Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 5 April 2011

TUNGGU DAN LIHAT !



KEBENCIAN DAN KEMARAHAN




nota:
dalam budaya melayu
ada satu lagi yang paling hina
selain dari merogol kanak kanak

ini ialah : fitnah!!!






DEDAH AKSI SEKS CANGGAH NORMA ISLAM KATA PERSATUAN ULAMA
- minsider

Persatuan Ulama Malaysia (PUM) menyifatkan tindakan pihak tertentu termasuk media arus perdana menyiarkan gambar aksi seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim bertentangan dengan norma masyarakat Melayu dan Islam.

Malah perkembangan itu turut dikecam Rangkaian Memacu Arus Perjuangan (MAP), yang memandang serius pendedahan video seks di YouTube membabitkan nama Anwar.
Mengulas lanjut, Setiausaha Agung PUM Dr Mohd Roslan Md Nor berkata, pihaknya kesal dengan tindakan itu dan menyifatkan langkah tersebut berniat jahat dan melampaui batasan akhlak, moral dan budaya.

“Atas nama apa alasan sekalipun penyebaran ini adalah satu tindakan jahat, fitnah dan melampaui batasan akhlak, moral dan budaya malah menyalahi etika kewartawanan yang serius.

“Trend membuka aib dan menyebar fitnah bukan norma budaya Melayu Islam, malah menyalahi undang-undang dan etika mana sekalipun di dunia ini,” katanya.

nota:
manusia melayu bukan suci
manusia melayu bukan mahsum
manusia melayu macam bangsa bangsa lain
didunia ini memiliki nilai nilai
dan sempadan budaya

manusia melayu mungkin
boleh menerima maki hamun
herdik bising kelam kabut

mereka mungkin mengumpat
mereka mungkin perli menyindir
mereka mungkin kata mengata

tetapi

fitnah adalah satu pekara
yang amat amat dimusuhi oleh
budaya melayu

bila teknoloji dicampur fitnah
maka jawabnya ialah kemaraha
manusia melayu

nantikan
bentuk dan rupa
marah itu !


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pemfitnah itu mungkin bukan islam
mungkin bukan juga melayu

tetapi mungkin juga syaitan dan iblis bertopengkan islam dan melayu

Tanpa Nama berkata...

bro saya ada tengok berita tgh hari tadi kat tv3 siap tunjuk klip lagi memang umno tak ada moral dah sampai mati aku tak akn undi umno maruah sedarjah beruk punya umno

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya nya dan benar sebagimana yang tersebar Fitnah yang di maksudkan melalui Media/Provokasi menaik kan kemarahan Rakyat...
Dan jika sabit perkara tersebut dengan permuafakatan:-1) Penguasa Keselamatan dalam Negeri (POLIS )2.)Pendakwa Raya Negara 3.)Ketua Pengadilan ( HAKIM ) dan terakhir Pemacu/Pengelola FITNAH SAH dan TERBUKTI.maka dengan ini saya memberi amaran KERAS jangan jadikan NEGARA menjadi PERANG SAUDARA nanti...
Lebeh baik Pegawai yang terbabit mengundur Diri atau tuan-tuan akan bertanggung dengan perkara tersebut di kemudian hari TAMPA NOKTAH...
Jangan anggap kata-kata saya ini sebagai senda -gurau ini telah keterlaluan.
Kami tidak memihak kepada sebarang perkumpulkan PARTI RAKYAT... Wassalam

Kah Kah Kah! berkata...

kah kah kah... aku dah lama tunggu ko akan cium kaki puak UMNO mintak ampun kah kah kah! Nak mengaku ko malu kan? kah kah kah! Baru ko tau bos ko tu sape kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

excuse me...Melayu is not the only race in this world nor Islam the only religion.

this very act is a total insult and abomination to human decency.

since all of this have being done, those who perpetrate such vileness will have to pay dearly for their arrogance. and it is probably sooner than later.

please, don't only know how to speak of your own race only. it shows the shortness of your thinking and the smallness of your heart.

1Crony berkata...

Mamak Kutty Kerala masih tidak dapat menerima hakikat dunia dan kehidupan serta norma masyarakat kini sudah jauh berubah. Beliau yang memperkenalkan "internet" yang menongkah dunia tanpa sempadan, tetapi beliau sendiri terlupa yang fenomena tersebut telah terlalu lama dan terlalu jauh meninggalkan beliau. Sebagai contoh, fitnah liwat DSAI. Adakah semudah itu nak perbodohkan rakyat untuk kali ke-2 setelah 13 tahun fitnah tersebut pernah beliau lakukan? Alam tanpa sempadan ini akan menerangkan segala-galanya.

ngok umngok berkata...

video disahkan tulen setelah rujuk pakar filem iaitu yusry kru....jom boikot kru biar dia tak boleh cari makan...hehe....padan muka munkee umngok.

Buzi D Aimar berkata...

