Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Mei 2011

PELIK TETAPI BENAR




HOTEL INDAH LAGI MEWAH







nota:
pelik tetapi benar
dalam hotel mewah ini
maksiat tidak pernah berlaku
maksiat hanya berlaku
di hotel pak pong di chow kit
kah kah kah





DARI ARKIB : 25 April 2010

MAUT JATUH APARTMEN ELAK DITANGKAP KHALWAT
- berita hairan

KUALA LUMPUR: Hanya kerana mahu mengelak ditangkap berkhalwat, seorang pemuda terbunuh selepas terjatuh dari rumah sewa teman wanitanya di tingkat lima Apartmen Jelutong, Selayang Heights, di sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 1.40 pagi itu, mangsa yang berusia 21 tahun dan masih menuntut di Kolej Komuniti Selayang dikatakan cuba mengelak ditahan dengan melarikan diri melalui tingkap sebaik pintu rumah diketuk sepasukan pegawai pencegah maksiat dari Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Bagaimanapun, pemuda itu dipercayai tergelincir ketika cuba meniti tembok luar bangunan yang licin sebelum terjatuh dan mayatnya ditemui terperosok dalam longkang di tingkat bawah pangsapuri berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan memaklumkan pelajar terbabit mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian badan.


MATI JATUH BANGUNAN ELAK DI CEKUP KHALWAT - tiewnama

KUALA LUMPUR: Seorang bekas anggota polis maut selepas terjatuh dari tingkat 16 sebuah hotel di ibu negara ketika cuba mengelak daripada dicekup sepasukan anggota Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) yang melakukan operasi cegah maksiat di hotel berkenaan awal pagi ini.

Ketika cuba melarikan diri melalui tingkap biliknya yang terletak di tingkat 16 hotel itu di mana dia menginap dengan pasangannya, mangsa yang berumur 49 tahun itu terjatuh di beranda tingkat lima bangunan dalam insiden kira-kira jam 2 pagi itu


Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman yang dihubungi Bernama hari ini mengklasifikasikan kematian itu sebagai mati mengejut.

Beliau berkata, mangsa mati serta-merta di tempat kejadian dipercayai akibat mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Zulkarnain berkata, pihak JAWI mengambil keterangan daripada pasangan mangsa yang dipercayai janda berumur lingkungan 40-an untuk membantu siasatan dan beliau enggan mendedahkan identiti pasangan terbabit.

KAH KAH KAH
KAH AKH KAH
KAH AKH KAH


woit… SUSAH IKUT AGAMA ISLAM INI…. kah kah kah..

kah kah kah… SAMPAI MATI … ORANG KENA PAKSA PERGI SYURGA…kah kah ka

kah kah kah…. TAK NAK PERGI SYURGA TAK BOLEH KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…. BOLEH PAKSA SAMPAI MATI UNTUK PERGI SYURGA…. kah kah kah

kah kah kah… TAKUT ORANG KAPIR BILA BACA BERITA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… YANG PELIK TU… MENTERI KAKI RASUAH…. MENTERI KAKI ROGOL…. TAK BERANI DEKAT PULAK…. kah kah kah…

kah kah kah… KES BUNUH ALTANTUYA… TAK BERANI KOMEN APA-APA…. kah kah kah..

kah kah kah… KES KOMISEN KAPAL SELAM… TAK KATA APA APA PUN…. kah kah kah

kah kah kah... ASIK ASIK KHALWAT.... kah kah kah..

kah kah kah... HARI MERDEKA TANGKAP KHALWAT... kah kah kah..

kah kah kah... HARI VALENTINE TANGKAP KHALWAT.... kah kah kah..

kah kah kah.... HARI TAHUN BARU TANGKAP KHALWAT.... kah kah kah..

woit... SEMUA YANG DI TANGKAP... ORANG MISKIN... kah kah kah..

kah kah kah... YANG KAYA...DALAM HOTEL MAHAL... KENA HALAU KALAU DTANG... kah kah kah..

