Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Mac 2011

SIAPA RAJA INI?



MANA PUNYA RAJA INI?






nota:
malaon ini mengaku dirinya raja
mana rakyat malaon ini?
mana negeri malaoan ini?
mana wilayah malaon ini?
siapa lantik malaon ini?

cuba perhatikan muka malaon ini betul betul
perhatikan rapi rapi
ada rupa raja
tak ada kan!

tapi rupa siapa?
rupa eeeeee

kah kah kah adakah ini juga
saekor eeeee sedang menyamar kah kah kah

nota:
pembaca tt
ada sesiapa tahu salasilah eee ini?


KG.BARU: PEMILIK TANAH MAHU DEKLARASI DEPAN MP
– harakah daily

Satu majlis Deklarasi Pemilik dan Pewaris Tanah Kampung Baru kepada Ahli-ahli Parlimen Malaysia akan diadakan pada 14 Mac ini bertempat di Dewan Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru.

Program yang akan bermula jam 9 malam itu dianjurkan Sekretariat Pembangunan Kampung Baru (SPKB) yang ditubuhkan atas inisiatif Pusat Khidmat Parlimen Titiwangsa.

Penasihat Undang-undang sekretariat itu, Ahmad Zamri Asaad Khuzaimi berkata, program tersebut adalah usaha menemukan penduduk di enam buah kampung di Kampung Baru dengan semua ahli-ahli parlimen Malaysia untuk menyatakan permasalahan dan kebimbangan mereka terhadap Rang Undang-Undang Perbadanan Pembangunan Kampong Bharu 2010 (RUU PPKB 2010) yang kini datangguhkan untuk dibentang di Parlimen.

"Untuk program ini kita jemput semua ahli parlimen sama ada dari pembangkang ataupun kerajaan.

"Penduduk sendiri akan bercakap dengan mereka," jelasnya sambil menafikan isu pembangunan Kampung Baru yang dibawa selama ini bukan retorik politik Pakatan Rakyat semata-mata.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
tunggu dan lihat
ini projek rembat tanah orang melayu
ini satu projek berbilion bilon

macam macam cara akan dijalankan
macam macam tipu helah akan dijalankan
akhirnya akan gunakan kanun tanah negara
akhirnya akan gunakan undang undang darurat
kerana nak rembat tanah orang melayu
dan nak bagi pada cukong

nota:
kalau kampong baru terlepas
makan hospital besar kuala lumpur juga dalam bahaya
kerana telah ada cukong beri cadangan
kah kah kah

nota:
kalau hospital dalam bahaya
padang sebelah hopsital juga dalam bahaya
ini kerana telah ada cukong beri cadangan

nota:
kalau baca kertas cadangan ini bukan dari cukong
tapi nama ada... bin haji dan muhamad
bijak cukong cari barua kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

RAJA??????????? MUKA Macam RAJAGOPAL ADA LA..........KAH KAH KAH
TAK PUN RAJA KAPOOOOOR........kah kah kah
PADAN MUKA ORANG MELAYU KAH KAH KAH
KENA TIPU DENGAN RAJA KAPOOOOOOR KAH KAH KAH
HIDUP MELAYU!!!!!
HIDUP UMCO!!!!!!! KAH KAH KAH
BIAR KERIS TAK BERSARUNG TU TERTUSUK KE BADAN SENDIRI KAH KAH KAH..........

muhyidin yassin berkata...

jom lepak dataran merdeka jom buat rusuhan. bosan lah xtau apa nak buat

cicit ngah layor berkata...

Penduduk 6 buah kampong dah tak yakin dan tak percayer dgn Perbadanan Pembangunan Kampong Baru.Ngaper jadi mcm tu? Penduduk 6 buah kampong nak bercakap sendighi dgn semuer MP untuk menyampaikan permasalahan demer.Mcm maner pulak dgn Ghajer ni? dier MP maner? Kalau bukan MP,silerkan duduk ditepi. Betoi kater TT,ghajer tak ader negeghi, tapi beghajer dihati dan diIC.

Bang Mat, Pahang berkata...

Salam Tuan,

Saya bukan nak ulas pasal eeee mamat crown neh.....

Saya nak komen pasal kerja gila dia neh. Harap Tuan selidik dulu fakta yang saya tulis neh...jika betul....Tuan tolonglah buat apa-apa yang patut untuk bantu orang kampung termasuk orang kampung Tuan sendiri.

Begini...

Mamat crown ni ialah menteri yang jaga Risda. Tuan tentu tahu apa fungsi Risda kepada orang kampung bukan?

Mulai 1 Januari 2011 lepas, mamat ni telah rombak fungsi Risda dan juga Lembaga Minyak Sawit Malaysia - MPOB.

Tugas Risda menguruskan permohonan pekebun kecil untuk tanam sawit telah diserahkan kepada MPOB.

Semua urusan bagi menanam sawit kenalah berurus dengan MPOB, tidak lagi Risda.

Apabila tugasan ini dipikul oleh MPOB, masaalah yang timbul ialah:

1. MPOB hanya mempunyai 7 buah pejabat diseluruh Semenanjung, dan dua di Sarawak. Tiada pejabat di Sabah.

Tuan boleh semak di link ini: http://www.mpob.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=703&Itemid=87&lang=ms

Bahagian yang mengendali urusan tanam semula sawit ini ialah Pejabat-Pejabat Cawangan MPOB manakala pejabat wilayah merupakan pejabat penguatkuasa.

