Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 April 2011

TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA



BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA



nota:
gambar ini dihantar oleh pembaca tt -terima kaseh

sesiapa tahu mana restoran mamak kimma
sila ambil gambar dan hatarkan alamatnya

sesiapa tahu restoran mamak kimma yang kotor
sila ambil gambar dan hantar ke tt

sesipa tahu restoran mamak kimma yang pakai
pekerja haram sila hantar maklumat kepada
yb, polis, imigrisen dan najib razak


INI ASAS KENAPA KITA WAJIB BOIKOT

KIMMA setia BN walaupun cuba disogok pembangkang - berita hairan

2011/04/18

BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.

Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Najib Razak dan Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.


SURAT MENYOKONG KEMPEN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA

Di Ipoh pun banyak mamak mengajikan pekerjanya yg bukan Islam, kulit je hitam tp dahi ada tanda... biasanya mereka ni diletak di bahagian belakang...tugas di dapur, telur ayam pun tak basuh..... Mamak ni terkenal dengan sikap pengotor dan bila kira apa yang kita makan ikut suka hati mak bapak dia je... suruh kira lagi sekali lain pulak jumlahnya.... Tolong siasat Restoren Saleem dan Vanggee di Ipoh ni ahli kimma ke jugak...kite boikot je...kite boikot je...
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

DALAM BANYAK BANYAK KOMEN NI TAK DAK SATU PUN YANG CADANGKAN KEDAI MAKAN ALTERNATIF....NAK KONDEM SENANG...CUBA HABARK MAI TANG MANA NAK MAKAN DAN PEKENA TEH TARIK.MACAM AKU TAK PA...PEKENA TEH DI KEDAI ALORK DEPAN MESJID NEGERI ARAU JAH...TAKAT MAMAK BAHARUDDIN TU TAK PA...DIA DOK KUTUK SHAHIDAN JUGAK..KAH..KAH..KAH...
Oleh Din Palat Arau pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/20

jadik yang masih melanggan kedai Pelita adalah penyokong2 UMporNO
Oleh Yauodah pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Ada satu kedai mamak dekat sentul.. Nama kedai.. Vargina (bukan vagina ya) . Ha.. Nih confirm bole pg makan.. Tak ada kena mengena dengan kimma. dari bunyi nya macam sedap..
Oleh badlis pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Sepatutnya tuan punya restoran mamak bersikap neutral.Pada wang yang dibayar pembeli tidak tertera simbol parti. Hendak sokongan pelanggan tapi tak pandai ambil hati pelanggan
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

bukan nak kata kimma penipu..tapi gambaq dua keping ada mahathir pun depa nak tipu..cuba tengok yang menyamar melayu paling kiri dalam gambaq pertama(pakai jaket biru)..lepas tu yang berdiri belakang budak baju hitam sebelah kiri gambaq kedua..bukan ka muka superimpose tu??geng ni memang suka menyamar melayu..gambaq dengan mahathir pun selit..siap superimpose lagi..kalau dah gambaq macamtu pun nak kencing apatah lagi meniaga!!
Oleh tayar pancit pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