kah kah kah...ORANG KAYA DALAM KONDO MEWAH...KAT GATE PUN TAK LEH MASUK.... kah kah kah..

kah kah kah... SUSAH JADI MISKIN... NAK PANCUT PUN ADA YANG KAWAL.... kah kah kah

kah kah kah…. LECEH ADA PEGAWAI POTONG STIM…. kah kah kah

33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang bagi info kat JAWi dan JAIS (barua) tu bukan orang kaya. Bila bagi info, dapat baksis drp JAWI atau JAIS, cukup untuk 2 kotak rokok atau top up telefon atau melanggan pembekal seks Chow Kit.
Barua dan Penguasa pejabat ugama ni boleh tidur nyenyak ka mengenangkan perbuatan mereka telah menyumbang kepada maut dan aib kpd seorang sdra seagama?

sheikhalfarisi berkata...

as salam, kenyataan tt yg paling atas tu langsung x boleh d terima oleh akai seorg islam,mcamana boleh kata mcam tu kena istighifar banyak2

kalau x nak susah jgn buat maksiat. yg dah kahwin ada isteri/suami itu yg halal kenapa cari yg haram. kalau yg masih bujang, nikahlah bg tau makbapak itupun susah sangat.

org2 kaya buat maksiat terlepas kat dunia tp d akhirat depa x terlepas
itu ALLAH punya kuasa tt x perlu risau.

org tu lari selepas buat maksiat kenapa..dah buat berani tanggunglah. nampak sangat depa x takut pd ALLAH tp takut pd pencegah maksiat.

itu sbb org kafir x hormat pd org melayu islam yg sokong maksiat sbb melayu islam yg bodoh lebih kurang mcam kafir juga suka buat maksiat. org kafir buat maksiat x siapa marah sbb depa mamang jahil, yg melayu islam nak ikut jd jahil n bangang apahal pulak..

Tanpa Nama berkata...

mengucap bro...aku paham niat ko...tapi ko dah menyimpang jauh nih...dah banyak kali orang tegur ko...bab2 agama islam ni,ko bukan ahlinya...so takyah komen apa2...cakap pasal najib rosmah UMNgOk dah la....

Tanpa Nama berkata...

ye la...istigfar banyak-banyak. jangan buat maksiat.

Tanpa Nama berkata...

pak TT lebih ber"agama" daripada orang yang cakap pung pang pung pang pasal agama hari ni.

Harap je hari hari cakap pasal ayat Al-Quran tapi bangang! Sokong ayat TT, kalau tak nak masuk syurga tak boleh ke wahai orang JAIS? Ni nak main paksa paksa pulak.

pro n kontra berkata...

setuju ngan sheikh alfarisi n tanpa nama 8:25 AM...


cuma bagi aku,x salah isham nk komen pasal islam tapi kena sensitif dalam tulisan dan kata2...

saya pon faham niat TT,tp camtula TT..niat x menghalalkan cara..

banyak artikel TT yang menyokong Islam,tapi ada juga artikel yang scara x sedar merendah2 kan Islam serta mengelirukan umat Islam dan bukan Islam...

so,dlam masa yang sama,bukan Islam pun akan jauh ngan Islam...samela jugak sperti JAWI,UMNO yg dibenci TT buat...

apa kata TT?

kah kah kah… TAKUT ORANG KAPIR BILA BACA BERITA INI…. kah kah kah..

Keliwontron berkata...

The world is never fair ...

Anti Batu, Emas &3 Tiang berkata...

Ada pulak pemberi komen yg masih bodoh tak mahu berfikir lebih dari sekali.

Aku pun tak sokong perkara2 maksiat ni berlaku, tapi ada byk punca2 yg lebih besar yg menyebabkan perbuatan sumbang ni berlaku. Jabatan agama perlu fokus kepada pemasalahan yg lebih besar. Contohnya, cadangkan kepada kerajaan utk beri ganjaran hadiah kepada pasangan yang mahu berkahwin. Contoh bg diskaun beli rumah ke, RM20,000 tunai etc. sebagai insentif utk menggalakkan orang Islam mendirikan rumah tangga.

