Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 7 April 2011

AWAS BERJAGA JAGA



PERGI BAJU HITAM - PULANG BAJU PUTIH



nota:
marilah kita sesama kita
ingat mengingatkan betapa
bahayanya negara kita ini

pm negara ini terlibat dalam kes bunuh
para menteri suka melihat filem porno
ada menteri rogol amah
ada menteri rogol kanak kanak
ada janda mengakui anak dara
yang boroi berlakun filem

yang jujur hanya flom
tak segan mengagui diri sebagai fat lady of malaysia
kah kah kah




TAKZIAH : BAWA KAIN PUTIH KALAU DISIASAT SPRM
– harakah daily

Ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat kesal dengan kejadian yang berlaku ke atas seorang pegawai kastam yang bertugas di Pelabuhan Klang yang ditemui mati ketika dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, hari ini.

Sambil menyuarakan rasa kesal dengan kejadian yang tidak sepatutnya berlaku itu, mereka juga turut mengambil kesempatan merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham di atas kematiannya yang agak tragis.

Ahli Parlimen Shah Alam (PAS), Khalid Samad berkata, kematian Allahyarham menimbulkan satu tanda tanya yang sama juga dengan mendiang Teoh Beng Hock kerana ia dilaporkan terjatuh ketika dalam proses siatan SPRM.

Menurut beliau, perkataan terjatuh memberikan gambaran tidak sengaja, tetapi yang menimbulkan tanda tanya, yang dikatakan terjatuh itu bukan kanak-kanak tetapi orang dewasa.

"Kalau kanak-kanak yang jatuh mungkin benar tidak sengaja kerana melompat dan sebagainyaƂ tetapi kalau orang dewasa, ini mungkin kerana terpaksa melompat atau ditolak," katanya ketika mencelah perbahasan yang sedang disampaikan oleh Ahli Parlimen Indra Mahkota (PKR), Azan Ismail, pada persidangan Dewan Rakyat, hari ini.

"Kejadian terbaru ini jelas akan lebih menghakiskan lagi kepercayaan rakyat terhadap SPRM. Secara kebetulannya pula mangsa dan SPRM adalah sama-sama dari agensi penting kerajaan yang sama-sama terlibat dengan tugas penguatkuasaan undang-undang," katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Sungai Petani (PKR), Datuk Johari Abdul ketika bangun mencelah berkata, kejadian terbaru itu ternyata bukan sekadar menghakiskan lagi kepercayaan rakyat terhadap SPRM, tetapi menjadikan SPRM bukan lagi agensi yang boleh diharapkan lagi untuk melakukan penyiasatan, tetapi tempat kematian.

"Selepas ini kalau ada sesiapa lagi yang akan disiasat oleh SPRM termasuk ahli-ahli Parlimen sendiri mestilah turut membawa bersama kain putih," katanya sinis.

Ahli Parlimen Balik Pulau, Mohd Yusmadi Mohd Yusoff yang juga dari PKR ketika bangun untuk turut memperkatakan perkara itu turut bersetuju dengan hujahan tersebut, tetapi dihalang oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat untuk diperkatakan dengan lebih jauh.

Sebelum itu, kesemua ahli Parlimen terbabit turut gagal untuk memperkatakan perkara itu dengan lebih jauh kerana dihalang keras oleh beliau, atas alasan perkara itu menyimpang dari tajuk perbahasan.

Ketika membangkitkan perkara itu, mereka turut diganggu oleh wakil BN yang membawa gambaran kejadian itu adalah kejadian amat kecil kepada mereka dan tidak perlu dibangkitkan di Dewan Rakyat.

NOTA:
semua ini boleh selesai dengan enteng
parlimen luluskan akta baru
semua sisatan wajib dilakukan di bangunan bawah tanah

akta ini akan memberi peluang kepada
kontrektor bumiputera kelas f
untuk membuat bangunan tambahan
diksemua pejabat sprm dan balai polis

sebelum banguan ini siap
sesiapa saja yang akan di soal siasat
oleh sprm wajib memakai payung terjun

juga semua aras bumi bangunan sprm dan balai polis
hendaklah dilapuik dengan tilam dunlopilo
kah kah kah


21 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

mcm mana lah boleh jatuh,,,, heran aku......................