Tuan boleh bayangkan dengan mudah, bagaimana SENGSARA DAN MENDERITANYA pekebun kecil yang ingin memohon bantuan tanam semula sawit apabila hanya SATU PEJABAT UNTUK SATU NEGERI yang menguruskannya.

Untuk nak dapatkan borang pun makan jarak beratus kilometer. Pekebun kecil daripada Perlis dan Kedah kena pergi ke Teluk Intan, Perak.

Pekebun kecil dari Melaka kena pergi ke Seremban!!!

Negeri seluas Sarawak hanya ada pejabat di Miri dan Bintulu manakala Sabah....kosong!!!!!

Tuan fikirlah sendiri!!!!!!

2. Sudahlah pejabatnya hanya ada 9 sahaja untuk satu malaysia, kakitangannya pula entah berapa kerat untuk mengendalikan beratus ribu lot kebun kecil sawit.

3. Katanya kerajaan tak banyak duit? Kalu nak setelkan masaalah ini, tentunya MPOB kena tambah berpuluh-puluh pejabat baru dan tentunya beratus kakitangan lagi!!!

Berapa puluh tahun masa diambil untuk membina pejabat dan menambah kakitangan bagi menyelesaikan perkhidmatan untuk pekebun kecil sawit ini?

Berapa ratus juta ringgit pula kena belanja untuk kos itu?

Risda mengambil masa sejak zaman Musa Hitam bagi menyediakan infrastruktur supaya Risda boleh berada dalam setiap kampung!!!

4. Manakala Risda pula tugasnya hanya tertumpu kepada tanam semula getah sahaja.

5. Oleh kerana separuh tugas Risda telah dipindahkan kepada MPOB, maka Risda telah diberi tugas baru oleh mamat crown dimana Risda telah diserahkan dengan tugasan baru iatu melibatkan pengawasan kepada projek skim rumah rakyat miskin dan penubuhan Tadika di kampung-kampung.

Bukankah telah sedia ada agensi tertentu yang menguruskan kedua-dua perkara ini?

Tadika/Taska umpamanya, bertindih-tindan agensi pelaksananya seperti Kemas, Jabatan Perpaduan, Permata dan pelbagai lagi.

Mamat neh sengaja nak bagi orang kampung susah. Nak bagi pemilik kebun susah kena pergi beratus batu semata-mata nak dapatkan borang tanam semula di MPOB. Lulus tidak belum terjamin!!!!

Syarat-syarat kelayakan mendapat bantuan tanam semula pun dah berubah lebih ketat lagilah!

Jika masa Risda dulu, mana-mana lot yang syarat tanamannya bukan sawit, layak mendapat bantuan tanam semula sawit dengan cara memohon tukar syarat tanaman dalam geran tanah. Tidak perlu tunggu Pejabat tanah mengubah syarat dalam geran, memadai dengan mengemukakan resit pembayaran permohonan tukar syarat tanaman sahaja sudah memadai.

Dengan MPOB ni tak tahulah nasibnya macam mana!!!!

Tulisan saya ni bukanlah untuk di publish, sebaliknya untuk Tuan buat kajian, pikirkan kesulitan pekebun kecil dan tolonglah buat sesuatu mengikut keupayaan tuan merobah balik idea lahanat mamat crown neh.....

Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

ha ha betul.pasal hospital tu ada keluar surat khabar berbahasa inggeris.laporan mengatakan tempat letak kereta sempit lah, parking kat laluan kecemasan lah. adakah itu tektik mengolah persetujuan juga TT ?

Tanpa Nama berkata...

ni mamat jual besi buruk...sibuk nak kacau kg baru...dah xder keje lain..dalam otak dok nampak duit jer...asal duit hak kaum sedndiri pun nak rembat..kata berjuang utk org melayu...ni melayu ape asyik nak korbankan hak org melayu je...pembangunan=korban tanah org melayu..bodoh!!!!!x boleh duduk diam kl x perabih hak org melayu...pasni org melayu dok kg air pulak sbb tanah dah habis kn gadai oleh pemimpin yg hebat dan maksum khak ptuih

Tanpa Nama berkata...

Mana PERKOSA?
Mana PUKIDA?
Mana Zul Nordin?
Kenapa bila orang Melayu dan Islam ditindas oleh UMNO-APCO, mereka senyap shj?
Mana Ibrahim Ali?
Sibuk kira duit rasuah drpd cukongkah? Atau sibuk cari isu utk menyerang PR walaupun takde isu?
Ni la contoh org2 yg rasis + munafik. Bila PR buat salah sikit / tak buat salah pun tapi nampak mcm bersalah sbb putar belit media, diorang bising mcm nak pecah bandar. Tapi bila UMNO-APCO berlaku zalim, mereka senyap.

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,mana boleh tak ada mcm muka raja...tunggu x lama lg tumbuhlah taring, ni taring tengah tumbuh dan sedang menaik....RAJA BERSIUNG kah kah kah argh ptuih!!...bakal penghisap darah...