Khamis, 24 Mei 2018

GARIS TEPAT






BURUH MELAYSIA

DIDAHULUKAN

BUKAN BANGLA

BUKAN INDON

Pekerja Bangladesh tidak akan dihantar pulang
KUALA LUMPUR - Kerajaan akan mengkaji semula perjanjian mengenai pekerja asing dengan semua negara terlibat dalam usaha mengurangkan kebergantungan dengan mereka, kata Menteri Sumber Manusia M Kulasegaran.

Beliau berkata, keutamaan pekerjaan perlu diberikan kepada rakyat Malaysia terlebih dahulu sebelum diberi kepada pekerja asing.

"Semua perkara ini perlu dikaji semula. Bagi saya mengenai pekerja asing, kita mahu mengurangkan  kebergantungan dengan mereka.

"Keutamaan akan diberikan kepada pekerja kita, rakyat kita terlebih dahulu. Fikirkan mengenai rakyat Malaysia terlebih dahulu, yang lain kemudian," katanya di Wisma Perkeso, hari in


INI GARIS TEPAT

UPAH DINAIKKAN

BURUH ASING

HANYA

BUAT KERJA

YANG TAK ADA

TENAGA TEMPATAN

BOLEH BUAT

CONTOH

PAKAR KAJI BUMI

PAKAR  LOGAM

BUKAN

TUKANG MASAK

RESTORAN CINA

JANGAN KERA

DIHUTAN 

DISUSUKAN

ANAK DIRUMAH

MATI TAK MAKAN

---------------------

5 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Dulu pada Zahid ..bawa masuk 1.6 juta.. sgt masuk akal. Poketnye didahulukan.. bayangkan sekor Bangla masyuk RM2000.. dah betapa Kok 1.6 juta?. Sekarang pon program berbuka puasa di masjid dah penoh dgn Bangla.. mereka berbuka cara melahap.. Zahid buka dihotel mana tahu.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Bangla yg dah rojak.. Kita makan..bangla yg baru nak jadi bawang... halia. .serai. kunyit.. ... Kita TANAM...Tenaga Anak Malaysia ....dulu.. Settle problem..khalas

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju bangat! Bak kata pesanan bijak pandai melayu dulu:
Jangan kerja di hutan menyusu,
Kerja di rumah menetek.

Maknanya kita semua kaum melayu khasnya, rakyat malaysia amnya, mestilah buat dan mampu buat 2 kerja berlainan atau orang Cocos island kata diversify, janganlah terhad tahu buat 1 kerja yang sama berulang-ulang hingga kulit berkedut2 dan belakang terbongkok2, tiada kemajuan dan upgrade maka kita akan berterusan di takuk lama dan dipintas oleh kaum bangla yang shopping di klcc semasa raya aidilfitri.

Tanpa Nama berkata...

Yg penting menteri2 dan vvip2 kementerian tak ambil kesempatan utk mengisi poket masing2 dulu sambil mendabik dada kami berkhidmat utk rakyat....

Tanpa Nama berkata...

Pakar logam.. Anak melayu berlambak x de keje.. Sebok ambik India yg tipu sijil.. Tu realiti pakcik TT perlu tahu..