TT, aku faham maksud kau. Tapi masih ramai Melayu bangang dan masih takut berfikir lebih dari apa yg mereka dengar. Kau memang 'cool'.

Aku ade sorang member, kerja berat dan perlu makan banyak nasi. Masa bulan puasa, kawan aku ditegur seorang pengawai agama (tapi tak kena tangkap la) kerana makan di waktu tengahari.

Member aku ni jawab, "Encik boleh tahan lapar & dahaga sebab kerja dalam ofis, selesa, sejuk ada air-cond. Saya kerja angkat barang berat, bawah panas terik, kena banyak makan dan minum." Full-strike pengawai agama ni kena hujah dgn member aku ni.

Mungkin mamat sheikhalfarisi akan tanya, "Siapa suruh kau cari kerja berat bawah panas terik. Pergilah cari kerja lain yg tak bertentang dgn 'agama'."

Tanpa Nama berkata...

aku setuju ngan pndangan isham..sebabbb, org JAIS, JAWI apa lancau tu semua pilih bulu kalo bertindak...aku ada sumber sahih dari seorang pemandu teksi yg aku kenal rapat, dia cakap dia pernah syorkan JAIS, JAWI apa lancau tu pegi buat rush kat Kelab R*yal S*lang*r sbb situ baik punya ada...mcm2 ada..tapi smpai ke sudah pemandu teksi tu cakap takde buat rush pun..sebab apa?? sebab situ kwsn org elit..woi! nak amal makruf nahi mungkar pun pilih bulu ke?? apa ke lancau macam ni?? lagi la aku tak hormat diorang ni!

Tinta Hitam berkata...

Bro Isham,

Gua faham niat lu.Cuma berhati hatilah bila komen tu.Terdapat double standard dlm penguatkuasaan udg2 khalwat ni dari dulu lagi.Yg kaya dan berkuasa serta ada hubungan dgn UMNO sentiasa lepas.Dah kena cekup pun lepas.Satu panggilan telefon pd Jabatan Ugama Islam sudah cukup utk melepaskan mereka..

Tanpa Nama berkata...

Undang2 ciptaan manusia, iaitu undang2 Syariah memang banyak kelemahan dan cacatnya. Sayangnya terlalu ramai yang dilahirkan dalam keuarga Muslim beranggapan undang2 Syariah itu berlandaskan quran secara mutlak dan tanpa boleh dipersoalkan langsung.

Undang2 yang tidak mampu berlaku adil dan tidak konsisten pula perlaksanaannya diantara kelompok2 masyarakat sudah pasti bukan berlandaskan ajaran dari quran. Malah ianya adalah penyelewengan yang berselindung di belakang nama Rasulullah saw dan juga Allah SWT.

northerner berkata...

http://drmaza.com/home/?p=1413
+++ Para 4...

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dgn mu hisam. Islam agama HIKMAH. bukan paksaan. org tak sembahyang bukan boleh terus2 sergah, woi kenapa tak sembahyang, nak masuk neraka ke. tapi kena berhikmah dan bijaksana.

pengalaman aku sendiri berkawan dengan pelbagai jenis golongan manusia amat beharga. dari kaki pompuan, kaki pukul, kaki botol, derhaka pd mak bapak, alhamdulillah, kini ramai yang berubah. bukan dengan cara paksaan, tetapi dengan cara penyampaian yang penuh hikmah dan bijaksana.

hasilnya, perubahan yang berlaku adalah ikhlas dan berterusan. bukan berpura2. ini yang kita mahu.

kudos hisam.

luqmanaziz berkata...

tp betul jugak...saya rasa niat tt utk betulkan, klu org2 bawahan buat maksiat kne tgkap, serbu, denda...tp klu org2 mewah yg duk kondo, hotel2 mahal, JAIS or JAWI or papetahlagi tak berani nak komen, apetah lagi nak rush...dalam hukum islam pn takkan ada double standard kan....

