Khamis, 10 Mei 2012

BOLEH OERGI MAPOOOS DARI MALAYSIA





MUKA SAEKOR ZIONIS PEMBUNUH





PAKAR NADIR BUMI KAGUM DENGAN KILANG LYNAS
- berita hairan

KUANTAN: Pakar nadir bumi asing menyifatkan Kilang Lynas Advanced Material di Gebeng, Kuantan, sebagai antara kilang nadir bumi paling canggih di dunia.

Alastair S Neill, pakar utama nadir bumi dari Kanada yang juga Naib Presiden Eksekutif Dacha Strategic Metals, berkata beliau kagum dengan kemudahan pengeluaran Lynas Corporation yang menurutnya bertaraf dunia.

"Saya sudah melihat banyak kilang pemisahan nadir bumi dan saya meletakkan kilang ini dalam senarai teratas yang setanding dengan kilang paling canggih yang saya pernah lihat di Perancis," katanya semasa lawatan ke kilang di Gebeng, Kuantan, hari ini.

Lawatan itu sempena Simposium Nadir Bumi Antabangsa anjuran Akademi Sains Malaysia (ASM). Neill menjadi penceramah jemputan pada simposium berkenaan.

Pakar lain dalam pasukan itu termasuk Profesor Chun-Hua Yan dari Peking University, Christoph Wilhelm dari Karlsruhr Institute of Technology di Jerman dan Jack Lifton, pengasas bersama Technology Metals Research LLC dari Amerika Syarikat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KAU KAGUM DENGAN KILANG INI KE .....kah kah kah..

woit... KAU TERPERANJAT KE.. ..kah kah kah...

kah kah kah...KAU HAIRAN KE?.... kah kah kah..

woit...INI KILANG TERBAIAK TERBAIK KE?.... INI TERWANGI KE?... kah kah kah...

kah kah kah...KILANG TERCANGGIH KE?.... kah kah kah..

woit..KILANG INI TERCANTIK KE?.... TERHEBAT KE?... kah kah kah

woit... SEMUA TER DALAM DUNIA INI KE?.... kah kah kah..

kah kah akh...RAKYAT MALAYSIA KATA PERGI MAMPOOOS...kah kah kah...

kah kah kah...RAKYAT MALAYSIA TAK PEDULI.... kah kah kah..

kah kah kah...KAU PAKAR KE... KAU FAKER KE?... kah kah kah...

kah kah kah... KAU PAKING KE?.... KAMI TAK PEDULI...kah kah kah

woit..BERAMBUS DARI MALAYSIA... kah kah kah



http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/





13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semua pakar2 ni dtg Malaysia ada elaun ma. Semua statement ada bayar ma. Semua berita ada gambar ada bayar ma. Dtg Malaysia bawa kontol cukup ma. Yang mampoos dan akan mendelita rakyat Kuantan ma. Semua upfront free loader sudah kebas ma.

Tanpa Nama berkata...

Malaysia hebat Malaysia boleh..

Malaysia juga punya first lady TERkaya didunia cincin saja harga USD24 Juta.. belum beg tangan baju dan sebagainya...

Malaysia juga ada demo aman yang TERganas didunia.. seramai 300 ribu pendemo telah menghuharakan KL dan menyebabkan kematian yang dasyat kepada beribu2 nyamuk sehinga mufti terpaksa mengeluarkan fatwa yang mengharamkan mengikuti demo aman.. Kah kah kah.. :)

Tanpa Nama berkata...

Kalau Cakap pasal TER ni Malaysia memang Hebat..

Jangan lupa

Malaysia mempunyai LEMBU paling cangih dan mewah di dunia yang mampu duduk di kondo mewah di ibukota KL juga di Singapura..

kah kah kah... :D

bye2 bn berkata...

Celaka punya pakar nadir bumi dari kanada nih, ada ka samakan lynas dgn kilang nadir dari Peranchis. JANGAN SEBUT NAMA PERANCHIS... PM TAK SUKA ..PAHAM???

Tanpa Nama berkata...

senang je rakyat ditipu sebab pemimpin malaysia kaki menipu....
kerajaan cibai.....

Tanpa Nama berkata...

apa pasat freeloader atak diam?? itu sbb kasino lebih tinggi dari songkok aka destar kah kah kah
itu cucu bahaman-mat kilau poyo punye....abis segala khazazah kasi cukong rembat! hadiahnya sebuah lynas. nanti hasilnya boleh kongsi-kongsi sama makcik felda.

Tanpa Nama berkata...

