Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Mac 2011

TERKINI TER NOW !!!!




LIHAT DABN DENGAR LAPORAN INI



nota:
sila dengar betul betul laporan
dari aljazera ini

kemudian lihat imej dengan rapi
ulang lihat
pasti akan nampak akan letupan loji ini
walau pun tidak ada bunyi letupan

ulang tengok berkali kali
untuk memastikan letupan loji ini



SATU DI NAGASAKI SATU DI HIROSHIMA



INI BUKAN MAT SKODENG




TERKINI DARI TOKYO


NOTA:
awas dan berwaspada
berita baru masuk
dalam beberapa jam ini mungkin ada ledakan loji nukelar
kita harapkan ini TIDAK AKAN TERJADI
tetapi kita juga wajib sedar bahawa
tenaga nuklear ini memiliki orak dan perangai tersendiri
nyawa radioaktf ini bermilion tahun
jika terlepas ianya akan meratau ke seluruh dunia
tidak ada yang selamat
semua umat semua dalam bahaya

radioaktif tidak kira siapa
tak kira agama apa
tak kira bangsa apa
tak kira bahasa apa
tak kira raja atau hamba
tak kira kaya atau miskin
tak kira duduk dimana
semua yang hidup
termasuk ikan pokok dan rumput
semua yang bernyawa akan di tibai

bayangkan:
pada 6 dan 9 ogos 1945
bom atom telah di jatuhkan di nagasaki dan hiroshima
bayangkan ini 66 tahun dahulu
wabak radioaktif ini masih lagi menghantui dua kota ini
cucu cicit mangsa masih dihinggapi oleh barah leukumia
anak anak lahir masih ada yang cacat

INGATAN:
sebelum membuat loji nuklear di malaysia
minta para saintis dan jurutera kita
baiki dan memahirkan diri tentang cara
membuat cermin tingkap kereta proton
ini kerana teknoliji tenaga nuklear ini berjuta juta kali lebih
canggih dan komplek dari membuat cermin tingap kereta!!


JAPAN NUCLEAR PLANT FACES NEW THREAT
– guardian london

The emergency cooling system at a second nuclear reactor at the Fukushima power plant has failed, raising fears of serious accident but officials have said the low radiation levels pose no risk to human health.

Japan is struggling to contain a growing crisis at two nuclear powerplants damaged in Friday's huge earthquake and tsunami, as officials revealed that the emergency cooling system at another reactor had failed, raising fears of a serious accident.

11 ulasan:

Mohd Khusairi Mat Akhir berkata...

6 dan 9 ogos 1945, bukan bom hydrogen, tp bom atom/nuklear.

dukun melayu berkata...

tak pa...orang malaysia(eh eh..melayu je la..bukan malaysia) montot (mangkuk kolot) yang tak mau baca buku,berfikir dan masih nak menebeng kat ou, pavillion boleh pakai baju radioactive.ada je jual radioactive kat sini...baju siput pun ada

eddy berkata...

kalau x salah...bom hydrogen still dlm proses penciptaan....
so betul la ape yg bro khusairi ckp

Tanpa Nama berkata...

tenaga nuklear ini memiliki orak dan perangai tersendiri
nyawa radioaktf ini bermilion tahun
jika terlepas ianya akan meratau ke seluruh dunia
tidak ada yang selamat
semua umat semua dalam bahaya
setuju...dgn knyataan...
its too dangerous...

Nur Misnan berkata...

salam brother..
Setuju sesangat.
baik buat teknologi
mengenai tingkap keta proton..

Tanpa Nama berkata...

jangan takut,kita banyak pakar nuklear.lebih hebat dari yang ada di rusia,jepaun atau us-israel