bro isham..nak ucap tima kasih krn bg kesedaran..pas ni tak gi dah kedai mamak..dan salut pd bro atas semangat yg kuat dan teguh dan berani..
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Letakkan banyak banyak banner di merata tempat. mereka ni memang pengotor.. Tak percaya cuba makan masi di kedai mamak selepas jam 8 malam, gerenti sakit perut punya.. Dah kena dua kali.. Serik...
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Woit, woit, woit. Apasal marah sangat dengan mamak ni. Kita boikot parti KIMMAK udah lah. Next election kita jangan pangkah KIMMAK lagi. Woit, dia orang ni ada calon ke? Atau semua dah masuk UMNO?
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Hahaha....gua pun ada story pasal kedai mamak. Dulu kecoh kat Gombak, kedai mamak bernama Tapah. Mamak kat situ jadikan spender sebagai span pencuci pingan-mangkuk. Ribut jugak cerita ni. Tapi beberapa tahun kemudian, aku tgk masih ramai Melayu makan kat situ. Woi hisyam, lu dok kutuk kedai mamak. Lu bukak la satu kedai makan berkonsepkan makanan Melayu. Gua nak rase jugak masakan asam pedas.
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Restoran Mamak 1 Dulu aku selalu lepak kat sini. Ada kaligrafi Allah dan Muhammad. Suatu hari aku lihat mata tokeh merah. Rupanya tokeh baru lepas minum. Aku tak pasti tokeh nie mamak ke hindu. Sejak itu tak masuk lagi restoran tu. Restoran Mamak 2 Dulu aku selalu lepak kat sini lepas shopping. Ada kaligrafi ayat seribu dinar. Suatu hari aku lalu kat belakang kedai. Dapur dia kotor dan berbau. Pekerja kat situ lak comot. Aku tak nak makan lagi kat situ sebab geli. Restoran Mamak 3 Dulu aku selalu sarapan pagi kat sini. Masuk waktu Subuh, mamak tukar channel tv1, kuatkan volume tv dan kedengaran azan. Tapi aku tengok semua mamak kat sini relaks je, tak kecoh nak solat. Kat kaunter main lagu tamil lak tu? Walaupun dia tak bakar colok tapi aku dah mula was-was. Restoran Mamak 4 Kat kedai nie lah aku kena berak-berak. Suatu hari tu, aku lepak makan tengah hari kat sini. Aku makan nasi ngan kari ikan dan acar timun je. Tapi balik rumah sebelah petang aku sakit perut. Lepas tu aku Lihat lagi...
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

aku dah lama boikot kedai mamak sejak tahun 80 an lagi kerana melihat tikus besar berlari lari di sekitar dapur kedai mamak, nak bagi kedai wangi mereka bakar batang setangi, kalau kedai mamak tak laku jumpa bomoh, suroh bomoh buat santau di kedai kedai Melayu disekitarnya. Mamak memang perut busok sampai keusus kerana memusuhi peniaga Melayu sejak dari dahulu lagi. Beri sokongan penuh pada TT.
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

mamak nie mmg pengotor tapi nk buat mcm ne....dlu aku kerap g kdai mamak tp pas satu insiden x pndg dah kedai mamak....de ke patut tkg masak tgh msk die blh hmbus hingus kat tng pastu lap kat apron wekkk.pastu sambung balik msk tnpa cuci tgn....korg pk r sendiri.....
Oleh jerangkung dalam guni... pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

25 ulasan:

zeqzeq berkata...

Mcm mana tag nak kenal kimma? Tolongg

Tanpa Nama berkata...

keling2 nie rapat dengan umno ada sebab. dah kata pariah, tetap mahathir jugak! kahkahkahkah

*KIMMA merayu untuk dapatkan status Bumiputra

Malaysian Indian Muslims are not happy with the Barisan Nasional again. However the Kimma does not represent the entire Indian Muslim community in Malaysia, WFOL.tv was told.

In the 33rd annual general assembly of the Malaysian Indian Muslim Congress (Kimma), its president Syed Ibrahim Kader threatened to withdraw support for the BN, again.
Overall, Syed Ibrahim Kader seems to be struggling to keep Kimma as a relevant component. Fighting tirelessly to become a component member of the BN, the Kimma leadership was told earlier last year that they were better off joining the Malaysian Indian Congress (MIC) or the People's Progressive Party (PPP).

"We cannot guarantee that the Indian Muslim community will be around to support the BN government forever," said Syed Ibrahim Kader at the assembly at Putrajaya. He claimed the community's efforts for the BN in the by-elections and general elections had not been recognised.

"We don't have a representative in the Senate. It is disappointing that another community, which is much smaller than we are, is in the Senate.


"We do not have a direct channel to air the grouses of the 750,000 Indian Muslims in the country," he said. He wanted the party of 80,000 members to be accepted into the BN after being rejected seven times.

