Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 6 November 2011

PILIHANRAYA ATAU PILIHAN JALAN RAYA





TUNAIKAN INI DULU - BARU PRU















RAKYAT MENUNGGU BERSIH 3.0


orang ramai
anak muda
semuanya menunggu bersih 3.0

tak perlu cakap banyak
tak perlu kelintau

bersedia
jika 8 tuntutan tidak ditunai
kita turun ke jalan raya






14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Artikulasi oleh pemimpin Solidariti Anak Muda ni sangat jernih untuk memobilasikan massa terhadap rejim UMNO/UBN. Najib macam pemimpin Syria asyik mengatakan akan diadakan reformasi sehingga letih melihat tak ada apa-apa pun yang signifikan berlaku. Rakyat Syria dah masuk bulan ke lapan masih terus membantah secara aman namun belum berhasil lagi. Jadi rakyat Malaysia kena turun segera dan terus beri tekanan yang berkesan terhadap Najib yang dia kena henti klentong terhadap kita. Pemimpin yang mahu menggekalkan kuasa untuk selamanya harus ditumbang segera, jangan duk memberi amaran saja.

Tanpa Nama berkata...

Artikulasi oleh pemimpin Solidariti Anak Muda ni sangat jernih untuk memobilasikan massa terhadap rejim UMNO/UBN. Najib macam pemimpin Syria asyik mengatakan akan diadakan reformasi sehingga letih melihat tak ada apa-apa pun yang signifikan berlaku. Rakyat Syria dah masuk bulan ke lapan masih terus membantah secara aman namun belum berhasil lagi. Jadi rakyat Malaysia kena turun segera dan terus beri tekanan yang berkesan terhadap Najib yang dia kena henti klentong terhadap kita. Pemimpin yang mahu menggekalkan kuasa untuk selamanya harus ditumbang segera, jangan duk memberi amaran saja.

dukun melayu berkata...

mencuba untuk cool semula.sdg ambil mood.

http://external.ak.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQB4KvzEEjiLzqh2&url=http://anwaribrahimblog.com/wp-content/uploads/2011/11/photo.jpg

Tanpa Nama berkata...

bersih 3.0 patut didahulukan dan diadalah diseluruh malaysia.
no pilihanraya atau yes pilihan jalanraya,
kalau 8.0 perkara tidak ditunaikan.
yang lain2 lupakan buat sementara.
pas, dap & pkr bertolak ansurlah & jangan bertelagah sesama sendiri.
hal2 remeh temeh jangan diperbesar2kan, bekerjasamalah.
bila pr kuasai putrajaya semua boleh diklorok & semua boleh dibereskan.
pru13, fikirkan cara mana mahu menumbangkan bn/umno. itu lebih baik.
pru13, pastikan cara mana mahu elakkan bangla, indon, pinoy, myanmar & lain2 jangan campur urusan negara malaysia. itu lebih afdal.
kita mahu kerajaan halal bukannya kerajaan haram
yang bongkak, sombong & menyusahkan rakyat.
pr/bersih jangan nato, nanti ngantok.

dukun melayu berkata...

demo bukan budaya kita

http://1.bp.blogspot.com/-THyPhPSmeT4/TrMnlRsC9dI/AAAAAAAAGjo/Ej1VPIDnsJ0/s400/Natrah+04.jpg

dukun melayu berkata...

masa buat rapat raksasa sila gorang ini

http://intanhijau.blogspot.com/2011/11/fitrah-manusia-suka-hiburan-sham.html

Tanpa Nama berkata...

InsyaAllah kita akan turun. kita tak lupa Arwah Baharudin, wira Bersih.

Pilihan Hantu Raya berkata...

Nasib baik negara kita dijajah oleh British. Kalau tidak, kita tidak akan ada pilihan langsung melainkan menyembah Rajah Gopal sebagai Tuan macam di Arab Saudi.

Pilihanraya dinegara kita patut dikendalikan oleh PBB atau British sebab UMNO selalu tipu.

Tanpa Nama berkata...

bersedia
jika 8 tuntutan tidak ditunai
kita turun ke jalan raya

kita akan berarak beramai2 macam selalu.

yalah, mcm lembu bodoh hri tu.

bersama2 ambabiga penyokong murtad n penyokong balun belakang.

bersama-samalah kita berarak macam komunis.

Tanpa Nama berkata...

Right to Vote ;
Vote for Right .

The choice is ours
BERSIH the only way to clean up the mess.

People's Power

firdaus.9898 berkata...

If voting changed anything, they'd make it illegal - Emma Goldman

amin berkata...

Apa yang diperkatakan oleh chegubud memang mempunyai asas yang kukuh. Kerajaan atau pimpinan tertinggi BN/UMNOporno tidak berminat untuk melakukan reformasi proses pilihanraya. Penubuhan jawatankuasa parlimen hanya satu sandiwara untuk tunjuk makcik/pakcik Felda dan tipu orang melayu pendalaman dan secara amnya menipu dunia bahawa mereka memang akur pada tuntutan Bersih.
Pembubaran parlimen pada 11-11-11 memang akan menjadi kenyataan.Faktor yang menguatkan lagi kepercayaan bahawa pilihanraya ke 13 akan di adakan dalam tempoh masa negara akan menghadapi banjir adalah berlandaskan kepada PRU Paloh dimana kerajaan telah berjaya mengalahkan parti pembangkang dengan taktik kotor. Rakyat kena ingat apabila kawasan2 pilihanraya dibanjiri hanya UMNOporno/BN mampu membawa penyokongkeluar mengundi menerusi jentera kerajaan seperti POLIS dan TENTERA dan lain2 ajensi kerajaan yang memiliki pengangkutan air. Oleh itu AWAS RAKYAT MALAYSIA JANGAN MEMBENARKAN KERAJAAN BN UNTUK MENGADAKAN PILIHANRAYA DALAM TEMPOH TERDEKAT. Najib mesti bersihkan SPR. Pengerusi SPR mesti seorang yang berwibawa dan tidak ada kecendurangan terhadap parti memerintah. Pilih pengerusi SPR dari kalangan mereka yang tida berparti. AMBIGA paling sesuai untuk dipilih sebagai pengerusi SPR. Hidup Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

pukimaklah budak ini.Jangan burukkan nama 'CIKGU'

Tanpa Nama berkata...

setuju pbb ambilalih tugas spr
kendalikan pru13,
jika 8.0 perkara tidak dihiraukan.
bersih 3.0 beri kata dua:
spr/bn tunaikan 8.0 perkara
atau
pbb ambilalih kendalikan pru13.