Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Disember 2008

PENGGANGGURAN MENINGKAT 4.5% - melayau


KUALA LUMPUR 10 Dis. - Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) menjangkakan kadar pengangguran negara akan meningkat kepada 4.5 peratus tahun hadapan berbanding 3.5 peratus pada tahun ini.

Pengarah MIER, Profesor Emeritus Datuk Dr. Mohamed Ariff berkata, peningkatan tersebut akan berlaku ekoran keadaan ekonomi semasa.

"Pada suku ketiga tahun ini sahaja lebih kurang 12,000 orang telah kehilangan pekerjaan dan trend ini amat membimbangkan.


kah kah kah…. munkee mana yang kata OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM?... kah kah kah…

kah kah kah…. ini belum masuk yang 30,000 hilang kerja di singapura… kah kah kah..



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sungguh menakjubkan.. Satu dunia recession and yet Malaysia cuma 4.5%???
Handal jugak. Habis tu kenapa makin banyak rumah kena lelong kerana peminjam tak mampu bayar ni????
Harga minyak dunia dah turun hampir US$40 jer satu tong.
Tapi harga nasi lemak tepi jalan yang dah naik RM1.50 tak turun pun.
Ada kedai amakn di Shah Alam yang jual air limau ais RM1.80 dan sepinggan mi kari sampai RM4.50 semangkuk kecil.
Yang kaya makin kaya dengan menindas dan yang miskin makin papa kedana dan terus ditindas kiri dan kanan.
Nak harapkan maklumat, banyak yang bua berita paslu siang dan malam. Semuanya cerita indah dan seronok jer.
Mujur ada laman macam tukar tiub ni bagi info tambahan yang membolehkan kita berfikir jauh sikit.

rozali53uk berkata...

Betul kamu..... yang tipu kita ni bahalul biawak hidup hisap keringat mak baapak kita yang telah mati.....menggulai-gulakan mereke dengan aqidah tanpa BN rakyat merempat melarat jadi keparat ?