Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 7 April 2011

MUSTAHIL BUNUH DIRI




GUGUR DITANGAN POLIS






nota:
arwah ini bernasib baik
kerana duduk dalam kereta
kalau tidak mesti akan
dituduh tembak diri sendiri
macam beng hock cekik leher sendiri
kah kah kah






MUSTAHIL SARBANI BOLEH BUNUH DIRI KATA RAKAN- RAKANNYA - minsidetr

Kawasan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini menjadi tumpuan rakan-rakan Ahmad Sarbani Mohamed sebaik sahaja mendengar kematian penolong pengarah Kastam itu, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, pagi tadi.

Bagaimanapun kebanyakan mereka yang kelihatan terkejut dan sedih melahirkan satu pandangan yang sama – mustahil bagi pegawai Kastam itu (gambar) yang berusia 56 tahun – boleh mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan terjun dari bangunan tinggi.

Dengan berpakaian Kastam Diraja Malaysia sejumlah kakitangan agensi itu berhimpun di kawasan hospital sementara menunggu hasil bedah siasat.

Sesetengah pula didapati tidak dapat mengawal perasaan.

Keluarga Ahmad Sarbani pula kelihatan “mengawal” isteri dan lima anaknya, yang diiringi ke bilik menunggu dewan mayat dengan muka mereka ditutup bagi mengelak dirakamkan oleh media.

Saudara-mara juga enggan memberi sebarang komen kepada pemberita yang membanjiri kawasan bilik mayat.

Rakan zaman kanak-kanak Ahmad Sarbani, Ridzuan Mohamad memberitahu The Malaysian Insider, dia tidak percaya apabila dimaklumkan kematian penolong pengarah itu.

“Saya sangat rapat dengan dia dan dia seorang yang rendah diri. Saya merasakan tuduhan SPRM ke atasnya mengarut. Jika benar, tunjukkan bukti.

“Cara mereka menyoal siasat dia tidak adil,” katanya.

“Dia hanya dijadikan kambing kerana seseorang,” kata Ridzuan,bekas pemberita ini, yang berusia 46 tahun.

Ridzuan juga memberitahu tidak logik Ahmad Sarbani boleh membunuh diri kerana dia sentiasa mempertahankan bahawa dirinya tidak bersalah.

“Malam tadi dia panggil saya dan memberitahu saya bahawa dia sedang disoal siasat oleh SPRM. Dia berkata dia rasa tidak bersalah kerana tidak melakukan apa-apa kesalahan.

“Dia juga berkata dia akan menghantar satu dokumen esok (hari ini), untuk menghantar dokumen,” katanya lagi.

Seorang lagi rakannya, Ashaari Isa juga yakin Ahmad Sarbani bukan seorang yang boleh mengambil tindakan membunuh diri.

“Itu yang SPRM mahu berkata, tetapi bagi mereka yang mengenali dia secara peribadi adalah mustahil (boleh membunuh diri),” katanya lagi.

“Personaliti dan tingkah laku dia adalah bukti dia seorang yang kuat beriman,” kata ahli perniagaan berusia 57 tahun ini.

Justeru kata Ashaari, dia mahu SPRM menjelaskan mengapa seorang pegawai kanan Kastam sanggup untuk membunuh diri dan mahu ditunjukkan rakaman CCTV kepada umum.

Ashaari, yang memandu dari kampung Ahmad Sarbani di Perak, dengan rasa marah menafikan bunuh diri sebagai punca kematiannya.

“Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang,” katanya dengan nada beremosional.

Ahmad Sarbani merupakan sebahagian daripada 62 orang menjadi radar Operasi 3B sejak minggu lalu dan dia mati dipercayai selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane di sini, pagi ini.

Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejut dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.

SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai kastam di seluruh negara.

Sebahagian besar daripada telah dibebaskan sementara menanti siasatan susulan.
Pada satu sidang media di sini tengah hari tadi, Pengarah Siasatan SPRM Mustafar Ali berkata mangsa ditemui mati di gelanggang badminton kira-kira 10 pagi tadi.