Antara bukti kecanggihan reaktor Lynas adalah tender untuk inspection baru je open, coding dalam dokumen x ikut standard asme@api, tapi sama mcm coding marine vessel inspection.

Dah la lewat buat inspection, reaktor ni diuji tahap badan kapal je...mmg canggih.

-pakar tempatan ada PhD

Tanpa Nama berkata...

Kalau dia kagum dengan kilang Lynas, offer-lar buat kilang itu di CANADA. We support you.!!!

kampong lad berkata...

'bertaraf dunia'.

habaq mai sat, apa makna?

Tanpa Nama berkata...

Di-atas kertas, memang rekabentuk Lynas cantik. Di-atas kertas, memang sistem pelupusan Lynas canggih. Cantik dan canggih sehingga ada pemimpin PAS yang terpedaya.

Masalah nya bukan rekabentuk. Masalah nya bukan sistem pelupusan. Masalah nya ialah pemantauan.

Ajensi yang di tugas untuk memantau mudah di rasuah. Ini lah faktor utama yang mendorong Lynas memilih untuk mendirikan kilang di Malaysia. Lynas tahu yang dia boleh buat sesuka hati dengan merasuah ajensi2 pemantau dan penguatkuasa di negara ini.

Mengapa Lynas tidak medirikan kilang tersebut di Australia? Bukan kah itu lebih murah kerana bahan mentah di perolehi dari Australia. Mengapa Lynas tidak memilih Singapura? Sistem perkapalan dan pelabuhan lebih canggih di Singapura.

Lynas sedia maklum bahawa ajensi pemantau dan penguatkuasa di negara2 tersebut tidak mudah di rasuah.

Rakyat membantah Lynas di dirikan di Malaysia kerana rakyat tahu sistem pemantauan dan penguatkuasaan di negara ini amat lemah. Segala kecantikan, segala kecanggihan akan luput sekelip mata kerana rasuah.

Lebih tragis kepada rakyat Malaysia ialah badan yang di pertanggungjawab untuk mencegah rasuah sendiri terjerbak dengan rasuah pada tahap maksima.

Tugas SPRM bukan mencegah rasuah tetapi untuk melindungi rasuah yang di lakukan oleh gerombolan. Itu lah raison d'etre SPRM.

Di RCI "correct, correct, correct", seorang saksi telah memberi keterangan yang beliau telah di rasuah oleh BPR (ex-SPRM) sebanyak RM5,000 untuk menutup mulut. Alasan BPR ialah kerana terlalu ramai orang-orang "besar" yang terlibat. Hingga ke hari ini, SPRM tidak mempertikaikan keterangan saksi tersebut.

Sebagai quid pro quo, gerombolan memberi lesen kepada SPRM untuk memerasugut pelaku2 rasuah. Kes-kes rasuah di siasat bukan untuk tujuan pendakwaan tetapi untuk tujuan memerasugut pelaku rasuah.

Heboh satu dunia pegawai2 kastam dan imigresen rasuah dan mengumpul harta berjuta-juta ringgit. Tongkol2 mas berkoyan-koyan di jumpai. Tetapi sehingga hari ini tiada satu kes pun di bawa ke mahkamah. Mengapa agak nya? Mungkin tembolok telah di isi?

Masalah Lynas bukan rekabentuk. Masalah Lynas bukan sistem pelupusan. Bukan, bukan, bukan. Masalah Lynas ialah masalah yang menghantui negara ini: RASUAH.

Tanpa Nama berkata...

berapa sudah
najis haramjadah kasi oi.
betul, berambus kau dari sini.
kalau tak suruh dia pindah
berumahtanggang di gebeng.

farouk berkata...

hahahaha
tuan TT,
1) Simposium nadir bumi, agak lucu kat sini sebab simposium ni di anjurkan di malaysia yang baru nak mula buka kilang nadir bumi. sebelum ni tak pernah pula dengar simposium ni...
2) Alastair S Neill ni adalah player dalam industri nadir bumi, bila ditanya pasal nadir bumi, mesti la dia sokong sokmo, sumber dia kat situ....
3)aku tertanya2 mana pula pandangan dari Profesor Chun-Hua Yan, sebab pandangan dari prof ni yang patut di highlight kan...
4)Christoph Wilhelm ni kalau kita google, bukan expert mana pun, paling hebat pun komentar beliau tentang pendedahan awal tentang radiasi pada kanak2, tu la yang the sun, the star dok highlight
5)Jack Lifton.... pengasas bersama.... i rest my case

Tanpa Nama berkata...

Freeloader sudah kebas upfront, atas, bawah, belakang, depan dan meja2 sekali.