Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 15 September 2008

KELANA JAYA !! HOT !!

Kerajaan Pakatan Rakyat akan memastikan Bahasa Melayu dimartabatkan sebagai bahasa perantaraan/lingua franca. Di hormati sebagai bahasa resmi negara Malaysia. Bukan di perlekeh macam hari ini.

Kerajaan Pakatan Rakyat akan juga menggalakkan warga untuk mempelajari bahasa Mandarin dan Tamil.

Ini adalah isi sebahagian dari ucapan Anwar Ibrahim.

6 ulasan:

Gerakan Revolusi Malaya berkata...

Bro..update lagi pls. server banyak kena ban. tak bleh tgk live telecast

Tanpa Nama berkata...

habislah PPSMI.. sungguh merugikan duit rakyat.. lagi skali.. anak bangsa malaysia akan pening balik.. nak kena shift ke BM polak bila belajar sc n m3. this is not good eh.. kesian la kat cikgu2 mcm kami ni selalu jadi mangsa.. sat2 bi, sat2 bm.. budak pening.. pehtu kena plak tukar buku teks.. tak ke suma tu makan belanja.. mana pegi plak suma laptop dan cd courseware yg dok berlambak2 kat skola
anyway..begitulah selalunya.. menteri btukar, sistem btukar..
yg rugi dan penin.. cikgu2 dan kanak2 di skola..

-cikgu malaysia-

Coup D'├ętat berkata...

Cikgu Malaysia

Kau panggil diri kau seorang guru? Bahasa tunggang langgang. Kompres sana-sini, kata singkatan picisan anak muda. Buat malu sajalah.

Tanpa Nama berkata...

Batalkan PPSMI. Sebaliknya perbaiki pengajaran BI. Wajibkan pengajaran/pembelajaran B. Mandarin dan Tamil dari sekolah rendah lagi. BM dah memang wajib.

dut berkata...

kesian cikgu jadi mangsa?
merugikan duit rakyat?
merugikan kanak2 di sekolah?


sungguh memalukan pemikiran mcm ni pun boleh jd cikgu..kah kah kah gaji yg diberi pada anda lebih merugikan duit rakyat..BNLah oiii!!!

Tanpa Nama berkata...

kuikuikui.. dengki apasal aku guna bahasa apa pon.. bukan nak masuk peksa.. bodo btol korang nih..
mcm la ko tu tulis betul sangat.. apa la sengal... hehe

alo dut..
ko tak jadi cikgu.. ko apa tau.. tau nak komplen aje.. kalau terer sangat. meh la join jadi cikgu.. balik lewat.. dtg skola awal dr orang lain.. bawak balik buku bertindan2.. korang tau komplen aje.
kalau anak2 bodo, salahkan cikgu gak..
apadaaa...
bukan ko yg terlibat dlm sistem pendidikan.. so better shut up ok

-cikgu malaysia-