Ahmad Sarbani telah dibebaskan oleh SPRM selepas diikat jamin Sabtu lalu.

Mustafar berkata mayat pegawai itu ditemui di aras bawah, selepas didapati tidak kelihatan di bilik dia diminta menunggu pada pukul 10.15 pagi.

Kata beliau, Ahmad Sarbani datang ke bangunan SPRM kira-kira 8.26 pagi tanpa sebarang temu janji dengan pegawai siasatan.


NOTA:
cetak dan simpan berita ini
ingatkan nama kawan kawan
arwah ahmad sabarni ini

kenapa ini perlu dilakukan?

kalau seseorng bercakap
ucapan yang diluahkan pertama kalinya
datang dari hati sanubari yang jujur

macam akuan bersumpah bala
surat akuan pertama itu datang
dari hati sanubari bala
yang kedua adalah muncul hasil tekanan

dalam kes ini pekara yang sama
mungkin berlaku


kawan kawan si arwah semua nya
bermati matian mempertahankan bahawa
ahmad sabarni tidak mungkin membunuh diri
arwah seorang yang warak
arwah seorang yang beriman

tunggu dan lihat
kenyataan ini dibuat kelmarin
semuanya jujur tanpa tekanan

esok lusa perhatikan lagi
semuanya akan berubah

tak percaya tunggu dan lihat!!!

nota:
lebih baik bersedia dari awal
agar kita semua tidak kecewa
macam kes teoh beng hock


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

“Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang,” katanya dengan nada beremosional.

SATU STATEMENT YANG MUNGKIN MENGGERUNKAN PEGAWAI2 SPeRM...SIAP KORANG!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kes ni mesti senyap... alahai

Tanpa Nama berkata...

panas!!!....
nyawa manusia sekarang nie da mcm xde nilai...haprak punye perangai!!!

Tanpa Nama berkata...

lepas ni Mufti Haru-Sanasini akan keluarkan fatwa,..
... karaoke tu Haram...!!
sebab, nak cover line...
kah!kah!kah!...


-anakmuda benci UMNO-

nas lemak semalam berkata...

Jangan harap la makcik pakcik Felda nak amik tau benda2 mcm ni. Mereka bergantung 100% sumber berita dr media UMNO babi pukimak anak haram cibai pundek setan.

Kalau ada internet pun diorg tak cari blog2 politik melainkan bukak video porno ade la.........

cicit ngah layor berkata...

Datok kastam diPahang dibebaskan walau pon ader duit berjuta dlm ghomah demer jumper.Bulih jadi dier baghu kener loteri no.1.Atau pon ader besor punyer tali sauh,maklom ler....dulu peghonah jadi ketuer org muder.Arwah ni bukannyer ader aper,tali guni pon tak ader.

Lenggang Kangkung berkata...

siasatan SPRM perlu dilakukan di ground floor sahaja..

kenapa UMNO? berkata...

Aku tau berita ni tengahari semalam, tunggu dlm berita xda. last2 balik kerja, tunggu depan tv3...takda. asyik cerita video sex dgn kesungguhan jentera BN di S'wak. kluar juga berita ni last2, itu pun xsampai seminit.. sedih dgn realiti media M'sia.

Tanpa Nama berkata...

CUKUPLAH..SUDAH CUKUPLAH...INILAH MASA UNTUK PERUBAHAN JANGAN LAGI DIBIARKAN PIHAK ITU TERUS BERMAHARAJALELA GUNA KUASA SEWENANG2 ATAS NAMA MELAYU DAN ISLAM..YANG TERBUNUH ITU SEBANGSA DAN SEAGAMA. CUKUPLAH WAHAI KAKITANGAN KERAJAAN TERBELENGGU DENGAN UGUTAN DAN AMARAN, MARILAH KITA BERSATU DENGAN RAKAN-RAKAN KITA DI KASTAM, KITA LAWAN KEBATHILAN KITA TEGAK KEBENARAN..MOGA GEMULAH-GEMULAH MEREKA YANG TELAH PERGI DENGAN CARA KEJAHATAN KE ATAS MEREKA AKAN BERSAMA-SAMA KITA. ALLAHUAKBAR!!!

mata-lembu shah alammatalembu@gmail.com berkata...

