Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 27 Jun 2011

BUKTI SAHEH BERSIH TEPAT



BAJU KUNING BUKTI YANG JELAS



nota:
apabila memakain kuning pun salah
maka jelas bahawa bersih dan 8 tuntutan
sedang mendapat sokongan orang ramai

gerombolan takut jila rakyat memakai
apa sahaja yang berbentuk kuning

NOTA:
tidak lama lagi warga kuning akandiharamkan

NOTA:
berkuninglah kamu terlebih dahulu
sebelum kamu di kuningkan kah kah kah




8 PENYOKONG PERHIMPUNAN HARAM DITAHAN DI AMPANG
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Polis menahan lapan lelaki di Taman Kosas, Ampang, di sini pagi tadi kerana memakai baju berwarna kuning yang bertulis "Bersih 2.0" dalam tulisan jawi.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin, berkata semua mereka ditahan atas kesalahan memakai baju berkenaan dan seolah-olah menyokong perhimpunan haram 9 Julai ini.


PAKAI T SHIRT KUNING 5 ANGOTA AMK KAPAR PULA DITAHAN POLIS
– keadilan daily

KLANG: Lima anggota Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Kapar hari ini ditahan polis ketika bersiar-siar di pusat beli-belah Klang Parade di sini, dengan memakai t-shirt berwarna kuning termasuk empat daripadanya memiliki logo Bersih 2.0.

Mereka ialah Pegawai Khas kepada S Manikavasagam, Mohd Fauzi Abdul Majid; Naib Ketua AMK Kapar, Kamarul Zaman Johari; Bendahari AMK Kapar, Asmadi Abdul Hassan; bekas Ketua AMK Kapar, Hazizam Hani dan anggota KEADILAN Kapar yang belum diketahui namanya.


NO DUA PEMUDA PKR DITAHAN DIPERCAYAI KERANA KEMEJA T-BERSIH
– minisder

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Khairul Anuar Ahmad Zainudin ditahan polis Selangor kerana mengenakan kemeja-T Bersih 2.0 di Shah Alam malam ini.
Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, beliau dimaklumkan oleh Khairul Anuar sendiri bahawa polis menahannya kerana memakai kemeja-T yang tertera perkataan Bersih 2.0.

“Saya baru sahaja cakap dengan Khairul (kira-kira 11.30 malam), dia memberitahu bahawa dia ditahan kerana kemeja -T menjelang pelancaran awal kempen Bersih 2.0 di Seksyen 24 Shah Alam,” katanya ketika dihubungi.


Zunar Kartunis:
TERKINI LAGI: 3 kaitangan Telekom ditangkap ketika mengedarkan Yellow Pages

Zunar Kartunis
TERKINI: Kota KemuNING diistihar kawasan larangan. Anda ada berita seumpamanya? Silakan

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


YANG INI LAGI TEROK



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

23 ulasan:

acaiKJ Motorsport berkata...

adess.. depa ni takot pd byang2 sndiri..! idooop BERSIH 2.0..!

acaiKJ Motorsport berkata...

depa ni tkot dgn bayan2 sendiri.. idop BERSIH 2.0...!!

acaiKJ Motorsport berkata...

depa ni tkot dgn bayan2 sendiri.. idop BERSIH 2.0...!!

Tanpa Nama berkata...

depa ni tkot dgn bayan2 sendiri.. idop BERSIH 2.0...!!

Jerry Ghazali berkata...

habislah staff syarikat telekomumikasi Digi kalau macam tu!

Tanpa Nama berkata...

hahaaha,now smue lampu kuning kt traffic light kene sita coz menyokong BERSIH 2.0! ape dah jadi dgn malaysia ni?this is absurd. why pakai baju kuning mesti nak tahan?ape pulak tindakan pada org yg pakai baju 'patriot'?bakal di tahan dan di penjarakn jugak ke? ni la demokrasi Malaysia style!!lagi teruk dari Mesir, Tunisia!!!

Tanpa Nama berkata...

hahaaha,now smue lampu kuning kt traffic light kene sita coz menyokong BERSIH 2.0! ape dah jadi dgn malaysia ni?this is absurd. why pakai baju kuning mesti nak tahan?ape pulak tindakan pada org yg pakai baju 'patriot'?bakal di tahan dan di penjarakn jugak ke? ni la demokrasi Malaysia style!!lagi teruk dari Mesir, Tunisia!!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kaaahhh...lawak sampai tak terkata apa2...

James Iha berkata...

Kahkahkah...Gerombolan sudah sah kena chromophobia. Lepas ini suruh Mat Monggol jangan makan kunyit banyak-banyak takut berak keluar taik kuning terus masuk lokap..kahkahkah nak terberak aku baca berita ni..

selimuthijau berkata...

