Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 6 Mac 2011

RAKYAT BERI AMARAN PADA PEROGOL




LAPORAN POLIS



DARI GAMBAR DOKTOR


nota:
orang ramai diingatkan
untuk sentiasa berjaga jaga
kerana perogol lembu
ini masih belum dipasong
kah kah kah




TINDAKAN TEGAS TERHADAP PENGHASUT GULINGKAN KERAJAAN
-meloya

Kerajaan akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menggunakan blog dan laman sosial untuk menghasut rakyat menggulingkan kerajaan.

Rais Yatim berkata, agensi berkaitan termasuk Pejabat Peguam Negara, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) boleh bertindak sekiranya pihak terbabit melampaui batas undang-undang sedia ada.

"Kami memang sedang melihat gara-gara pembangkang yang menggunakan media alternatif sedemikian rupa sama ada menerusi facebook, e-mail atau tweeter.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PEROGOL INI CAKAP APA NI?... kah kah kah..

woit… MEMANG LAH PEMBANGKANG MENGHASUT RAKYAT…kah kah kah..

kah kah kah… INI TUGAS SUCI MEREKA… HASUT DAN HASUT… kah kah kah…

kah kah kah… MEMANG NIAT PEMBANGKANG NAK GULINGKAN KERAJAAN… kah kah kah..

kah kah kah..KALAU TAK NAK GULINGKAN KERAJAAN NAK BUAT APA?... NAK AJAK MAIN GULI?.... kah kah kah…

woit…INI PUN BANGANG…. MUKA TAKUT BINI… kah kah kah..

kah kah kah… ORANG JELEBU NAK HALAU KELUAR DARI JELEBU TAK SEDAR…. kah kah kah..

kah kah kah… MALAON INI PEROGOL LEMBU…. kah kah kah..

nota:
ibu bapa di jelebu di nasehatkan agar
menjaga lembu dan kambing mereka
jangan biarkan lembu berjalan jauh jauh
ini kerana ada perogol sedang berleluasa
dan mencari lembu lembu terutama lembu
tua yang senang di sutut kah kah kah..

16 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

DIA TUJU UTK KAU TU SHAM.. HEHE

Non-Governmental Individual berkata...

MARI BELAJAR UNDANG2 FITNAH (LAW OF DEFAMATION)

FITNAH

- UCAPAN/PENULISAN/LUKISAN YG BOLEH MENGAIBKAN IMEJ SESEORANG, YG DIUCAPKAN/DISAMPAIKAN KEPADA PIHAK KETIGA(AUDIENCE)

- PENDAPAT TIDAK DIANGGAP FITNAH. SEBAB PENDAPAT BUKAN TUDUHAN.

- SESUATU YG BENAR JUGA TIDAK DIANGGAP FITNAH.


===========

KALAU NAK TAHU LEBIH LANJUT, BACA BUKU LAW OF DEFAMATION IN MALAYSIA AND SINGAPORE BY SALLEH BUANG.

MAAF SEBAB OUT OF TOPIC HEHE.

Non-Governmental Individual berkata...

GURAUAN/SINDIRAN TIDAK DIANGGAP SBG FITNAH.

TAPI KADANG2 GURAUAN/SINDIRAN BOLEH DIKIRA SEBAGAI FITNAH. JIKA IA BOLEH MENYEBABKAN AUDIENCE MEMPERCAYAI BAHAWA SINDIRAN ITU ADA MAKSUD TERSIRAT.

CASE STUDY:

LEE KUAN YEW V JB JAYARETNAM

JB JAYARETNAM KATA: "LEE KUAN YEW PANDAI MENGURUS HARTA, DAN KEKAYAAN. SAUDARA MARA NYA KAYA RAYA"


WALAUPUN IA CUMA GURAUAN/SINDIRAN IA BOLEH DIKIRA SBG FITNAH SBB IA BOLEH MENYEBABKAN AUDIENCE PERCAYA BAHAWA KATA2 ITU MENGGAMBARKAN BAHAWA LEE KUAN YEW ADALAH SEORANG YANG KORUP.

rillink berkata...

menteri menteri umnok jangan gatal gatal mulut nak beri amaran pada rakyat...menteri tak ada hak nak beri amaran sebab rakyat yang beri kuasa pada mereka dan rakyat lah yang wajib bagi amaran pada mereka jika perangai mereka sama macam mubarak.

Tanpa Nama berkata...

kalau nampak sang dahi lincin tu balik ke Jelebu.. suruh bebudak lastik tang kepala.

James Iha berkata...

Kahkahkah..apa yang keluar dr mulut Pro-Rakyat, semuanya dakyah hasutan. Walaupun cakap yang benar..semuanya adalah unsur2 fitnah.Nak guna media elektronik..porrah..media cetak..terkawal. Nak guna ceramah..tarik permit. Guna internet, mcm2 hal dibuat utk block..Inilah tugas2 khas seorg perogol. Kalu bawah selimut..perogol mesti kata ok..orait...kahkahkah..

