Isnin, 20 April 2015

APA PERANAN ROSMAH?





CINA TEMBAM
enjoy de menjoy


PELAJAR MELAYU
tak cukup bujet


KOMENTAR
kenyataan bung mokhatar ini
memberi implikasi politik yang luas
dalam kes 1MDB jelas dilihat
peranan jho low
lalu bung mokhtar bertanya
siapa jho low ini

jho low ini kawan anak rosmah

maka timbul persoalan
apa peranan rosmah dalam 1MDB?
ini yang ditanykan oleh bung mokhtar


Sokongan untuk Najib tak mampu tanding 

pengaruh Mahathir, kata ahli parti 


Sokongan tidak henti-henti diberikan kepada Najib Razak ketika berdepan serangan paling hebat, namun ahli Umno berpendapat, seterunya bekas perdana menteri  Mahathir Mohamad masih berpengaruh dalam parti itu.
Mereka berkata, sokongan dalam parti tidak memadai untuk mengekalkan kedudukannya sebagai perdana menteri, dan yang lebih membimbangkan, Umno dan Barisan Nasional (BN) bakal kecundang dalam pilihan raya umum akan datang.
Ahli Parlimen Kinabatangan  Bung Moktar Radin berkata, walaupun majoriti dilihat menyokong Najib selaku presiden parti, tapi tidak dinafikan masih ada ahli Umno yang berbelah bahagi untuk menyokong sama ada Najib atau Mahathir.
"Saya melihat, sokongan Umno terhadap Najib bukan melibatkan pemimpin atasan sahaja, ia juga mewakili suara di akar umbi. Bagaimanapun, memang ada sebahagian orang Umno yang berbelah bahagi dalam pendapat mereka.

"Ini kerana, hakikatnya, Mahathir masih ada pengaruh di kalangan orang Umno," kata Bung  kepada The Malaysian Insider.
Pada Sabtu,  Mahathir secara terang-terangan meminta Umno menyingkirkan Najib untuk menyelamatkan Umno dan BN daripada mengalami kerugian yang lebih besar dalam pilihan raya umum ke-14.
Beliau berkata, Najib tidak cekap untuk memimpin negara sebagai perdana menteri kerana beliau gagal menjelaskan mengenai dana milik kerajaan 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

Bung menyedari persepsi buruk yang berpunca daripada kontroversi menyelubungi Low, atau dikenali sebagai Jho Low tersebut, khususnya terhadap imej Najib sendiri.
"Saya tidak kenal Jho Low ini, personalitinya jauh berbeza, tapi ada orang hubung kait beliau dengan anak Rosmah (Datin Seri Rosmah Mansor).
"Bila dikaitkan dengan Rosmah, persepsi orang ramai akan ingat dia (Low) ada apa-apa. Kalau tidak ada apa-apa, Jho Low perlu menjelaskan peranannya dalam 1MDB ini," katanya.
Pemerhati menyifatkan, sementara Najib mungkin dilihat meraih sokongan kuat dari partinya, Dr Mahathir yang dikenali dengan kepintarannya, sedang menyusun langkah seterusnya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sokongan-untuk-najib-tak-mampu-tanding-pengaruh-dr-mahathir-kata-ahli-parti#sthash.JRGJNj0Y.dpuf


KAH KAH KAH

woit
siapa cina tembam ini
sudah rembat duit
berbilion bilon
enjoy de menjoy
di hollywood
pakai duit KWSP
sampai KWSP elek duit
terpaksa lanjutkan umur
penabung keluar duit

CISSS APA JADI KWSP


-------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jho Low ini agaknya ulama UMNO taraf "God gift"

Tanpa Nama berkata...

haramjadah kwsp...........

Tanpa Nama berkata...

semua politikus umno fenin kapla. nak sokong kumpulan mana. periuk nasi bro. kahkahkah