Isnin, 28 Mei 2012

GEROMBOLAN MENGGANAS KERANA SEDAR RAKYAT TAK SOKONG



KOMENTAR TUKAR TIUB


apa maknya semua ini?
apa maknanya yang sedang terjadi?

ini adalah tanda tanda akhir
sebuah kerajaan yang zalim
ini adalah tanda tanda akhir
sebuah kerajaan yang hilang sokongnan

1979 - shah iran melakukan pekara yang sama
forum dalamm univeersiti tehran di serbu
ceramah dalam masjid di gempur

akhirnya warga sednag menonton filem
di bakar hidup hidup dalam panngung wayang
semunya untuk memastikan shah terus berkuasa

1998 - suharto juga melakukan pekara yangs sma
anak mahsisawa di tangkap
anak mahasiswa di saman
anak mahsiswa di penjara

ceramah parti demokratik indonesia di ganngu
ceramah parti islam indonesia di gempur
majalah tempo di haram

2011 - mubarak dimesir buat kerja yang sama
pada 2007 mubarak menang pilihan raya besar
mubarak kontrol media
mubarak kontrol universiti
mubarak kayakan kroni
mesir ada first lady

akhirnya mubarak dan first lady
dibungkus rakyat

2012 - najib razak buat pekara yang sama:

inilah tanda tanda
inilah rintik rintikl
sebuah kerajaan yang telah hilang sokongan

wahai anak muda
bersedialah bahawa dunia ini
akhirnya adalah milik kamu



SUHARTO BUAT LEBIH AWAL DARI NAJIB






MANGSA KEGANASAN DI PNATI DALAM DILASTIK BEBOLA BESI
- keadilan daily

PANTAI DALAM 27 Mei: Mangsa keganasan samseng Umno, Raja Ismail Raja Din yang berdarah kepala semasa ceramah Pakatan Rakyat, di Pantai Dalam 24 Mei lalu, mendakwa dilastik dengan bebola besi (ball bearing).

Menceritakan semula kejadian di pangsapuri Pantai Permai itu, Raja Ismail memberitahu, kira-kira jam 11 malam, bekalan elektrik yang disambung ke tapak ceramah dipotong.

“Dalam gelap itu tiba-tiba saya rasa ada sesuatu yang berat dan keras kena di kepala. Saya terasa sakit. Bila dikesat, nampak darah.

MUBARAK MESIR DAH BUAT KERJA INI

“Orang kata saya dilastik dengan ‘ball bearing’ dari tingkat atas Flat. Saya berlari ke arah pentas dan pengsan. Hanya sedar ketika di Hospital Kuala Lumpur (HKL),” jelas Raja Ismail yang kehilangan banyak darah akibat luka di dahi.

“Bukan sahaja ‘ball bearing’, tapi telur tembelang dan batu dibaling ke kawasan ceramah,” katanya yang dibenarkan keluar pada jam 2 pagi, selepas mendapat rawatan di HKL.


layari sekarang:

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku doakan sesiapa yg lastik pakcik tu akan ditimpa azab, laknat dan musibah dari Allah s.w.t.

Ya! Allah Kau turunkanlah azabMu kepada makhluk-makhluk yang menzalimi sesama mereka. Amin

Tanpa Nama berkata...

korang kena faham
bukan ahli amno yang buat tu
anak Babi Negara yang buat

Tanpa Nama berkata...