Dapat diperhatikan pelaku dlm video berkenaan tahu bahawa aksi berkenaan dirakamkan. Ini jelas skali blh dilihat dari cahaya yang dikeluarkan dari video tersebut serta kewujudan bayang2 hasil dari cahaya berkenaan. Dapat disimpulkan bahawa ia bukan rakaman CCTV dan pelaku adalah secara rela dan bangang membenarkan ia dirakamkan.....hahahahahahahahahahahahahah

Din Palat Arau berkata...

NEXT????
SATU DUA HARI SEBELUM PRN SARAWAK...ANWAR DI REMAN..."Untuk membantu siasatan"...
NAK BUAT GENACEK OOI

Tanpa Nama berkata...

Mana kau punya..kah..kah..kah..kali ni aku kah..kah..kah kan kau!Pemecah berita konon..malu la weiii..tembelang dah pecah..busuk..sebusuk burit amoi tu..sekali lagi..kah..kah..kah!Selamat tinggal PKR (puki kena rendam)

Stupid University berkata...

Tak sabar rasanya nak tumbangkan kerajaan nie! Dah jemu dengan skandal seks dan liwat! Kah! kah! kah! kah! Habislah Mahathir! Kah! Kah! Kah! Kah! Anak tak ada peluang jadi PM hatta mencium bau timbalan sekali pun! Kah! kah! kah! Kah!

ANAK JATI KELATE berkata...

So tunggu apa lagi wahai anak muda..x kira kamu melayu,cina,india,iban,kadazan,melanau,dayak dan lain2 bangsa...

Kita runtuhkan puak gerombolan..!!!

Ayuh semua ke jalan raya!!!

Tunjukkan kita x rela dipimpin oleh pemimpin zalim...

Kita x rela gadaikan masa depan anak bangsa kita pada pemimpin korup...

Jangan takut wahai anak muda...

BERANI KERANA BENAR!!!!

LAWAN TETAP LAWAN!!!!

Tanpa Nama berkata...

Karpal Singh membawa video DP.Vijendran keParlimen dan menayangkannya..... APA ulasan anda !

Jangan double standard ! hah

Tanpa Nama berkata...

tak nampak macam nuar pun bhai...
mana dia dapat pelakon tur?
siap ada alamat kat siam lagi

perot boroi
lengan godang
tetek melayot2
punggung besar dan tonggek
tangan godang
badan bosar bonar
jalan mengangkang (batang bosar)
badan bongkok
kepala lonjong bawah bosar
muka tak ada janggut bhai
misai nipis macam p romlee
pipi melayut belah bawah
pipi tembam lebih
kepala lonjong bosar belah dagu

ni bukan spesis nuar la
ni spesis siam nih bhai

cuba contek hotel kat siam tur
dia orang tau laaa
ni pelanggan hotel siam tetap nih

mat saga berkata...

kah kah kah kah....

aku lah mat saga....
gembira betul aku tengok anwar pelacur...

kalau kena batang hidung sendiri cover bagai nak gile... tapi nak cover macam mane... anwar dah pancut... 2 kali pulak tu...
patut pkr bangga sebab anwar kira power laa... kah kah kah..

asik buat masalah je orang tua nie... kah kah kah

mekyam berkata...

salam semua,
memang betul kata anom 8.54
amaran keras ALLAH ke atas penfitnah bukan terpakai untuk umat islam @ melayu sahaja. ia untuk kesejahteraan semua makhluk. marilah kita semua kembali kepada ajaranNYA insyaAllah hidup kita selamat sejahtera dunia akhirat.

apa apa pun ok berkata...

Liwat sudah kah kah kah
Ngentot sudah kahh kahh kahh
pasni mesti Paa' Chu Cheng kahhh kahhh kahhh
Agak2 bila kes ini nak keluar ya kahhhh kahhhh kahhhh

Tanpa Nama berkata...

apa yang emo sgt2 ni sampai nak perang saudara, nak mogok , nak penuhkan jalanraya?

inilah mentaliti manusia dunia ke 4

susah sangatke nak tahu siapa pelakon tu?

susah bebal betul susah bagi dna?

yang nak perang pasal nak kata nuar tu maksum apasal?

apa bodoh sangat mamat2 ni?

kalau bukan nuar..buktikanlah cara yang betul

bila chua cs kena..wah wah wah satu kampung dijaja, tapi jantan sejati mengaku salah

ni..nuar ni belum apa2 tuduhan, dah bersilat tepis ...penjilat2 tegar nuar lagilah melompat sampai langit 7 takut sangat anu gerah salah

APA YANG TAKUT SANGAT NI?

KATA ANAK JANTAN..

LAWAN TETAP LAWAN..

memang minda dunia ke4, biar mati bertempur,biar negara musnah, janji nak julang anu gerah yang hanya orang biasa

patutlah dah takda jantan dlm penjilat2 nuar..semua taksub sampai buta mata hati..

takut sangat ke siasatan?
bila org lain kena, pandai pula histeria nak2 s/jaya diraja..
wooooiit? korang pandai cakap kelentong kosong ajelah...