Jumaat, 26 April 2019

KENCING HARENG










WOIT
RAJA KE 

PAPA KE

KALAU

 MAKAN PETAI

KENCING PASTI

HARENG

KETUT PUN 

BAU MASAM

SEMUA SAMA

DIBAWAH

PELEMBAGAAN

Perlembagaan Persekutuan undang-undang utama negara, kata pakar

PAKAR perlembagaan hari ini bersetuju dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bahawa Perlembagaan Persekutuan adalah undang-undang utama negara dan mengatasi mana-mana perlembagaan negeri yang ada sebelumnya.

Mereka berkata walaupun perlembagaan negeri sah, Perlembagaan Persekutuan adalah yang tertinggi dan negeri mesti mematuhinya.

Bekas profesor di Fakulti Undang-undang Universiti Malaya, Dr Gurdial Singh Nijar memberitahu The Malaysian Insight Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa raja-raja Melayu hanya bertindak atas nasihat majlis eksekutif atau mana-mana ahli yang diberi kuasa. Dan peruntukan ini hendaklah dimasukkan ke dalam perlembagaan negeri.

“Jika negeri tidak masukkan peruntukan ini ke dalam perlembagaan, maka undang-undang memberi kuasa kepada Parlimen untuk memasukkan peruntukan tersebut atau mengeluarkan apa sahaja yang bercanggah dengannya,” kata Gurdial.

Dr Mahathir menerusi blognya Chedet pada Rabu lalu Perlembagaan Persekutuan adalah undang-undang utama negara mengatasi mana-mana perlembagaan negeri yang ada sebelumnya.

Perdana menteri berkata, undang-undang tubuh Johor dan Terengganu yang digubal lebih awal sebelum Merdeka terbatal dengan perlembagaan baharu yang diterima oleh semua negeri.

“Adalah mustahak semua pihak yang berkenaan menghormati perlembagaan dan patuh dengannya. Kegagalan berbuat demikian akan mencabul kedaulatan undang-undang,” tulis Dr Mahathir.

Kenyataan beliau itu dibuat selepas perselisihan dengan Istana Johor dalam isu pemilihan menteri besar dan anggota majlis mesyuarat kerajaan negeri. – 26 April, 2019.


PATEK BILO

MAKAN POTAI

KONTUT PATIK

BAU POTAI

BUKAN BAU

DOM PERIGNON

KAH KAH KAH




--------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baginda moscow dan stockholm tak sunat, ada penapis tebal, kalau setakat makan lapan papan petai pun takde hal.. Bau kencing Tak haring.