Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Oktober 2009

KERANA ILMU PUKAU BADAK DI SANGKA KANCIL



HAL BOMOH BOMOH SILA TANYA BIK MAMA




RAKYAT JANGAN TERPUKAU PEMBERIAN KECIL PEMBANGKANG : NAJIB – berita hairan

Najib Razak hari ini mengingatkan rakyat agar tidak terpesona dengan pemberian tidak seberapa pembangkang sehingga lupa jumlah RM22 bilion yang diperuntuk kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk membiayai pelbagai subsidi dan insentif tahun ini.

"Dari itu, janganlah kita mudah terpesona dan terpukau dengan pihak pembangkang semata-mata kerana air percuma dan sedikit kenaikan elaun. Setidak-tidaknya ingatlah sedikit akan jasa-jasa kerajaan pimpinan Umno yang telah berbudi selama puluhan tahun.

KAH KAH KAH…

woit… RAKYAT BUKAN TERPUKAU KERANA DAPAT SUBSIDI…kah kah kah…

kah kah kah… RAKYAT TERPUKAU KERANA …. TAK BELI KAPAL SELAM…. kah kah kah

kah kah kah….RAKYAT BUKAN TERPUKAU KERAN AIR PERCUMA… TETAPI RAKYAT TERPUKAU KERANA TAK ADA RASUAH BELI SUKHOI…kah kah kah…

woit…RAKYAT BUKAN TERPUKAU TETAPI GUMBIRA PAKATAN RAKYAT AKAN HAPUSKAN ISA… kah kah kah..

woit… RAKYAT BUKAN TERPUKAU TETAPI SUKA KERANA PAKATAN AKAN BERI KEBEBASAN UNTUK MEDIA BUAT LAPORAN… kah kah kah…

woit… RAKYAT TIDAK TERPUKAU… TETAPI RAYAT SUDAH MUAK KERNA SELAMA 50 TAHUN TELAH DIBODOHKAN… kah kah kah

nota:
pukau pukau ini pakatan rakyat tidak tahu.
hak pukau pukau ini hal bomoh
siapa yang kena pukau
sanggup menyangka saekor badak sebagai ziana zain kah kah kah




7 ulasan:

PATRIOT berkata...

kahakahakah si najib ni dah kena pukau kot hahaha

Tanpa Nama berkata...

"siapa yang kena pukau
sanggup menyangka saekor badak sebagai ziana zain"

-ayat tak boleh blah kahkahkahkah

cara puaka umngok buat kenyataan kpd rakyat:
kalau dia tuduh org lain buat sesuatu helah, maknanya dia sendiri yg dah buat helah sama, lepas tu baling batu sorok tangan...
bila najib lebong kata rakyat terpukau dgn gula2 kecik dari kerajaan pakatan rakyat, maknanya selama ni kera bn yg dok huloq gula2 sebesar punai kat rakyat - dan rakyat pun terpukau, kunun2nya rakyat dapat subsidi 22juta!
punai punya kera bn!
rakyat pd pun tak sedar2 terus terpukau dgn punai isa & kawan2 kera bn dia!
klakka-la!

Keylee Daud berkata...

air percuma letrik percuma lagi penting dari subsidi kamu...subsidi apa kebenda minyak naik sokmo..nie kes tak belajar matematik la nie belajar base omputih saja

Tanpa Nama berkata...

"siapa yang kena pukau
sanggup menyangka badak sebagai ZZ"

woitt!!.... pukakeee la lu...

keeeh! keeeh! keeeh!

seliparjepun berkata...

salam...

betul bro...saya setuju...itu adalah tanggungjawab kerajaan untuk rakyat..dan tidak perlu minta dikasihani...lagi bagus buat subsidi asas dari beli itu ini...untuk kantung sendiri...sure yang baik dan manfaat rakyat akan sokong...

nak suruh rakyat pandai tapi tidak bagi rakyat pandai...paham2 la ayat saya ni...

hancusss..!!

Tanpa Nama berkata...

elok gak org pd ( area bagan pinang )yg bebal tepu tu kasi umngok menang.. kasi diaowg syok sendri balik.. lupa daratan.. kalo asyik kalah kang byk plak startegi jahat dia setting..
atleast, PR sedar gak canner nk ubah pe'el2 org selatan khususnya utk PRU akan datang.. so, geng2 PR sila susun taktik seterusnya.. buat berudu2 yg dh nk membesar tu sila kick awal2.. dh jadik katak nnt susah.. pemimpin2 atasan kene pantau adun2 diowang.. bahaya duwhhh..

-org 'celik' Soromban.

Tanpa Nama berkata...

kenape la pemimpin UMNO dan penyokongnya ni bodoh, bangang dan bebal sangat????

Kenapa kerajaan nak berbangga dgn subsidi RM22 bilion pulak? Bukan ke duit kerajaan tu hasil kutipan cukai dari rakyat? Bukannya BN yg keluarkan duit sebagaimana bapak menyara anak.

Mcm yuran persatuan/kelab; bendahari kutip RM10 sebulan drpd 50 ahli, lepas 12 bulan ada RM6000 boleh guna utk belanja jamuan hari raya. Lepas tu bendahari kata "Semua mesti berterima kasih kpd saya kerana membelanjakan RM6000 utk belanja jamuan hari raya ini". Tak ke kena pelangkong je bendahari tu.