.

Sabtu, 19 Mac 2016

ZAMAN NABI ADA RAJA KE?







WASPADA

arab saudi makin gila
menyerang yeman
menyerang syria
dalam negara amat ganas
kini nak tubuh tentera islam
apakah malaysia akan
terperangkap dalam
agenda gila saudi arabia?
apakah tok arab ini
akan menderma
untuk mendpatkan
darah rakyat malaysia?




Saudi Arabia 'planning Nato-like military alliance of Muslim states'

Saudi Arabia has proposed a “Nato-like” military alliance of Islamic countries to combat terrorism, it has been reported. 
The proposed alliance would not be against any particular country but would combat terrorism and threats like Isis, Pakistani news channel Dunya News reported

PELiK

ZAMAN NABI

ADA RAJA KE?

SAJA TANYA

JANGAN MARAH



--------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada. Nabi Daud dan Nabi Sulaiman ialah raja.

panglimo potaseh berkata...

zaman nabi .. semenanjung arab tak de saudee .. saudee ni tak tau dearah setan mana datangnya. Tak da pon dalam memana surah yg ngatakan mereka dibagi tangung jawab sebagai jaga kaabah. Ini semua adalah hasil kepandaian keristian dan yahudi british yang berjaya bodohkan umat muhammad.

Zaman nabi memang ada raja, tapi raja rome, persia, habsah, dengar cerita tanah keling pun dah ada raja .. malangnya kesemua raja ni takde daulat seperti raja kita .. daulat tu apa .. entah aku pun tak tahu. Tapi uwan aku dulu ada buat lawak berbunyi - daulat tuanku jilat jubor aku .. jgn marah ini aruah uwan aku yg kata.

Tanpa Nama berkata...

Pelik..zaman nabi ada hudud ke...tanya jer

JamalAssaFFaH berkata...

Jahilnya Admin.
Raja Arab sekarang ni Raja Salman yang kenaikannya dihalang hampir semua negara Timur Tengah, justeru tegasnya dia dlm mendaulatkan Syariat Islam. Baginda Tahfiz.
Sebaik menaiki tahkta;
~ semua ulama yg dipenjarakan pemerintah terdahulu dibebaskan tanpa syarat.
~ Semua Ulama yg dibuang diluar negara dipanggil balik untuk berkhidmat dgn kerajaan.
~ Semua kaki tangan dinaikkan gaji 2 kali ganda.
~ Peruntukan lebih 1B yg dijanjikan pemerintahan terdahulu kpd Mesir Al Sisi di tarik baik
~ Hamas diistihar sbg rakan seperjuangan.
~ Raja Salman satu-satunya pemerintah yg meninggalkan Obama dan isteri kebibgungan lantaran menyahut Seruan Azan.
~ Yemen, sasarannya Hizbullah (tentera Syiah ) yg membunuh org2 Sunni.
~ Di Syria sasarannya tentera junta Syiah dan ISIS (Gerakan tajaan Usa dan Syiah).
~ Di Syiria pejuang Mujahideen bersama FSA (Free Syrian Army).

Loh CK berkata...

ISIS gerakan tajaan Usa dan Syiah? Boleh tunjuk cerita2 tentang 'Syiah' penaja itu?
Saje tanya
Saje nak tau lebih

Tanpa Nama berkata...

Kalo jenih ni.. x lama jadi raja. Bukan raja tulen. Raja tulen mesti merembat harya rakyat, kaki botol anak beranak, yg paling disukai dan diredhoi rakyat ialah menyusahkan hidup rakyat spt raja2 melayu. Yg ni pun semua suka. Kahkahkah..

mok berkata...

raja daud dan sulaiman adalah nabi yg tidak ditentang seperti nabi2 terdahulu..isis pula diterbitkan oleh saudi dan turki semata2 untuk menentang syiah..akhirnya isis menjadi senjata makan tuan yg mana dihijack oleh israel..

Tanpa Nama berkata...

Anon 19 Mac 4 pm...tu bukan zaman nabi muhammad...itu zaman sebelum nabi muhammad..setahu aku...zaman nabi, arab xde raja...yg ada rom, parsi...sebab tu utusan dan hantar mengadap raja...raja dalam Islam berbibit dari dinasti umayyah...masa zaman khalifah empat pon x de raja bagai...just my 2 cents..
Untuk JamalAssaFFah...jika benar kau ingin berdakwah..usah dihina yg tidak sealiran...aku berada di kalangan mereka...dan mereka tidaklah seburuk yang digambarkan...ingatlah...hanya Allah yang berhak menilai dan menghukum umatnya...kita hanya perlu ambil iktibar dan pengajaran je dari setiap kejadian...nak komen lebih2 boleh..kalau ilmu dah tahap Khidir. Kalau x sampai tahap tu..dok diam je..dugaan akhir zaman adalah fitnah.

nazrio dond dolla berkata...

Daud Dan suLayman iaLah raja di nusantara...yang ketiKA ITU SA buah benua hg besar...saLman saudy tu pun tarak guna macam umnQ

Tanpa Nama berkata...

tentera islam sudah ada yakni IS..islamic state..selera saudi ni sama dengan selera pas yakni negara isle..negara islam..amerika buat latihan kat kota bharu, pasai apa tak hambat..dont worry..nanti jakim bagi sijil halal tebang pokok dan patuh syariah..tentera islam buatan saudi ni bole lawan dan hancur punohkan israel ke..