The Kimma's main aim is to enlist the Indian Muslim community as Bumiputera's in Malaysia. This means they will benefit from the 'Bumi' status under the New Economic Plan (NEP) which offers a plethora of facilities to Musilms and non-Muslims listed as Bumi. To achieve this, the Kimma want its members to be allowed to register under the UMNO, which the UMNO presidents in the past - before the arrival of Najib Tun Razak - rejected on the basis that they were 'Indians' and had to join other BN component parties instead.

This had prompted the Kimma to stage protests (silent and at times through press conferences or by sending out press releases) but to no avail. The UMNO remains, until today, adamant in persisting that the Kimma members are 'Indians' and would not be allowed to join the UMNO.

On the otherhand, Syed Ibrahim said party leaders had been working tirelessly to remind members not to be enticed by the false promises of Pakatan Rakyat, which he claimed had offered Kimma members positions in their state governments.

Our information is that many of the former Kimma members have taken up some positions within the Party Keadilaan Rakyat (PKR) where they are welcomed. Kimma is said to have 80,000 members but this cannot be verified as many members of the Indian Muslim community contacted by WFOL.tv says they are not members of the Kimma. :D

Two years ago, there was an attempt by the Kimma to take over the PPP and impose a Muslim leadership within the party. The attempt failed, sources said thus closing the doors temporarily to the Kimma to join the BN, once again.

*bangang punya keling!

Tanpa Nama berkata...

salam

nak cita sket pasal sedara saya ni. dia ada penyakit misteri kalau masuk kedai yang guna sihir dia mesti muntah. So ceritanya selepas makan kat kedai nasi kandar kayu. Terus sakit perut...lepas tu muntah. Dah dua kali. Dia bukan tok bomoh atau ustazah. Tapi boleh tengok benda-benda(Bukan selalu). Kadang2 je dia nampak. So dalam kedai kayu tu dia nampak monyet dan anjing hitam kat area dapur . Kitaorang dah lama tak makan kedai mamak. nak percaya pun tak pa, tak percaya pun tak pa. Tapi ni cerita benar.

Tanpa Nama berkata...

aku dah lama boikot geli ahh nak masuk restoran m......

Tanpa Nama berkata...

aku dah lama boikot geli ahh nak masuk restoran m......

Tanpa Nama berkata...

kat sri iskandar ada restoran mamak yang sediakan tepung roti canai guna kaki je... restoran kari kepala ikan yg terkenal kt ipoh plak, kotor gile... bahan mentah makanan diletak skali dalam bilik tido pekerja... dengan tandas kotor...

aBg_rOnGak berkata...

Salam. Aku dgn bini dah laam gak tak makan kat rest. mamak nih...KIMMA or tak, aku tetap tak masuk...akt Rest. 25 Jam (fuh!kita 24 jam, depa 25 jam) kat Bandar Universiti, Parit Raja, aku dah serik dah...

Kain itulah wat lap tangan, kain itulah lap tempat buat roti canai...dan aku pon tak sure dia lap apa lagi...kat pekan Parit Raja lak, lain orang kira, lain harga kadang2..

kalbunUMNO berkata...

Sebab utama otak orang melayu masih ditahap rendah atau B*d*h, kerana terlalu bergantung pada restoran mamak. Makan pagi buatan tangan berbulu mamak, makan tengah hari buatan kaki tak pakai selipar mamak, makan malam nasi kangkang mamak.
Tengok bagaimana orang melayu ditipu mamak al-kutty selama 20 tahun, kata cerca keji pun orang melayu sangka kata nasihat berhikmah, "melayu jenis bangsa yang perlu kepada tongkat", "orang melayu mudah lupa",dan .....
Rembat duit berjuta pun, orang melayu masih panggil bapa kemodenan,

Tanpa Nama berkata...