Anak Jati Kelate berkata...

Wahai rakyat...

Kepada rakyat yg masih berharap dgn pilihanraya yg dah sah2 gila babi berat sebelah...konon2 nak tumbangkan gerombolan..aku ucap tahniah utk korang..

Lepas ni ntah sapa2 lagi yg akan mati 'mengejut' mcm ni...

Kalau dah mcm ni gayanya...

Jawapnya Jalanraya lah tempat kita semua nyahkan Gerombolan!!!

AYUH RAKYAT!!!

Tanpa Nama berkata...

TT. Aku selalu baca tulisan ko. Tapi hari ni aku mintak tolong sgt2 ko tulis betul2 n bangkitkan kesedaran rakyat untuk tuntut keadilan n sedar akan kecelakaan pegawai2 atasan Polis. Aku cukup tension baca kenyataan ketua polis KL yang sekejap saja leh keluarkan statement kata kejadian di SPRM adalah bunuh diri. Celaka! Harap2 Polis sedar lah. Dok zalimi rakyat. Virus apekebende skg ni dok kecoh hanya serang polis. takkan korg tak tahu sedar diri lagi kot. Tolong Mr TT tulis lagi sampai rakyat n polis2 bawahan sedar yg diorg ni asyik diperguna n ditipu oleh Najib n UMNO yg celaka.

Sudin berkata...

woit...isham..!

Jaga-jaga....mengalihkan isu,
Kambing hitam,
Kambing putih,

Yang meletupkan Altantuya lepas bebas,
Yang meliwat Altantuya jadi menteri perdana....

Dua orang konstabel haram jadah sampai hari ini muka tertutup...hilang entah kemana...

Umno(B)/Bn/APCO boleh melakukan apa saja....menutup kes,mengalihkan isu...

Mat bangla,nepal,benggali karpet...bersepah untuk dijadikan kambing....

Al-Maunah,memali....contoh kerja jahat Umno(B)/Bn yang di kepalai mamak setan haram jadah Mahathir dan barua-barua menteri dan orang-orang melayu Umno(B)...

Amuraria berkata...

BAGI BARUA-BARUA MP UMNGOK MELOMPAT MACAM KATAK AMAT MEHGHAIRANKAN KALU MACAM LOMPAT BRAHIM KATAK TU ! TAPI KES KASTAM NI 'LOMPAT' YANG TAK MENGHAIRAN KAN DAN KES KECIK SAJA !

sofia berkata...

apa2 pon harap TT berhati2 juga...tulisan TT mcm mata pedang, takut TT pula jadi mangsa seterusnya, minta dijauhkan....

yes berkata...

Mereka di ganggu olih wakil BN? Jika betul perkara ini berlaku memanglah wakil wakil BN ini tidak ada otak dan perasaan. Mana perginya selogan RAKYAT DI DAHULUKAN? Jika ada gambar semsa perkara ini berlaku tolong siarkan dalan You tube.

Razali Umar Kandasamy berkata...

jaga-jaga orang India kerana...

Teoh Beng Hock mewakili kaum Cina utk mati "terjun diri" dari bangunan SPRM.

Ahmad Sarbani pulak mewakili kaum Melayu/bumiputra utk mati "terjun diri" dari bangunan SPRM.

kini bagi melengkapkan AGENDA 1MALAYSIA... maka tinggal 1 ajer..

mahaza berkata...

apakah pula kebarangkalian ada tangan tangan ghaib yang menjalankan kerja kerja jahat dan menjadikan SPRM pula kambinghitam demi menutup rahsia individu yang lebih berkuasa? Apakah kebarangkalian pula Allahyarham hendak menukar kenyataan dan hendak memberi maklumat terbaru kepada SPRM yang boleh menggugat mereka yang berkuasa?
Walau apa alsannya. allahyarham yang dikatakan bercadang mengerjakan haji tahun ini bukanlah orangnya yang kita anggap dengan mudah hendak membunuh diri.

Tanpa Nama berkata...

Pening kepala fikirkan macam mana boleh jadi macam ni.... Agaknya memang ada hantu kat sana...

