Ahad, 9 September 2012

LANGKAH PALING BIJAK UNTUK SEDARKAN ORANG RAMAI




BENDERA BARU NAGARA KITA





PERKASA PJ, NGO BAKAR SANG SAKA MALAY
- mkini

Lima belas lagi NGO di daerah Petaling Jaya hari ini bergabung membuat laporan polis berhubung tindakan peserta Himpunan Janji Demokrasi memijak gambar pemimpin negara dan mengibarkan 'bendera baharu' pada sambutan ambang Merdeka 30 Ogos lepas.

Jurucakap NGO berkenaan, PERKASA Daerah Petaling Perdana Abd Hadi Mat Jani berkata tindakan segera perlu diambil oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan peguam negara terhadap peserta perhimpunan itu yang jelas melampaui batas.

"Pihak yang membawa bendera baharu pada perhimpunan itu juga tidak harus dibiarkan tanpa dihadapkan ke muka pengadilan kerana perbuatan mereka jelas bertentangan undang-undang dan menghina Jalur Gemilang yang menjadi bendera negara selama ini," katanya.

"Kami NGO di Petaling Jaya mahu kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap kejadian yang melukakan hati semua warga Malaysia," katanya kepada pemberita di Petaling Jaya selepas membuat laporan di Balai Polis Kelana Jaya.

Selepas laporan polis itu dibuat, kira-kira 50 anggota NGO berkenaan turut mengadakan perhimpunan dan membakar bendera 'Sang Saka Malaya' bagi mengecam tindakan peserta perhimpunan Janji Demokrasi itu. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
kalau nak teruskan membuat laporan polis
dan ingin membakar sang saka
sila tempah bendera ini melalui
radiobangsarutama
kah kah kah




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com






3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sang saka bendera asal bukan bendera baru. bendera baru adalah jalur tembelang. perkasa buto sejarah!

nasib baik perkasa tak 'bakar' madey sebab madey nak jadi PM baru gantikan najibah.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

Report jangan tak report..saman jangan tak saman kita tengok sapa yang kena..hahahahahaha...nanti jadi macam isu mat indera...tryla kalau anak jantan..hahahaha...bodoh piang nye penyokong umno yang buto sejarah

kampong lad berkata...

"Kami NGO di Petaling Jaya mahu kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap kejadian yang melukakan hati SEMUA warga Malaysia,"

hati aku tak luka pun! mamat ni memang teror la, dia boleh baca/tau hati semua warga m'sia...penglipurlara!