Tanpa Nama berkata...

Lancau lah lu org muslim. Ada org kahwin budak bwh umur tapi tak kena tangkap pulak.

Kalau baca dlm Quran, takde lak hukum untuk org entot budak bwh umur. Takde hukum untuk perogol. Takde hukum org kahwin lebih dari 4.

fikirpakaikepala berkata...

maksiat dan org miskin jgn laa sangkut paut.. dh tu kalau oeg miskin wat maksiat takkan nak biarkan bro???

org kaya wat maksiat pon kena jugak... pelaksana makruf kita kena tolong, kena sokong...

takkan laa ko suka anak ko wat maksiat, kott hari merdeka, Valentine..

takkan laa sbb kita nie miskin, boleh wat maksiat,

takkan laa org kaya bebas wat maksiat sebb penguatkuasa takleh nak masuk kita nie yang miskin pon nak wat maksiat...

apa laa luuuu... otak sempit jugak.. baca lagi.. jgn malas.. sebab bodo nie x ubat... hahaha

Tanpa Nama berkata...

TT, ko komen je lah bik mama peluk artis bollywood, atlet tak kena sound dgn org agama (empuk gituu...)

W/pun aku faham apa yg nak ko sampaikan tapi ada jugak yg lurus bendul kat sini. Tak nak kena paksa masuk syurga? Kena ekzos motor pun dah tak tahan beb

Tanpa Nama berkata...

woit, zaman nabi sendiri pun, takder orang kalut2 tangkap khalwat pun.. sampai ada pompuan termengandung mengaku depan nabi sendiri yang dia berkhalwat, nabi sendiri cuba meyakinkan pompuan tersebut supaya berfikir banyak kali terlebih dahulu sebelum membuat pengakuan semula. dia soh pigi rehat2 dan beranak dulu, lepas beranak 9 bulan, pikir lagi sebelum mengaku berzina..

ini sudah terlebih islam dari nabi sendiri ni.. hebat..

silap bercakap itu perlu untuk kita drill sesuatu masalah. bukannya tak boleh diperbetulkan.. sumer nak kene kontrol sebelum bercakap, sampai bila boleh nak kita brainstorming brader?? kalo ko nak terpancut, sila pergi minum kopi secawan dulu.. lepas senaman, ko pergi sambung pancut la..

nak jadi islam pun, jangan la bodoh sombong sangat.. reserve sikit nak dengar idea orang lain/ idea orang bukan islam/ dan idea atheist.. lihat masalah orang lain sama.. kalo bodoh, pergi saja hantuk kepala kat dinding... jangan baca blog lagi, bacalah quran dari pagi sampai petang, sambung malam sampai pagi.. amacam? ada beranik?

Tanpa Nama berkata...

celaka ah ko TT!

Kita Hamba berkata...

sdara TT,

mesej yang ingin disampaikan adalah baik... tetapi gaya bahasa pada awal cerita yang terlalu berani boleh membuatkan pembaca salah faham...

[woit… SUSAH IKUT AGAMA ISLAM INI…. kah kah kah..

kah kah kah… SAMPAI MATI … ORANG KENA PAKSA PERGI SYURGA…kah kah ka

kah kah kah…. TAK NAK PERGI SYURGA TAK BOLEH KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…. BOLEH PAKSA SAMPAI MATI UNTUK PERGI SYURGA…. kah kah kah]

bila dibaca berulang kali, baru perasan yang ayat tersebut mungkin bukan dari tanggapan TT sendiri, mungkin dari sudut pandangan seorang bukan islam barangkali...???
Semoga Allah mengampunkan dosa saya, kamu dan seluruh umat Islam... Amin.

