Rabu, 6 Mac 2013

HIKAYAT DUA EKOR GEDEBAB



HIKAYAT
DUA EKOR GEDEBAB

 Tiada alasan tukar kerajaan

BATU PAHAT 5 Mac - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, rakyat tidak mempunyai alasan untuk menukar kerajaan sedia ada kerana Barisan Nasional (BN) telah membawa pelbagai kejayaan serta perubahan seperti yang dinikmati masyarakat hari ini.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan rakyat tidak terikut-ikut dengan perang psikologi pembangkang yang mahu kerajaan ditukar kerana kononnya 'sudah tua' dan tidak mampu mentadbir negara.

KAH KAH KAH


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


wahai tan sri,

rakyat nak tukar kerajaan kerana
satu sebab sahaja 
kah kah kah

rakyat dah muak melihat muka
rosmah  gedebab bershoping
rakyat nak tengok pulak muka
puan sri noraineee gedebab bershoping


Isteri Muhyiddin Shopping Sakan Di KLCC?




Jika sebelum ini rakyat Malaysia hanya dihidangkan dengan berita-berita berkaitan isteri Najib iaitu Rosmah Mansor yang dianggap suka bebelanja mewah dan membeli-belah secara berlebih-lebihan sebagaimana yang sudah banyak didedahkan sebelum ini, kini nampaknya isteri Muhyiddin Yassin iaitu Puan Sri Norainee Abdul Rahman pun turut terpalit sama dengan gejala itu.

Sudah mula kedengaran cakap-cakap dan perbualan di kalangan rakyat bahawa isteri Muhyiddin yang sering bergaya anggun dan bertudung itu pun kelihatan gagal mengawal dirinya sejak akhir-akhir ini.



DARUL AL-GEDEBAB
NOTA
berat laaa negara ini
muhyiddin gedebab
bini pun gedebab
negara ini jadi malaysia darul al-gedebab
kah kah kah

------

2 ulasan:

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

CUN...CANTEKKKKKKK......KELUAR DARI LUBANG TAIK PALAT WARNA PINK.....MASUK PULAK LUBANG TAIK PALAT WARNA PURPLE.....hehhehheehee.....cameeeeeeee jeeeee....dua dua bau tungkik....kelat...asam asam masin.....bau tadak jual kedai punya......hehehheee......sembab ingat tukar kerajaan ni macam tukar modas.......MR SEMBAB......CHAVEZ YANG BAIK TU PUN MENINGGAL...APA INGAT UMNO YANG JAHAT TU TAK LEY MATI KE.....renunglah sikit kaallau nak berucap...bodoh tu simpan sikit...malu tau kat orang.

Fahmi Ismail berkata...

Mohon pencerahan dari TT -Pn. Seri Norainee ni keturunan EEE juga kah?