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR, 11 Mac: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) dan Sahabat Alam Malaysia (SAM) amat khuatir dengan keputusan Kerajaan Negeri Pahang untuk meneruskan dengan cadangan kilang nadir bumi di Gebeng di sebalik hakikat bahawa kilang itu hanya menanti bencana untuk berlaku.
Menurut SM Mohamed Idris (gambar), pada 2007, SAM dijemput oleh Kerajaan Terengganu untuk memberikan taklimat mengenai bahaya nadir bumi dan pengalaman SAM dalam menanganinya dengan pendedahan sisa radioaktif di Bukit Merah, Perak.
Berikutan itu, beliau yang juga Presiden CAP dan SAM berkata, projek itu telah ditolak oleh Kerajaan Terengganu.
Dalam tempoh tiga tahun lepas, katanya CAP dan SAM membantah dengan bersungguh-sunguh cadangan kilang nadir bumi memandangkan potensinya kepada kesan alam sekitar dan kesihatan awam daripada radioaktif dan sisa berbahaya yang dihasilkan olehnya.
“Tidak terdapat sebarang pengumuman awam sepenuhnya berhubung projek yang dicadangkan ini. Penilaian kesan alam sekitar lengkap tidak diperlukan memandangkan terdapat kelemahan dalam undang-undang kita,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.
Oleh itu, ujarnya tidak terdapat sebarang ruang bagi orang ramai untuk meneliti cadangan langkah pencegahan dan potensi risiko dan mengemukakan bantahan mereka.
Syarikat itu, tambahnya menyatakan terdapat pendedahan paras rendah kepada radiasi.
“Keadaan ini amat membimbangkan memandangkan tidak terdapat paras selamat atau nilai ambang pendedahan radiasi pengionan,” jelasnya.
Jangka panjang, katanya pendedahan paras rendah (kronik) kepada radiasi amat berbahaya kerana tisu hidup dalam tubuh boleh mengalami kerosakan oleh radiasi pengionan.
Beliau menambah, pendedahan kepada sisa radioaktif boleh menyumbang kepada peningkatan insiden leukaemia awal kanak-kanak, kanser, keguguran, mencacatkan system imun dengan bilangan sel darah putih rendah yang luar biasa, paras plumbum yang tinggi dalam kalangan kanak-kanak yang boleh membawa kepada keracunan plumbum.
Jelasnya, kanak-kanak lebih mudah terjejas kepada kesan bahaya bencana radiasi berbanding penduduk umum kerana tubuh mereka menyerap dan memetabolismekan bahan secara berbeza, dan kerana mereka lebih cenderung mendapat kanser tertentu daripada pendedahan itu.
Tambahnya lagi, terdapat juga kemungkinan yang tinggi bahawa kanak-kanak yang lahir daripada ibu bapa yang terdedah kepada radiasi boleh terjejas oleh pendedahan itu juga.
Beliau berkata, isu lain yang dikhuatirkan ialah tidak terdapat cara yang selamat untuk melupuskan sisa yang dijana daripada loji penapisan itu.
“Berdasarkan kepada semua risiko ini, adakah kerajaan bersedia untuk mengorbankan nyawa demi untuk mendapatkan keuntungan?
“Mengambil kira betapa seriusnya risiko yang terlibat dalam menjalankan kilang itu, kami menggesa Kerajaan supaya membatalkan dengan segera projek ini,” tegasnya.

Najib Hensem berkata...

harap-harap tidak meletup

Tanpa Nama berkata...

rileks bro TT, itu cara kapitalis buat duit.lepas ni mereka akan jual ubat pencegah radioaktif. TT kalau nak selamat pergi pusat nueklear negara kat bangi tu. ambil 'film badge'.alat penyukat radisi. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

dikatakan tenaga ini murah? ye mmg murah, pengurusan kita di msia ini bagaimana? rasuah sana sini, jamin loji ini tak terurus, jamban di KL ni pn berbayar, kalau tak berbayar jamin tahi bersepah2 dalam jamban....fuckta nya golongan pemerintah nak berniaga, nak cari untung...kalau nuklear untuk berperang sekali pn org bumiputra bkn berani pn, masa nak merdeka pegi le pemimpin kita berunding hulur leher kat London....jadi kenapa bila nak guna nuklear kos lektrik terus dikatakan mahal...?? adakah lektrik ini dijana oleh cecair emas supaya turbin boleh bergerak...?? lanchau punya pemimpin....kalau mereka tak menipu rata2 org malaysia semua hidup senang walau tidak mcm di syurga...ayuh rakyat jelata kita turun ke jalan raya.....mahasiswa jgn lagi jadi bodoh....gempakkan tanahairmu dengan kuasa anak muda mu itu...

Tanpa Nama berkata...

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-570978

Sila tengok link tuuu.. thanks