Fuck, fuck, fuck malaysia;

tt & aku memang poyo & sedih, pilu segala dukalara menggumpal dihati mengenang nasib; mendiang kugan, mendiang beng hok. Almarhum aminulrashid, almarhum sarbini (allahumaghfirlahu warhamhu).

mari kita belajar akronim baru; SPRM: suruhanjaya pendera/pembunuh rakyat malaysia. terkadang boleh dibaca dalam qiraat lain seperti SPeRM @ sperm selepas diselaraskan organ dibawah pusat. Fuck & SpeRM.

mendiang beng hok & arwah sarbini tidak dibunuh, bukan bunuh diri, bukan terjun, bukan segala bukan - tapi dijumpai mati terjatuh dari tingkat 3 bangunan SPeRM kerana dibawahnya tidak diletakkan tilam.
kebiasaannya apabila saksi ditinggalkan sendirian, pegawai SPeRM akan bermain konda kondi, game tapi biasanyanya mereka akan cuci mata dengan gambar porno @ download video lucah dari internet.. FUCK

“Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang,” kata Ashaari dengan nada beremosional.ini fatwa yang terbaik dari seorang marhen.

sape jaga SPeRM!.. mana statement Mat botak menteri yang jaga parlimen?

mana Zul Norden Firaun besar 110% tolong bagi fuckwa. mana Berahem tongkat Ali.
gabungan pondan selangor (GAPS), gabungan pelajar mamak semenanjung (GPMS)Pukida, GAS, haji kepala lembu, geng songkok tinggi (GST), mubarak tolong buat demontrasi.

kau memang poyo tt, tahi kucing depan rumah aku @ rumah engkau, ini sape punya kerja???.. tolong jawab "INILAH KERJA GEROMBOLAN"!.. fuck

Tanpa Nama berkata...

Abis citer ostad pas bunuh budak 7 tahun korang tak heboh pun. Itu lagi zalim nak banding dgn kes-kes sprm yang masih disiasat.

Tolong jangan jadi munafik... bila kena batang idung sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kes pembunuhan Teoh Beng Hock belum lagi selesai dalam penyiasatan suruhanjaya diraja tetiba seorang lagi mati dalam kawasan SPRM ?

Sebenarnya perbicaraan oleh suruhanjaya diraja lekok itu tidak akan dapat mengesan siapa pembunuhnya. Cuma buang masa saja dan menghabiskan duit rakyat. Oleh kerana itu mereka berani buat lagi.

Sehingga kini apa hasilnya dalam penyiasatan suruhanjaya diraja itu? Kesemua pegawai yang terlibat dalam pembunuhan itu ketawa terbahak-bahak melihat peguambela menyiasat, menyoal saksi yang telah diupah untuk bersubahat.

Lihat bagaimana peguam SPRM boleh bertindak memperbodohkan orang ramai bahawa TBH telah mencekik lehernya sendiri? Memang sial !

Lepas ini diadakan lagi suruhanjaya diraja sepit pulak. Apakah anda fikir penyiasatan yang dilakukan oleh kerajaan BN boleh menemui pembunuhnya ? Jangan harap lah... Apa yang dibuatnya semuanya pertunjuk wayang kulit saja. Bila letih menonton wayang kulit Nazri bangang akan menghidangkan pula video lucah datuk T.

Lepas itu Nazri bangang akan mengusulkan satu lagi suruhanjaya diraja diamon pulak untuk menyiasat lubang dubur datuk T sama ada kena liwat atau tidak oleh pelakon filem lucah.

Kerajaan jenis ini ke yang akan kita sokong dalam pilihanraya ke 13 dan sambongkan perkhidmatannya untuk 5 tahun lagi?

