolah itu, Rus”sele Eizan berkata, pihaknya telah mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan semua institusi pendidikan milik parti itu beroperasi dalam suasana pembelajaran yang selamat dan lancar.


Ketua UMNO Bahagian Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim berharap sekolah agama rakyat seperti itu melantik hanya guru-guru bertauliah bagi mengelak kejadian seumpama itu daripada berulang.
"Setiap guru yang dilantik perlu melalui proses latihan perguruan meskipun mereka memiliki kelayakan akademik yang tinggi,” katanya.

Bernama

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=576615


Print
Posted by Syburi Times at 10:16 PM

Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2011/04/pas-menghalalkan-pembunuhan-sesama.html#ixzz1IfA2CVzZ

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Al-Kutty dah panas buntut! Kah! kah! Kah! Lakonan dan skrip dah tak menjadi! kah! kah! kah! Lepas nie si mamak kitul akan guna kekerasan tentera pulak! kah! kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

Salam semua..Aku dok fikir nik aziz bole ampun kalau benda2 mcm nie setahubaku kalau skandal.sex nie.pas dan umno byk..nape video anuar lak keluar? Kesian dia dan kak wan xhabis2 depa nie PELIK dulu mat sabu main bini org bini org kecohpun

Tanpa Nama berkata...

Wah semenjak 2-3 menjak ni aku tengok makin ramai pencacai UmPORNo kat blog TT ni. DULU serius aku kate mane ade banyak macam ni, yg ade pon ade la sekor 2 ekor macam shah metal kepala lembu tu.Ini lah kot transPORNmasi yang Najib cakap tu. Kah Kah Kah ... nampak sangat sape yang cacing kepanasan sekarang ni, tak gitu TT?

Tanpa Nama berkata...

pak hisyam....mereka ada akal ke????

tak payah lah nak sekolah kan mereka tu....mereka sedang di ulit kekayaan tu...


itu pasal....pelajaran SEJARAH kena belajar betul2.....

SEJARAH LAMA SEDANG BERULANG!!!!


Raja Mendaliar dan Si Kitol

CUKUP LAHHHHHHHHHHHHHHHHH

AKU DAH BOSAN LAH

Tanpa Nama berkata...

apalah yang kecoh sgt ni kak zah?
kalau bukan nuar, bukan lah dia, tak perlu beremosi menafi bermati2an. La ni satu malaya dah tengok wayang tu..biar rakyat menilai siapa dia hero. kalau bukan nuar, apa nak gelabah..belum ada pun laporan polis kata siapa dalam video tu..tak perlu risau2, kebenaran akan terbukti kepada siapa yang betul2 benar kak zah oiiii. Tunggu dan lihat siapa yang benar dan siapa yang menipu. Bersabar sajalah ye....

Melayu Kena Sokmo berkata...

Kadangkala puak PAS ini memang kalau bercakap dan berhujah no. 1, tapi di suruh praktikkan apa yang dicakap.. hampeh. Sakit hati aku dengar berita kematian anak yatim Syaiful Syazani tu. Kalau puak UMNO yang songlap wang rakyat sampai bilion-bilion tu, kalau nak hukum mati pun memang berbaloi... kalau setakat RM50 ke RM60 sampai nak membunuh..., ini dah melampau. Kalau tak kerana Anwar... kamu ceramah dan minta sedekahlah sampai 100 tahun lagipun belum tentu rakyat akan menyokong kamu, kalau sikap dan keperibadian orang bawahan kamu lebih teruk dari ahli UMNO. Patut lah TT selalu hantam puak-puak ini....