Kuning adalah warna diRaja. Memakai pakaian kuning melambangkan rakyat menghormati Raja2 Melayu. Menahan rakyat memakai pakaian kuning amat melucukan. Pada 16 Jun 2011, jam 1 pagi, rakyat Malaysia melihat bulan menjadi JINGGA, selepas PRU 13, rakyat Malaysia menanti pelaksanaan buku JINGGA, insya ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

Semua pakai baju kuning BERSIH untuk tengok bola Kelayakan Piala Dunia 2014 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur pada 29 Jun 2011 (Rabu) bermula 8.45 malam antara Malaysia lawan Taiwan. Adakah PDRM akan tahan sebab sokong Malaysia dengan tengok bola pakai baju Kuning BERSIH?

Jibam berkata...

aku baru dapat pesanan ringkas td dr pihak boleh dipercayai yang mengatakan kemungkinan besar gulai masak lemak berwarna kuning juga akan di haramkan buat sementara waktu. Jadi, bersedialah. Makan kari aje buat sementara ini..

Pemerhati Dunia berkata...

DIGI gerenti lingkup... sebab orang kuning dia dah tak boleh pakai baju kuning utk ikut custemor... hahahhahahahahahahahaha.....

Arah polis gi Stadium Bukit Jalil Rabu ni... tangkap 1 stadium org pakai baju kuning... hahahahahhahahahahaha....

Tanpa Nama berkata...

Pasukan Bolasepak kedah juga menukar warna jersinya kepada Hijau Putih..setelah warna kuning diharamkan oleh KERAjaan beruk... Jadi tiada lagi panggilan "Hijau Kuning" utk pasukan tersebut...

kah kah kah kah kah....
satu kedah bleh amukkkk....

Rakyat Pakatan berkata...

Kalau pergi klinik jangan sebut " Saya peNING kepala" nanti ko kena masuk JEL bukan masuk WAD! Tapi kalau ko cakap "kepala saya pusing" pulak, depa hantar pergi Tahanan Imigrasen sebab suspek ko PATI Indon!! Aku dengar NING BAZURA pun dah plan nak cabut oversea takut kena tangkap jugak!!!

Tanpa Nama berkata...

Telur2 ayam yang terjual oleh peniaga2 kat Mesia ni pun dah tak de kuningnya lagi

Tanpa Nama berkata...

Dolu TT ada siarkan gambau Pak Samad tengah cari ilham untuk sajak bersih. Ni dia hasilnya dari Pak Samad.

Unggun Bersih
A Samad Said

Semakin lara kita didera bara
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita - demokrasi luka;
lama duka kita - demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.

24—25, 6.11.

A. SAMAD SAID

Tanpa Nama berkata...

warna kuning untuk raja dan sultan akan "dirasionalisasikan" kerana mengikut peredaran zaman kahkahkahkahkah

hati berkata...

berita paling sedih tahun ini. sedih pasal ada juga org BANGANG kat malaysia ni.............sapa?? sapa tau bagi doposen

anti meLAYU BODOH.... berkata...

kurang asam lu TT, ade kee gigi kuning pun lu kejarrr....siaaan depaa...
buntut cinadoll yg kuning tu tak nak kejar kee TT..kejar lee.apa kee hainyee, berak main calit2 jee...kejar yeop,kejar...
bagus TT biar dorang rasa panas tu camnee..lama2 nanti jadi kuning jg dorang tu kena salai bubuh kunyitt..
hee...heee....hee...
teruskan bro TT perjuangan murni..

Tanpa Nama berkata...

kuning tak boleh, sama dengn bersih
hijau tak boleh, sama dengan pas
birumuda tak boleh, sama dengan pkr
merah tak boleh, sama dengan dap
jingga pun dah tak boleh, sama dengan buku jingga pakatan

habis kalau memacam dah tak boleh,
tukor aje le yeop, tukor!!!

bukan tukor warna bendera malaysia ke hape,
tukor pemimpin malaysia le,
halau semua KERA UMNgOk-BoNgok sekarang kat putrajaya tu balik hutan deme!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

dukun melayu berkata...

1) x boley berak,nanti kena tangkap
2) x boley makan roti jala pasni
3) karipap pun x boleh
4) siapa keluar hingus kuning kena jel
5) x boleh makan majerin ngan roti
6) lipton pun x boley minum dah
7) kena tidur berdiri,sbb x bley barING
8) lagi truk,x bley kenCING KUNING
9) wei,roti canai gaRING pun kena lokap
10) difatwakan ularmak harussanasini air jagung bulan posa nanti haraM SBB X BERLOGO HALAL

Tanpa Nama berkata...

haa, jersi harimau malaya pun kaler kuning jugak...