Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Oktober 2009

DAHULUKAN BELANTAN UNTUK RAKYAT



DAHULUKAN BELANTAN UNTUK RAKYAT




INI KAH DIA ?



RUMAH RAKYAT DAHULU DIRUNTUHKAN BAGAI PADA CUKUNG


INI KE RAKYAT DIDAHULUKAN?




PASTIKAN UMNO PARTI YANG DAHULUKAN RAKYAT : NAJIB
– berita hairan

Najib Razak mengajak ahli dan pemimpin Umno memastikan Umno diyakini sebagai parti yang inklusif serta mendahulukan rakyat, bukannya parti yang ghairah memperjuangkan kelompok yang sedikit.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… BETUL… TEPAT… GEROMBOLAN MEMANG MENDAHULUKAN RAKYAT… kah kah kah..

woit… AKTA TANAH DILULUSKAN… TANAH RAKYAT DAHULU DI RAMPAS…. kah kah kah…

woit…LESEN UNTUK TESCO..CARRREFOUR..GIANT DI LULUSKAN… KEDAI RAKYAT DAHULU DI MUFLISKAN… kah kah kah…

kah kah kah…BELI KAPAL SELAM…. DUIT RAKYAT DAHULU DIGUNAKAN…kah kah kah…

woit... INILAH CONTOH RAKYAT DIDAHULUKAN... KRONI DAPAT HABUAN...kah kah kah



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rakyat didulukan?
ptuiii!!! tak payahlah buang airliur kelentong lagi!
rakyat didulukan tanggung hutang negara adalah!!

cakap rakyat, pintakpinta rakyat mana ada depa dengar mana ada depa ikut mana ada didulukan!

kita nak bahasa melayu diguna lebih menyeluruh sesuai dengan taraf sebagai bahasa kebangsaan, itu pun depa taknak dengar, ptuiii..!!

yg depa dulukan ialah perkataan2/nama2 macam "presint" (apa jadah tu?!), "boulevard", "inklusif", "bajet" (kahkahkahkah mangkukkk!!), "situasi" ("keadaan" lah mangkuk!! tak tau ke?!), "implikasi" ("kesan" lah bongok! tak belajar ke?!)... dan paling terbaru dari kera2 umngok ni: "disupremokan"
kahkahkahkahkah
yang ini memang mangkuk jamban!
perasan hebat, "elit" dan terpelajar - tapi mungkin dulu dia ni keje jadi supir je, bos dia umngok...
kahkahkahkahkahkahkahkahkah!!!
klakka-la!

Keylee Daud berkata...

rakyat mampus dahulu pemimpin 'perisaikan' rakyat tu fasal rakyat ditulis didahulukan

Tanpa Nama berkata...

UMNO ADALAH PARTI BABI NEGARA... SETIAP UNDIAN BABI NEGARA MEMBAWA PADAH.

puteh berkata...

pkr patut buat pameran "dahulukan belantan untuk rakyat" org tuo2 kek pd mano ado baco blog.doh lamo kono pelangkong pun....isa rasuah boleh monang....

puteh berkata...

wei..umno...
kecek oghe puteh,heba'la tu...konon...kecek kokka'...kokka'...tergagak2. martabat bhs melayu tu...kempen je ke???

Tanpa Nama berkata...

bro....umngok ni bincang pasal harta curi pada persidangan tu macam cerita nujum pak belelang,pencuri membahagikan harta yang dah dicuri duit raakyat,....ini aku punya,ini kau punya, ini aku punya, eeekk,ini kau punya,silap...silap..kau tipu kah...kah....kah

seliparjepun berkata...

salam...

woi..!!!!tukarla slogan 16MALAYSIA...

'rakyat diHULUkan kroni diuTAMAKkan'

Sukj berkata...

LINGKUPKAN RAKYAT DIDAHULUKAN...

ASALKAN KEPENTINGAN UMNO DIUTAMAKAN...

kah kah kah kah...BUKAN 'PEJUANG BANGSA' TAPI 'PELINGKUP BANGSA'...hahaha