Ubah sekarang sebelum terlambat....













Dalam

Tanpa Nama berkata...

dumb fuck..kpd agensi2 suruhan BN/UMNO

saypocek berkata...

20 hari selepas kejadian

Bernano 30 april 11:
polis melayau telah menyiasat kematian pernerjun bebas dari bangunan sprm.segala jentera forensik dan csi telah mengesah si pernerjun memng sah sudah mati.dr laporan dgn care terjunannye si pernerjun ''tak ragu ragu lg bahawa si pernerjun di sahkan mati..make kertas siasatan ditutup.Kami suruhan dirajegopal cume meyiasat same ada ia hidup lgi @ memng sudah mati...yg lain di luar kuase kami

Tanpa Nama berkata...

Abis citer ostad pas bunuh budak 7 tahun korang tak heboh pun. Itu lagi zalim nak banding dgn kes-kes sprm yang masih disiasat.

Tolong jangan jadi munafik... bila kena batang idung sendiri.

7 April 2011 12:41 PM

-----------------------------------

Kes ostad tu dah settle bai. Dah kena tangkap pun tunggu jatuh hukum je. Kezaliman tetap kena kutuk tak kira dari PAS atau UMNO.

Tapi kes arwah ni kita tak tahu siapa pembunuhnya. Tu yang kecoh tu, semua nak beri komen. Sbb kes TBH pun tak selesai lagi tup2 tambah lagi satu. Mcm ada pembunuh bersiri plak kat SPeRM tu (dua2 mati jatuh bangunan). Takkan takleh komen kot kata demokrasi....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 12:41 apa ko punya cite ni??? budak 7 tahun tu sah kena dera mungkin ustaznya dh 'dirasuk'time tu...skrg yg bersalah tu dh serah diri dan direman pun... yang pegawai kastam ni...tetiba mati jatuh bangunan...itu yang rakyat persoalkan...jangan oleh kerana buta mata dan hati kebatilan tetap menjadi pegangan hidup

Tanpa Nama berkata...

Ingat x di mesir asalnya demonstrasi bermula daripada kematian seorang rakyat yg ditindas.so agak2nya malaysia jadi mcm mesir x?kalau jadi tentu kecut perut bik mama and the geng...

Tanpa Nama berkata...

lepas ni kat SPRM akan ada signboard....JANGAN BUNUH DIRI ANDA DISINI....

kui kui kui

Anak Jati Kelate berkata...

So tunggu apa lagi...

Jalanraya la jawabnya...!!

razmanasib berkata...

Bertindaklah semua rakyat Malaysia tidak mengira bangsa yang cintakan agama, kedamaian,keharmonian dan keselamatan diri serta keluarga. Kita sabenarnya berada dalam dilema menghadapi kehidupan seharian.

Bernaung di bawah pemimpin-pemimpin BN yang cetek Agama amat merbahaya. Pemimpin2 UMNO adalah Melayu dan beragama Islam tapi kenapa RASUAH, PENIPUAN, PENYELEWENGAN dan POLITIK MURAHAN menjadi amalan mereka?

Kepimpinan mereka lebih hina dari haiwan. Haiwan membunuh untuk makanan, tetapi mereka lakukan semata2 untuk kuasa dan takut kepada realiti yang mereka itu melakukan pengkhianatan terhadap agama, negara dan rakyat.Mereka akan melepaskan diri dengan membunuh, fitnah dan berbagai cara yang halal bagi mereka.

Pemimpin2 Malaysialah yang ramai RASUAH, PENYELEWENGAN DAN SUKA MENJATUHKAN MARUAH rakyatnya sendiri termasuk PM dengan scorpenenya dan isterinya dengan 7 kontena barangan import.

Rakyat Malaysia perlu bangkit dan membuat perubahan. Kita perlukan pemimpin yang dari AHLINYA dan bukan pemimpin yang memerintah sekarang tidak bermoral dan cetek Agama.