Jumaat, 15 November 2013

MARI KITA TEKA



KUALA LUMPUR 14 Nov. - Tidak sampai dua bulan selepas kejadian beberapa keping siling runtuh di kaunter wad bersalin Hospital Serdang dekat sini pada 30 September lalu, kejadian sama berulang di hospital...


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... SILA TEKA... kah kah kah..

kah kah kah kah... SIAPA KONTREKTOR HOSPITAL INI?... kah kah kah..

1 - konterektor dari nigeria?
2- kontrektor dari jepun?
3 - kontrektor dari finland?

atau....KONTREKTOR MALAYU ISLAM  BUMIPUTERA.... kah kah kah

-----

3 ulasan:

Yoga Träsk berkata...

pagi pagi dah naik menyirat darah baca berita ni.

semua konrek mesti ada segala apa yang perlu dibina, dalam jangka masa berapa lama, berapa lama lepas tu masih di bawah garanti dan patut diganti balik kalau tak menepati perjanjian.

KEBANYAKAN manusia yang kerja GOVERNMENT BODOH, taktau menahu tentang kontrek pembinaan atau IT kontrek, atau servis kontrek, jadi, senang kena tipu.

mesti ada penalti kan, kalau tak ikut syarat perjanjian, TAPI sebab semua kroni, kawan kepada tok nenek, uncle, aunty segala, sepupu kedua ketiga, ni la jadinya.

KALAU ni jadi di Finland, heboh satu negara. kena siasat, kena blacklist, kena ganti rugi yang tinggi,

Hospital....hospital...bukan tempat nak main2.

finnish sisu berkata...

BUKAN FINLAND, itu pasti.

wad bersalin, YA RABBI, kalau jatuh atas kepala orang nak bersalin ke atas kepala doctor ka, tak ka GILA.

kalau ni di Finland, HEBOH satu negara. Semua kena siasat, laporan secara terperinci, senarai hitam, ganti rugi dan pembaikan semula. Penalti yang tinggi takle lari,mesti ada dalam semua kontrek.

Pegawai kerajaan selalunya kena tipu bila ada outsourcing mcm kes ni, kes stadium, mahkamah dan sbg nya. Kroni, jadi byk terlepas walaupun pembinaan tak menepati syarat. Selalunya pegawai kerajaan mana tau apa sangat tentang kontrek. Selalu kena tipu- baik pembinaan, IT kontrek atau servis sekalipun.

MENYIRAT DARAH BACA berita macam ni.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah.. ini mesti kerja kontrektor melayu islam ketuanan melayu yang bila makan tak baca bismillah. kah..kah..kahh.