Fahmi Ismail berkata...

Al Fatihah buat keluarga mangsa...jatuh ada makna tu..aku tengok tingkap bangunan SPRM itu elok ja..x luas mana pun

johan5150 berkata...

is anwar behind this murder? anwar was in KL and he has motive...ie to
divert attention from porn issue....

Tanpa Nama berkata...

bro, aku petik dr milosuam.

Salam wbth.. Bro aku taktau nak mula dari mane..just nak info mintak ko siasat. kematian pegawai kastam Port Klang. Kwn aku ramai keje forwarding bagitau tadi kat wisma kastam kecoh,mcm kastam mogok pasal kematian ni.kaunter semua tutup.polis takeover wisma xbagi org masuk.tak kuar TV kot.. point aku adalah: Arwah si mati ni dorg ckp bila solat kat wisma dia selalu jadi imam..so mane logik org yg beriman nak bunuh diri..tu satu hal,dlm byk2 pegawai dia ni paling susah nak amek rasuah atau duit kopi.Isu dia di tahan pun (melalui sumber lisan org kastam)SPRM kantoi voucher RM30 jer dari sykt forwarding bagi dia.tapi bukti xsahih ade atau tak. kedua : ini adalah konspirasi Pengarah Kastam Negeri Sgor sengaja nak kenekan dia,( ko siasat lar,aku ni bagi ko sumber lisan jer )sebagai kambing itam.dan semua kastam tau pengarah dorg giler pangkat & kuasa. ketiga : geng2 forwarding ni ckp yg ske lari cukai,byr cukai tipu ni semua sykt2 tempatan yg dimiliki VVIP.Kalau company international semua byr proper. Aku juz nak inform kat ko supaya dgn skil yg ko ade ko bleh mintak rakan2 blogger lain siasat dgn lebih detail,tgk keperibadian si mati ni.majoriti geng fwrding kat port klang percaya dia clean,alim dan baik sahsiah nyer..lagipun dia dah pencen tapi sambung khidmat jer. ok gang,arios.

=aku kakitangan gomen=

Tanpa Nama berkata...

kepada johan5150 satu je aku nak cakap FuckOff!!!

Tanpa Nama berkata...

TT hang lupa tambah..kita ada bekas TPM yang suka main depan belakang..lu ni double standard la..gua rasa lu punya padang lagi senget dari cukong la beb..kes budak mati kena bunuh tu lu tak ulas langsung..selamat tinggal PKR..gua ingat boleh membela rakyat rupa2nya lagi menyiksa..hancur PKR..tengoklah kalau tak caya..

jahanam umngok berkata...

bahlol bongok 1038..satu jer nak ckp KEPALEEERR BUTOOOOOOHH..

Tanpa Nama berkata...

inilah negara kita....yang dibanggakan oleh semua.....

sudah jadi hancur lodoh.....

(tapi ada pihak sudah mula jual cerita....kalo hendak baikkan semula kena bawak itu olang.....itu jaguh donia.....itu helo negala islam .......)

semuanya Allah izinkan supaya olang2 malayu yang semuanya NGAKU BERAGAMA islam dan kongpiden sungguh penghuni syorga mau buat pilihan.....

kugan....alah itu orang INDIA curi keleta

beng hock....alah itu budak cina DAP komunis.

kini pegawai kastam MALAYU...TIMBALAN PENGARAH mati dalam kompaun pejabat SPRM.....dua agensi kerajaan yang berkepalakan olang2 malayu....sudah mula tunjuk garang masing2.....

apa suda jadi weiiii????

yang mengaku PEMIMPIN olang2 malayu sibuk citer PORNO!!!!!....

The MIND!!!

p/s - ikot meleka, kita bole masok syorga wooooo...

Tanpa Nama berkata...

halusani kata negala kiter suda takde akhlak!.....macammana boleh jadi begini?.....dia tanya semalam....(nampak nya dia helan ini mende bole jadi wooooooooo....)

TAPI

itu najeli lagi mau bagi itu kes PORNO MALAYU masok laja punya suluhanjaya wooooooo....apasat?.....

apa matlamat itu najeli botak?.....dia suda COVER itu TRIO BOROI latuk T.....mau polis BERLAGA sama Gani Petai?.....

atau mau kasi Najib dan Isham hulu hala????

hehehhehehehehh.....