James_Iha berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Anak Yatim ni takkan tak faham undang-undang.Nak gertak orang buat apa? Kalau pemimpin-pemimpin kerajaan kaki rasuah takkan rakyat tak boleh cakap.Kalau pemimpin-pemimpin kerajaan samun harta rakyat dan simpan harta bertimbun-timbun diluar negeri,takkan rakyat tak boleh cakap.Kalau pemerintah zalim takkan rakyat tak boleh cakap.Haprak punya menteri.

Tanpa Nama berkata...

Penyakit TB..Takut BINI?, 1- Spesis ini adalah jenis katak puru...bukan katak betong itu bikin sup punya..ini katak ada lacun..wa ingat kalau makan bole kasi mampuih oo..ini katak tatak haliga mau juai..kasi itu buaya itu buaya tatak selela mau makan..Itu katak cuba tengok masa 46 nada lain sudah jadi Menteli cakap lagi banyak lain warning sana,warning sini,jgn itu jgn ini,haiya ada metui ka itu katak pulu ada rogol sama itu katak pisang?,huiyoo kl itu mcm ada metui2 boleh kasi mampuih oo..?.
2-Itu katak betong ada manyak itu
tempat nama Pasir Mas,wa ingat itu olang punya tempat mesti ada kaya punya sebab semua tempat pasir ada MAS,itu katak betong musti ada gemuk sudah kenyang lagi manyak makan itu tempat olang kaya maaa!, ini katak olang Cina manyak suka bikin itu sup ada mublesss...ini katak mau bikin pekasam arrghh pthui.manyak suwey tarak sidap oo!
Katakan itu katak puru bukan fitnah...
Katakan itu katak Betong bukan fitnah..

Tanpa Nama berkata...

pakar-pakar undang-undang sedang kaji bagaimana untuk kawal jenayah rogol. Ada juga cadangkan setiap lelaki 18 tahun ke atas perlu beri data DNA sperma, diukur saiz zakar dan lubang belakangnya. semua warga negara 18 tahun ke atas perlu tukar mykad ciri keselamatan baru ini yang dikeluarkan syarikat persatuan bekas-bekas penguat-kuasa kes sodomi anuar 1&2. Kerana hanya mereka yang pakar dlm bidang ini.

Tanpa Nama berkata...

pakar-pakar undang-undang sedang kaji bagaimana untuk kawal jenayah rogol. Ada juga cadangkan setiap lelaki 18 tahun ke atas perlu beri data DNA sperma, diukur saiz zakar dan lubang belakangnya. semua warga negara 18 tahun ke atas perlu tukar mykad ciri keselamatan baru ini yang dikeluarkan syarikat persatuan bekas-bekas penguat-kuasa kes sodomi anuar 1&2. Kerana hanya mereka yang pakar dlm bidang ini.

Tanpa Nama berkata...

meloya jadi tukang ugut rakyat yang bodoh sombong, termasuk puak kangkung pun bodoh sombong, menteri pun bodoh sombong. makcik pak cik pun akan jadi bodoh sombong kerana hasutan MELOYA,
padam muka rakyat semakin hari ditindas oleh pemimpin UMNOYAHUDI..
AKAN MENGHADIAHKAN HARGA minyak PETROL AKAN DINAIKAN KERANA BiniNajib BN telah menang dalam PRU KedauMelimau.
TAHNIAH bARISAN nATIONAL

Tanpa Nama berkata...

anuar pun bodoh berlagak pandai, akhir sekali sahabat karib dan kawan rapatnya jadi katak lompat (kena beli berjuta juta) sehingga maruah PKR telah menjadi bisul pada Pakatan Rakyat..

rosak kerana mengikut perangan lama UMNOYAHUDI.

Tanpa Nama berkata...

AKU SETUJU DGN JAMES...SEMUA DARIPADA PAKATAN RAKYAT..FITNAH DEFAMATION KAHKAHKAH FUCKOS BETUL BARUA UMNO NI...TAK PAYAH LA, BACA LA UNDANG2 SELORI PUN KALAU DAH KITAB2 SUCI UMNO (contoh utusan melayu) DIANGGAP BETUL...BUAT PENAT JE..

Sharpshooter berkata...

Jelebu semakin kelabu....

mungkinkah jelebu akan jadi kerabu...

semua nak sapu..termasuk lembu...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul rillink!
jom rakyat ramai2 bagi amaran pada menteri2 haprak macam katak gampang sekor ni:
buat keje tu elok2 jgn buat macam gampang lagi,
kalau tidak kami sebagai rakyat yg berkuasa memberikan peluang utk kamu pegang jawatan berkot bertalileher tu akan gulingkan jawatan kamu dan tendang kamu dari pejabat berhawadingin tu biar kamu berguling jatuh dari bangunan pejabat tu terus jadi mendiang. tak pun, kami seret kamu naik tangga berpuluh2 tingkat sampai ke bumbung dgn menarik talileher kamu tu biar tercekik terus jadi mendiang!
apa2pun, kamu akan dicap sebagai mati mengejut atau mati terkejut atau sendiri terjun bangunan atau sendiri cekik leher.
ingat:
itulah amaran kami sebagai rakyat!