Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Mac 2011

SEBELUM BUAT LOJI NUKLEAR - BUAT CERMIN TINGKAP PROTON



MARI BERSAMA BANGUN MELAWAN




ANAK MUDA BANGUN MELAWAN






NOTA:
malaysia sebelum membuat loji nukelar
sila perbaiki cermin tingkap kereta proton
banyak cermin tingkap kereta proton tidak
boleh digunakan - walau pun kereta baru

tenaga nuklear berjuat juta lebih hebat
dari teknoloji buat tingkap cermin kereta

sila tanya pembeli kereta proton
semua akan mengakui hakikat ini
bahawa cermin tingkap kereta hampeh

marilah kita berlaku jujur dan
menerima hakikat bahawa rasuah
akan meletupkan loji nukelar ini
jika dibuat di malaysia

kecuali di pekan
kenapa di pekan?


ini kswasan mat mongol yang gila
nak pasang loji nuklear
jika ada lubang bocor seperti
yang berlaku di jepun sekarang
kita sumbatkan bik mama dalam
lubang ini kah kah kah


NUCLEAR SAFETY WORIES SPREAD TO EUROPE – guardian london

Tens of thousands of people have taken part in an anti-nuclear demonstration in southern Germany. The demonstration had been planned for some time, but after the news of Japan's nuclear emergency, organisers were overwhelmed by crowds of around 50,000 people who turned up.

The demonstrators, who stretched in a 45km chain from Neckarwestheim power plant to the city of Stuttgart, were demanding that the German government move away from nuclear power.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jgnkan loji nuklear, empangan dah nak pecah pun tak tau mcm mana nak uruskan/elakkan.contoh di kluang empangan sembrong sampai sekarang retak lepas banjir besar 2006/2007.sampai sekarang masih dibiarkan retak.

Tanpa Nama berkata...

jgn kata mcm tu menteri malaysia bijak semuanya pakar...pakar dlm bidang meNAIKKAN HARGA brg, harga barang,beli kpal selam n laain2 semuapakar,,lg bgs buat tandas je deme ni...