Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Disember 2008

TERPERANJAT RAKYAT - PM KOTA JANJI - melayau



KUALA LUMPUR 10 Dis. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini membentangkan di Dewan Rakyat Rang Undang-Undang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2008 dan Rang Undang-Undang Suruhanjaya Pelantikan Kehakiman 2008 �mengotakan apa yang dijanjikannya untuk membawa pembaharuan terhadap integriti bidang kehakiman dan agensi membanteras rasuah di negara ini.


kah kah kah…. mat nagntuk ni betul betul ngantuk…. tak percaya?.... sila baca rang undang undang mencegah rasuah yang baru ini…. tak ada bezanya dengan yang dulu….

…kalau dulu yang boleh mengarah ke mahkamah ialah peguam negara…. yang baru ini pun sama saja…. kah kah kah…bukan badan bebas…

kah kah kah….siapa kena tipu ni…. macam mat nagangtuk kena tipu oleh mat mongol….. kah kah kah….

kah kah kah…. ini macam undang-undang yang sama saja… tak ada taring… kah kah kah…

kah kah kah…. tentang suruhanbjaya kehakiman… kah kah kah…. sama juga … kalau dulu yang lantik hakim pm… yang baru ini pun yang lantik hakim pm juga…. kah kah kah…. apa bezanya…. patutnya suruhanjaya ini mestilaaa bebas….. kalau pm yang lantik buat apa….. nanti semua hakim di lantik oleh bik mama…. kah kah kah…. habis negara…. kah kah kah

kah kah kah… mat nagntuk ini dah tidoooooooor….zzzzzzzzzzzzz… dia tak baca… dia dah kena kelentong …. kah kah kah




6 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Patut lah semua mp - mp bn sain aje..semua nya under control oleh umno.
ACA yang akan "di bebas" kan berada di bawa ketiak kiri pm dan badan hakim yang akan di "bebas" kan rupa -rupa nya berada di ketiak kanan pm juga.

Ini bukan janji dia, ini ialah smoke screen dia . Pantat betul Pak Helah ini...janji lain buat lain pulak.
Tahun depan, bik mama akan control aca dan hakim punya bola.
Patutlah razak baginda boleh keluar makan angin sekarang.
Siapa yang kena tipu lagi kali ini.

Sementara tu , Peepeepee sidang tergempar. Tak tahu mahu pergi pee atau tak mau pergi pee.
Sementara orang Bukit Antarabangsa tak dapat tidur, ppp ni tak tahu boleh pee atau tak boleh pee.
" to pee or not to pee".

dan musim hujan ni , ter tiba dpm akan muntah keluar 4oo miliyon ringgit wang malaysia kepada terengganu.
Orang terengganu dapat ke?
Kalau kau umno dapatlah, kalau bukan orang umno jangan harap lah.

nota* komen saya ni bukan pandangan saya sendiri sahaja.
Komen ni dikeluarkan selepas bincangan dengan 2 rakan umno,1 rakan dap , 1 rakan mca dan saya pkr.

Tanpa Nama berkata...

Apakan daya
Masa tak akan kembali
Hancur musnah
Semuanya......

Tanpa Nama berkata...

Dah diberitahu dulu yang Pak Lah ni tak tau bertindak sebagai PM atau Presiden UMNO. Lihat cara dia berucap, memberi komen, membentang sesuatu di Parlimen macam orang tak ada 'passion' atau minat dalam tugasnya. Tak nampak ramai ahli Parlimen BN semasa pembentangannya. Jadi memang diapun tak tahu apa itu reformasi terhadap institusi kehakiman, pada hal Hakim Negara kini pun 'terpalit' dengan rekod yang menguatirkan. Kenapa dia tak sedar Ketua hakim itu mesti daripada yang berkaliber, berpengalaman atau penuh integriti.Dia tak tahu apa yang dia buat, orang nak sembelih diake,BN sudah kalah terukke, dia asyik mimpinya'BN masih berkuasa, BN akan menang di KT, Malaysia tidak akan mengalami kemelesetan dan apa lagi...
Susah-susah dia akan jadi imam dan panggil tv memancarkan kepada rakyat yang beliau seorang yang beriman, cucu atau anak kepada seorang agamawan, tokoh agama. Negara perlu kepimpinannya untuk menyelesai banyak masalah tapi Pak Lah masih blur lagi. Kasihan, apo nak dikato. But he is 'a nice and clean guy'

laluanmotor berkata...

kah kah kah kah...versi ulangan..kah kah kah kah...

MahadeyBersiong berkata...

Ini kes nak kencing orang felda la ni. Konon konon dah buat pembaharuan, reformasi. Ptuih! Wey dol, lu igt anak anak kampung budak budak felda ni bengap lagi ke? Mawi pun pangkah PKR la.. Ko g tido la dol!

Johan berkata...

bwahahahaha!!!
adoi pecah perot gua..dollah..dollah..kah kah kah
ZzZzZzZ...