P N K berkata...

pengomen kena faham dan jangan buat2 x faham mcm ayam gila...

yang orang tak setuju ialah pabila komen TT berbunyi camni :

"woit… SUSAH IKUT AGAMA ISLAM INI…. kah kah kah.."

wlaupon TT nk sindir ke apa ke,TT x yahlah ckp camtu..kutuk je JAWI direct..jangan kambinghitamkan nama Islam tu..

nanti kapir pikir org Islam pon x respect Islam..mcm yang JAWI,UMNO buat..so 2 x 5 je la...

P N K berkata...

anti batu memang ko jahil sama ngan pegawai agama tu :

Aku ade sorang member, kerja berat dan perlu makan banyak nasi. Masa bulan puasa, kawan aku ditegur seorang pengawai agama (tapi tak kena tangkap la) kerana makan di waktu tengahari.

Member aku ni jawab, "Encik boleh tahan lapar & dahaga sebab kerja dalam ofis, selesa, sejuk ada air-cond. Saya kerja angkat barang berat, bawah panas terik, kena banyak makan dan minum." Full-strike pengawai agama ni kena hujah dgn member aku ni.


woit,Rasulullah orang kaya ke?duk dalam air cond ke?

ni yang TT marah,bila melayu bongok malas membaca..oit,bacala kisah Rasulullah jugak,jangan baca Tukar Tiub saja...kahkahkah

oit,Rasulullah ngan kawan ko mana lebih hebat dugaannya?

oit, Rasulullah puasa x?

Tanpa Nama berkata...

Kenalah 'read between the lines' .. itu yang TT hendak. Jangan ambil face value apa dia kata/tulis.
ini lah kelebihan(?) org melayu islam, cakap tu sensitif, cakap ni sensitif...
Nak tanya lah.. ada ke dalam koran ke, hadis ke, yang kata mesti ketuk pintu rumah orang..?

Peminat Opisboy Tingkat Empat
(malas nak masuk ke akaun google)

Tanpa Nama berkata...

tolong baca ayat2 tue gune akal...kalo rase x ckup akal, harap jgn bt andaian sndri...
bukan nk menghentam AGAMA sendiri tpi pikir perkara yang TERSIRAT disebalik ayat2 yg TT ckp tue...ada kebenarannya...

sekolahkn dri anda sebelum hntar ank anda ke sekolah...

|mat sekupang|

Tanpa Nama berkata...

Apa yg TT cakap tu ialah ala2 challenging the foundation of arguments. Bagi yg memahami cara TT berfikir, tentu mudah memahami tulisan beliau. Fahamilah yg tersirat bukan hanya yg tersurat. Walaupon TT bukanlah perfect dan tak pernah buat salah dalam argument....Oh, kdg2 kemarahan kerana kecelaruan masyarakat Melayu agak susah dikawal --btul tak TT? hehehe. Kita2 semua ni bukannya maksum pon! So, relax la...Ambil yg positif dari idea & hujah TT.

Tanpa Nama berkata...

lain kali TT x payah la nk komen2 pasal agama ni..maksud tersurat ke,tersirat ke..borak politik dah le...

Pemandang berkata...

pung pang pung pang pung pang pung pang pung pang pung pang
tak menjamin apa2. urusan kita dgn Allah bukan sesama manusia yang mengukurnya.

aku pun bangang, tak terer pasal agama. tapi aku pernah dengar org ckp mcm tu..... betul la kot tu dak?

anti melayu bodoh berkata...

cuba lah baca paham elok2..
sebenarnya bukan bab agama sangant yang TT nak bagitau tp penguatkuasaan agama..
jangan jadi bangang, bergaduh disebabkan tak paham maksud..
maksud artikel niee kenapa yang kaya tak ditangkap dan yang kat PD dah tangkap tp kenapa lepas plak..
kalau orang susah kenapa selalu kena tangkap..kenapa yang kaya raya selalu lepas dari hukuman dunia..nie lee masaalh dengan orang bangang, kalau kaya raya tu selalu sanjung lebih2..kalau jumpa orang kaya, punye lee hormat, angguk2 tp kalau jumpa orang susah pandang pun tak nak...
ni bukan masalah islam atau bukan islam tp MASALAH SIKAP DIRI SENDIRI TERUTAMA ORANG MELAYU YANG DAH MEMANG TEBAL DENGAN SIKAP TAKSUB PADA YANG KAYA..