Kita hidup dalam sebuah negara berdemokrasi dan berbilang kaum perlu menghormati antara satu sama lain. Banyak orang berbeda pendapat. Tiada seorang pun yang PERFECT samada Najib maupun Anwar.. Yang benar hanyalah Allah swt. Justeru hormati lah juga pendapat orang lain dan usahlah menangangi dengan keganasan andaikata pendapat kita berbeda. Ruang kebebasan masih terbuka luas di PRU nanti.. Gunakan lah akal secara berhemah untuk memilih orang yang bakal menerajui kerajaan nanti. Jangan melastik di perhimpunan..jangan baling telor..jangan baling batu..nanti terkena orang2 yang amat disayangi Allah swt. Mereka berhak untuk menghadiri di perhimpunan pelbagai acara politik atau pun tidak..
Sedar lah wahai pencetus keganasan..kamu telah mencederakan insan yang tidak bersalah..kamu telah mengkhianati keamanan..kamu telah menumpahkan darah insan tidak bersalah..kamu sesungguhnya amat berdosa dengan insan tersebut. Dosa2 kamu hanya boleh di ampuni oleh insan tersebut. Sesungguhnya selama2nya hidup kamu didalam kerugian..amal ibadat kamu tidak akan diterima oleh Allah swt selagi kamu tidak mendapat kemaafan dari insan yang kamu khianati..

Ya! Allah Kau turunkanlah azabMu kepada makhluk-makhluk yang menzalimi sesama mereka. Amin

Tanpa Nama berkata...

Pakcik tu lastik kepalanya sendiri. Korang percaya la.
Kalu tak caya cuba tanya ketua pemuda umngok yg bahalol tu. Mesti dia pung setuju yg pakcik tu lastik kepala sendiri

Tanpa Nama berkata...

BN, parti komponen nya banyak. Yang jadi bangang dan bengong ialah puak-puak UMNGOK. Merata-rata puak ni bikin kacau dari Johor, Melaka, Pahang, P.Pinang. Tapi aku tak nampak pun pemuda-pemuda parti komponen lain bertindak ganas. Guru aku cakap, yang mengganas ialah orang takder otak dan tak civilised. Ketua mereka pun tak civilised, boleh TPM kata kereta DSAI kena baling kerana rakyat tak suka kat DSAI. Patut dia marah. Bangang kan?

average joe berkata...

suruhanjaya berkecuali yang disetubuhkan kera telah selesai menyiasat kes lastik ni dengan cepat dan telus, lalu terus mengumumkan hasil siasatan kepada umum tanpa perlu nak tunggu sebulan karang laporan, tunggu sebulan lagi untuk agong balik dari berpuasa di london, eh jeddah, baru nak serah laporan kat agong dsbnya...
hasil siasatan suruhanjaya yg dipengerusikan bersama oleh bekas2 ketua polis raja di malaysia ialah:
1.pakcik itu luka besar di kepala,
2.pakcik itu tidak sedikit pun mati, sebaliknya mendapat rawatan perubatan segera dan profesional dari hospital kerajaan dan masih hidup hingga ke hari ini,
3.pakcik itu tidak sedikit pun dikenakan bayaran mahal untuk perubatan lukanya,
4.pakcik itu sangat berterimakasih kepada kerajaan yang prihatin pada kebajikan rakyat dengan menyediakan hospital umum yang beroperasi 24jam dan menerima pesakit tanpa mengira umur, bangsa, ugama, kedudukan sosioekonomi atau fahaman politik,
5.pakcik itu mengalami luka di kepala akibat sesuatu yang kecil, keras dan tumpul (bukannya senjata tajam) yang mungkin juga menerusi satu tujahan yang deras atau hayunan yang laju/kuat - namun tidak dapat dipastikan dengan sahih ianya adalah bebola besi seperti yang disangka/dakwa kerana tiada kesan lapisan chrome yang lazim pada bebola besi ada melekat pada kepala beliau,
6.tiada bukti visual dan tiada saksi yang melihat siapa, dari mana dan bagaimana pakcik itu ditujah benda tersebut hingga luka,
7.dengan ketiadaan bahanbukti senjata yang terlibat, ketiadaan saksi dan ketiadaan rakaman kejadian, maka dengan ini suruhanjaya sebulatsuara menutup kes pakcik ini sebagai kecederaan mengejut.
sekian tugas suruhanjaya, maka suruhanjaya ini sertamerta bubar.
terimakasih.
catatan: individu2 yang berucap atau menyiar kata2 yang mempertikai keputusan telus di atas akan didakwa sebagai act of contempt.

-average joe-
klakka-la.blogspot: DON'T HAVE A COW = TAKDE LEMBU?