Isnin, 15 September 2008

SELAMAT KEMBALI YB! – Utusan Melayau

Selamat kembali ke tanah air YB daripada Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) dari Taiwan setelah beberapa hari berada di negara itu untuk lawatan sambil belajar dalam bidang pertanian moden. Bolehlah YB semua bersama- sama rakyat yang lain menyambut hari pembentukan Malaysia esok, 16 September.

kah kah kah..... rakyat nak tunggu dengar ceramah hal dragon fruit dari taiwan..... bila hah...kah kah kah ?

woit yb nak buat kerja sambilan tak.....mardi ada nak pakai tukang kebun .....kah kah kah

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

esok... hari yang indah..

hati saya gembira menanti esok hari
hati saya gembira mendengar abang ketawa kah kah kah

-kuda belang-

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah.....:-)

Cucu Tok Selampit berkata...

Kah! Kah! Kah! Saya yang akan ketawa besar esok, 16 September. Ramai yang kena tipu. Kah1Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Hmm... tak sabar rasanya nak merasa buah2an dan sayur2an kacukan dari baka Malaysia dengan baka Taiwan. Agak2nya rasanya tentu berbeza kan.? Maklumlah iklim sana dengan sini kan tak sama tu.

Mungkin juga nama hasil2 tanaman yang bakal diusahakan oleh Ahli2 Yang Berhormat tu kenalah ditukar sikit biar jadi nama2 yang lebih komersial terutamanya untuk pasaran antarabangsa nanti. Kalau tak pun saya nak cadangkan nama untuk projek pertanian dan perladangan mereka nanti tu dinamakan sebagai "Projek Usahasama Pertanian & Perladangan ahli2 YB 'Malawan'."

Sukacita dimaklumkan di sini bahawa perkataan "malawan" ialah bersempena singkatan perkataan yang diambil dari "program lawatan sambil belajar ahli2 YB dari Malaysia ke Taiwan" tempohari dan juga bersempena dengan keberanian mereka "malawan/melawan" arahan boss2 mereka supaya meneruskan kuliah pertanian mereka di Taiwan sehingga 19 September, 2008.

Bagaimanapun seperti yang kita semua maklum mereka telah selamat kembali ke tanah air lebih awal dari tarikh yang diwarwarkan.

Tanpa Nama berkata...

wah!wah!

sudah ada YB yang balik dari Taiwan ke?

bagaimana pula cerita wakil-wakil PKR yang pergi ke Taiwan sebelum ini?.berhasilkan rundingan mereka dengan delegasi BN di sana?