Ini aku nak cerita pasal sebuah restoran mamak kat Shah Alam sek 27,Restoran Sri Bunga.Kedai sungguh Islamic,sana-sini tergantung ayat2 Quran.Tapi..tapi..tapi..pemiliknya seorang hindu tapi lesen pinjam seorang mamak.Restoran tu mmg makanan tak halal langsung,macamane aku tahu ,melalui seorang pekerja Indonesi yg mmg kuat pegangan agama.Aku pernah survey sendiri sah mmg tak halal,sbb tukang masaknya Hindu yg ade nandek kat dahi.Bos seta anak2nya menyamar Islam,slalu bagi salam kat org ISlam kononya dia tuu org Islam.Skang restoran tuu dah ditutup dan akan dibuka balik dicorner yg lagi satu.

bangau berkata...

puak kimma nie....
sukusakat eeeeeee...
susakat tok det....
sukusakat songkok labuh....

restoran depa semua puak jenih gelap.....
mlm saja ramai melayu bodoh dok tunggu kedai depa.....
tengok bola laa...gusti laa.....
lepaih tu dok oder ayaq...capati roti komtar nasik kandaq n lain2...
cukup pengotoq.......

puak jenih nie memang haprak......

geram berkata...

boikot..!! mamak bn..huhu..

Tanpa Nama berkata...

kedai mamak ni mmgla ramai org melayu masuk.biasanya org akan ketagih nk makan lagi.ketagihan ini disebabkan oleh benda2 kotor yang dimasukkan dalam makanan.yang aku tahu diorang ambik air mandi waktu pagi untuk wat masak.sebab tu la ketagih.kan arak tu air kencing syaitan.sebab tu ketagih.sama gak rokok.benda2 kotor ni yang buat kita ketagih....

Scenic Malaysia berkata...

Bukan saja mamak. tu yg kopitiam cina tu pun patut boikot bang. Minum kat rumah lah. Jimat sikit duit. Ni duduk kedai kopi berjam-jam cerita politik. Kalau tolong bini sidai kain ka, kemas rumah ka lagi baguih, betui tak?

Tanpa Nama berkata...

Tak penat ke tulis sendiri..masuk ke blog sendiri..yang ini pun...pssst..bukan aku yang tulis..penulis blog ni yang tulis sendiri..tak caya..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Siapa banyak alasan, sah kena teh tarik kangkang mamak. tak mati pun kalau tak minum teh tarik mamak.

Tanpa Nama berkata...

sesiapa tahu dimana ada china doll yang halal dilanggan oleh meLAYU,
sila ambil gambar dan hantarkan alamatnya..

sesiapa tahu restoran kim wah kat pudu yang majority pelanggannya meLAYU mencari china doll yang sedap dimakan dan dijilat,
sila ambil gambar dan hantar ke tt

sesiapa tahu 'port' china doll, bakso, nl dan ckt yang pussynya halal dijilat oleh meLAYU seperti di SPA, hotel, rumah tumpangan dan pusat2 aromaterapi, sila hantar maklumat kepada yb, polis, imigrisen dan najib razak..

yang halal diharamkan..
yang haram di halalkan..

berwaspada dengan apa yang ko tulis tu TT..muahahhahahahhahahahha

MENGAMPU PON AGAK2LAH berkata...

WAHAI MAMAK MAMAK SEMUA, KAMU NK MENIAGA KE, KAMU NAK MENGAMPU UMNONGOK, BE END???

SEPATUTNYA, KALU MENIAGA, BUATLAH CARA NK MENIAGA...JGN LETAKKAN SOKONGAN KPD MANA2 PARTI...

SBB ITU, CUBA KAMU BILANG, BERAPA RUGI KAMU KALAU SEMUA RAKYAT YG SOKONG PAKATAN RAKYAT, BOIKOT KEDAI KAMU...SEDANGKAN KAMU TAHU YG ORG2 BESAR UMNONGOK BUKANNNYA MAKAN KAT KEDAI KAMU TU...DIORG, ORG BERDUIT...YG MAKAN KT KEDAI KAMU TU ORG2 BIASA YG RAMAINYA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT...