Tanpa Nama berkata...

Pendapat dan pemahaman agama tu masing2 la. Takkan nak paksa org ikut mcm kita faham. Tak semestinya apa yg kita faham pasal agama tu yg tak sama dgn org lain maka org lain tu sesat.

Silap Kona berkata...

haha TT, wa tabik spring. memang pembuka minda

Aku dah agak dah mesti hang kena kaw kaw punya... hehe

bila kita ingat kembali apa yg d ajarkan kpd kita "Islam itu mudah. Tiada paksaan di dalam Islam..." rasanya semua org yg beragama islam tahu benda ni.

Bila kau kata susah ikut islam, kau kena balun la. kah kah kah. Tapi Islam itu kan mudah, tiada paksaan... kenapa kena paksa masuk syurga pulak yer? Nabi pernah paksa ke?

Aku malas nak komen banyak, aku bukannya pandai sangat. Aku rasa sebab dia senang saja:

1. Politik suku agama suku
2. Agama ambik separuh-separuh jer
3. Sokong toghut

HAH! SOKONGLAH LAGI... MINYAK TAK NAIK, BIL API NAIK. PERJUANGAN ISLAM DUK ADA TAK MAHU SOKONG.

P N K berkata...

oit silap kona..

"Islam itu mudah. Tiada paksaan di dalam Islam..."

kalu dh tau jahil,x yah komen,g mengaji,bak kata TT,bodo tiada ubat..kah3..

tiada paksaan dalam Islam pada org kapir la piang..kita x leh paksa kapir masuk Islam..dah kau Islam,bila wat maksiat,xkan nak biarkan aje piang..

ke ada ko jupe dalam sirah Rasulullah yg Rasulullah biarkan aje maksiat berleluasa...kah3..

oit,bacela sirah nabi jugak,jgn layan tukar tiub je..kah3...


tapi kau setuju ngan ko bab ni :


1. Politik suku agama suku
2. Agama ambik separuh-separuh jer
3. Sokong toghut

p / s : sori la bro,bukan nk perendahkan ko, ni hal agama...org munafik,tggu point je nak tgk Islam jatuh..

P N K berkata...

oit mat sekupang n pengomen yang konon2 nya bijak bestarii...


korang ni mmg bijak kan?

apa kata kalu aku kata mak n ayah korang kapir?

sbb mak n ayah korang dressing x ikut Islam..

jangan marah bro,aku nak korang pikir apa yang tersirat je...

maksud aku,pakaian mak n ayah korang macam kapir...tapi mak dan ayah ko Islam...

oit,marah x?aku bagi contoh ckit je la...kahkahkahkah


oit,ni bukan isu tersurat n tersirat la piang...

adakala,benda yang tersirat tak dapat dicontohkan dengan agama atau Tuhan...

ni yang TT marah,asyik timba ilmu sekular,bab tauhid,syirik x nak ngaji lebih2...kahkahkah...

TT,dah kalu xnak masuk syurga,nak masuk apa?kahkahkahkah...

bak kata seorang pengomen,

"Kena ekzos motor pun dah tak tahan beb"

kahkahkah

p / s : Islam agama hikmah,tapi umat Islam yang piang cuba mengelirukan satement tu...


dan dan dan dan dan


sila kaji :

" Dunia itu penjara mukmin"

ada berani?

piut ngah layor berkata...

maksud nya kat sini TT nak cakap kepimpinan melalui teladan...ketua2 dalam negara buat maksiat rakyat pun buat jugak lah...tapi ketua tak kena tangkap pulak?