.

Khamis, 7 April 2016

AMARAN ABANG TUA




VELLFIRE
Tak ada dlm kitab orang2 Melayu dan PAS. Dok pi tadah kitab.. sepatah haram pun x masuk telinga pasal menjaga alam. Sbb tu rembat balak, lajuuu ja lobai2 ni.. masyukkkk. Serius.. dalam quran pun x habaq pasal menjaga alam.

 Boleh pederaih dgn VELLFIRE dan MINICOOPER bro. Kalo trus cenggini, lu saja lah ikut sunnah nabi.. naik unta, kuda dan keldai mcm umat Islam di Perlis. Depa sana hidup penuh sunnah nabi. Tok2 imam hari2 pegi mesjid naik kambing jo. Kambing pulak xguna kudrat sendiri, taruk bateri. Jadi x menyiksa binatang bro. Inilah indahnya Islam walkepalabutuh bakhang.. on SATU LAGI PESANAN DARI ABANG TUA
Anonymous
on 4/7/16
BILA STRESS
Jika aku stress aje, aku gi ke blog TT...mngkin cetusan idea yg tk makan saman, tanpa kekangan, tk amek pot ape org nk kata mnyebbkn aku lega...ade jugak manusia yg melanggr arus perdana ni survived ..tqvm TT on AMARAN ABANG TUA
Anonymous
on 4/6/16
ATMOSFERA CO2
Betul pemanasan global terjadi kerana terdapat lumayan jejak kaki karbon seperti lapisan karbon diodsida atau CO2 terapung di atmosfera lalu menyimpan haba yang menyiksakan manusia dan tumbuhan2 lain. Penyumbang tersohor CO2 ni datangnya dari negara industri besar seperti Amerika Syarikat, China dan India yang masing2 hebat dalam melaksanakan sistem ekonomi yang bermazhab kapitalisme.

 PPB dah tak larat nak meminta negara2 berkenaan mengurangkan lepasan CO2 yang telah mencabul integriti kehidupan manusia. Manusia dah bosan dan mengalami keletihan mental dalam menghadapi suhu yang luar biasa panas ni. Maka kritikan harus difokus pada 3 negara itu. Ketiga3 negara tu cakap first class nak hapuskan global warming tapi tindakan2 mereka lebih hebat lagi mengeluarkan CO2 ke atmosfera pada skala yang menggerunkan. on AMARAN ABANG TUA
UNCLE RAMLI
on 4/6/16

TAK ADA KAJIAN DALAM ISLAM
Haha.. dalam Islam mana ada ada istilah kajian abang Isham ooi.. yang depa tau, baca dan dengar, kendian tetiba ada bukti dilambakkan yang Maha Esa.. itu saja.. Al Quran is a sign, not science!!! Yang dok gi mengaji depan tok2 guru pun, berapa ekor yang bawak kitab bro.. tengok sendiri ceramah UAI..ceramah ostat berlambak2 dalam youtube.. semua gi dengar joo.. 

balik kontot kaddaboom..habih berselerak ilmu bersepai.. Sbb tu dalam Islam, tak ada barang2 dicipta, sbb Tuhan sudah ciptakan. Budaya mengkaji langsung tak ada.. Kalo harap Nik Abduh dan Haji Hadi, alamat kita pakai cawat sabut kelapa laaaa.. sarung tetek pun guna tempurung... serban pun guna kulit batang pisang.. Budaya menulis jauh sekali. Yang ada ulamak dua tiga kerat ajolah.. lain2 tumpang glamer.. on AMARAN ABANG TUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/6/16

-------------


1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Dalam Quran ada banyak cerita tentang alam .. masalahnya selepas 500 tahun wafatnya nabi kita, isi Quran telah diajar dan disampaikan ikut tafsiran Pak Lebai Katak Bawah Tempurong. Disampaikan untuk melindungi kuasa istana .. disampaikan untuk menjadi lebih arab, ugama sebagai pelaris utk kaya dgn pijak kepala orang lain dan kerakusan lelaki mengentot.

Saya setuju bahawa kapitalis mencipta konsumerisme yg akhirnya menjahanamkan dunia ini .. aliran sosialis dan komunis dah lama tumbang tapi sedang dibentuk kembali dengan pembaharuan. Tapi kita perlu ingat tanpa pembagunan juga akan menerakan dunia ini.

Apa pun, saya terpegun sejenak apabila terbaca ayat Allah ".. dan dia lah yang memberi kekayaan dan kecukupan .." jelas Allah tidak pernah memberi kemiskinan .. manusia rakus yang menciptakan kemiskinan .. hidup kaya dengan memiskinkan orang lain, itulah rasuah .. Hitler paham Quran, yahudi memerangi Hitler, tapi tengok German hari ini - kaya dan cukup - Allah huakhbar.