LU MAMAK FIKIR2LAH SENDIRI.
JGN KERANA MULUT, BISNES BINASA LAK..(PSL ORG BOIKOT)

dukun melayu berkata...

alternatif kepada restoren puKIMMA pengotor penipu untuk sesi ngeteh selain dari McD apco.

1)haji muhamad chan restoran(original hainamese restaurant-tepi balai polis kelana jaya
2)haji sharin low restoran(best punya)-ampang,bukit antarabangsa
3)groupbase caterer restaurant(terbaek)-belakang lorong jalan tanjung 15,bandar sri damansara(cari sekolah cina dulu)
4)bawah menara orked sentul(pagi sahaja)
5)sentul boulevard
6)gerai kari kaki ayam sentul-belakang panggung tamil sentul jalan ipoh,dangdut lama.
7)belakang kedai borong barang dapur-bandar baru sungai buloh(malam sahaja)
8)Mee Ghulam-depan McD seksyen 4,kota damansara(nie orang kedah punya)

piut ngah layor berkata...

suatu petang sewatu pulang dari kerja aku singgah lah minum kat kedai mamak depan pintu keluar syarikat tmpt aku bekerja...aku pesan susu ais.masa aku terpandang tukang bancuh air tetiba dia terbersin.tanpa basuh tangan dan lap hidung dia teruskan kerja nya.aku tak minum dah kat kedai tu.cuma kadang2 aku singgah beli rokok.mamak tu tanya kenapa aku dah tak singgah macam selalu.aku bagi alasan aku masak kat rumah je...tadi aku tak beli rokok kat situ dah.lebih rela pergi stesyen minyak untuk beli rokok...

Tanpa Nama berkata...

kedai mamak ni ada persatuan diorang dan rasanya persatuan ni tak sehaluan dengan kimma.

so, ada kedai mamak yg kuat kimma, ada yg sahih bangkang kimma. kena pastikan juga.

kimma ni persatuan mamak bukan persatuan kedai mamak.

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan kedai mamak menggunakan mandram

Tanpa Nama berkata...

Pernah termakan lipas dalam milo di kedai mamak terkenal di Taman Melawati...tobat tak masuk dah kedai tu

Tanpa Nama berkata...

Kimmak pundek puak pengotor buka restoran, ada juga Melayu yang tak cerdik suka makan peluh, ludah mamak tu, yang pandai tak masuk kedai Mamak, yang bodoh saja masuk makan kedai mamak tu.. nak termuntah rasanya.

Tanpa Nama berkata...

1. aku pernah minum kedai mamak di bangi. tengah syiok minum, aku ternampak pekerjanya tengah makan gaul roti canai dengan dal. aku nampak cagu pada jari tangannya kembang mungkin lama sangat menggaul kari.

2. aku pernah makan kedai mamak kat bandar mahkota cheras. satu kali kira 11.40. aku suruh kira balik, sudah turun 10.70. aku suruh kira pakai kalkulator, lagi turun jadi 9.20. Pukimak betol.

3. aku makan kedai mamak kat jalan kuching. longkang tepi kaki lima penuh sampah dan baunya, omak aii..
tikus pulak macam saiz tikus ternak. siap main kejar-kejar!

4. dulu aku suka makan roti canai mamak. tapi sejak aku nampak dia uli tepung campur air peluh dia, sekarang aku dah kata sori kat roti canai mamak.

5. kat bangi ada kedai mamak jual nasi alas daun pisang. aku pernah nampak pekeja dia lap daun pisang dengan tuala bekas lap dapur masak. aku terbayang kalau tuala tu kita perah, dah tentu warna air dia macam warna air longkang.

Tanpa Nama berkata...

ooiii orang melayu...
jangan fikir kamu sume baguss sgt...
jangan dok kutuk kimma jer, cuba tengok bangsa melayu tu sendiri dulu..
bukan sume kedai mamak kotor tp ada kedai melayu yang lagi kotor plus pengotor lagi.....
renung-renungkan dan selamat berubah........