The MIND!!!

p/s - awas...jaga2.....lagi busat punya wayang mau main woooooo.......

Tanpa Nama berkata...

jangan lah konfiden sangat mengatakan PKR akan berkubur....

gunakan fakta utk menulis bro....

itu pasal kena banyak membaca...

jgn baca cenderung pada yg pro ajer...

banyak baca sejarah malaysia bro...

semua parti politik mempunyai masalah dalaman yg tersendiri....

sebab utama ahli poltik boleh meloncat kerana tak dapat apa yang mereka inginkan....

ahli poltik hanya manusia biasa...

perlukan kasih sayang, makan minum, batin dan lain2....

kalo nak jadi ahli politik utk kepentingan peribadi tanpa menghiraukan kepentingan rakyat....jadilah golongan melompat2....

itu pasal percentage yg melompat dari PAS dan DAP kurang....

PKR belum establish lagi....pasal masih tercari2 jati diri ahli2nya...

tak mustahil kalo dah dapat pegang kunci emas....kuranglah yg melompat...

contohnya selangor....

kelantan dan kedah tidak bleh dijadikan contoh....sebab majoriti PAS....

p.pinang majoriti DAP...

fikirlah kalo PR dapat pegang kunci emas putrajaya....

masa tu lah puak UMNO pulak yg meloncat2 masuk PKR....

masalah utama manusia adalah godaan syaitan....

godaan utk kemewahan....

ada duit semua boleh jadi...

semua boleh beli....

sesiapa yg tak percaya apa yang gua tulis ni....cuba try tengok filem tamil....

itulah stail politik di malaysia....

gua percaya....malaysia tak akan maju kalau amalkan poltik filem tamil

sampai kiamat bro....

pihak pembangkang dah tahu siapa si kitol

pihak pemerintah pon dah tahu sapa si kitol...

jadi, sebagai rakyat kita mesti membuat pilihan yang bijak secara ilmiah.

gua!!!....sokong TT...kah kah kah

INGAT!!!! SEJARAH SEKARANG AKAN DKETAHUI PADA MASA DATANG...COMING SOON BRO KITA AKAN TAHU SI KITOL ALAF BARU!!!

TAK PERLU TUNGGU HARI AKHIRAT!!!

HARI AKHIRAT....KITA AKAN DI ADILI SECARA PERSEORANGAN!!!!

melayu johor berkata...

Ahli Parlimen BN kata ini hal kecil. Hal besar bagi mereka adalah dapat projek anugerah direct award macam Hamim Samuri Si Jawa sial dari parlimen Ledang tuh yg dapat projek tanam kabel di Iskandar. pukimak ni semua nak jaga projek peribadi dia sahaja.mujurlah pengundi Hamim tu majoritinya Jawa juga so org Jawa di Ledang bercadang nak tabalkan Raja Jawa Semenanjung Tersohor nak tiru anak Toyol kimak.Hamim sial ni dlm parlimen asyik usul isu parit dan longkang sahaja.hoi kimak ada share dlm sykt guang shang ke? sbb guan shang yg untung sekarang ni banyak dpt order culvet.lepas tu kimak ni suh tubuh RCI siasat video boroi utk tahu the truth......dasar jawa berengset....selama lamanya berengset.Johor dah musnah dek pegawai jawa dipejabat tanah pejabat agama pejabat pendidikan dll. sbb tu pakatan susah nak gerak di Johor. Tanah kerajaan yg kosong pun jawa jawa ni dah faraidh kepada ah chong semua. melayu johor tinggal kepala butoh yg pucat aje. sprm bukan nak siasat sebab sprm pun jawa juga.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Melayu Johor....

apa main kutuk2 jawa ni haa
ko ingat kita ni suka kat umno ke
mintak maaf laaa

lagi aku tengok ko kutuk jawa johor
aku santau ko
ada faham??

fuckimak ko betul laaa bila main kaum nih! perangai sebijik macam perkosa dan songkok tinggi.

mangkok hayon betol.....