Sabtu, 5 Oktober 2013

LAWAK PETANG AHAD








ORANG JAHAT
boleh mengatur hukuman
mahkamah hanya wayang

Institusi kehakiman negara bebas

PULAU PINANG 4 Okt. - Institusi kehakiman di negara ini adalah bebas dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak termasuk kerajaan atau badan politik.

Ketua Hakim Negara, Arifin Zakaria berkata, dakwaan yang mengatakan institusi kehakiman dipengaruhi pihak luar adalah tidak benar dan hanya merupakan persepsi masyarakat yang perlu ditangani.

Malah, katanya, institusi kehakiman di negara ini juga adalah bergerak dalam laluannya sendiri.

ORANG JAHAT
bercuti dengan tuan hakim
kah kah kah


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... KAH KAH KAH...kah kah kah

kah kah kah..KOREK KOREK KOREK... kah kah kah..

kah kah kah...I LOVE YOUR JOKE... kah kah kah


kah kah kah... I REST MY CASE MY LORD.... kah kah kah
NOTA
malaysia has the best judge
money can buy
kah kah kah


--------

3 ulasan:

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Bro Isyam...
Kat tempat aku ada seorang melayu eee jual cendol. Punyalah maju kedai dia sampai tempat parking pun jadi sesak kerana diisi dengan kerusi meja. Punyalah marah orang ramai kat situ sebab kawasan untuk letak kereta awam dipenuhi dengan kerusi meja macam tempat tu emak bapak dia punya. Majlis bandaran pun satu hal. Dah 30 kali kita turun naik buat report tapi bila penguat kuasa kena semangkok cendol kat situ, tak ada apa-apa tindakan yang dibuat.

Jadi kita pun bermesyuaratlah dan setelah dipersetujui oleh majoriti maka satu usaha menghantar santau telah dibuat kepada pemilik kedai. Malangnya sebab pendinding pekedai itu sungguh power, maka santau yang kami hantar itu tidak mendatangkan sebarang kesan. Sebaliknya jumlah petak parking yang diambil semakin bertambah luas dan bilangan kerusi meja juga bertambah banyak.

Maka kita penduduk di sini makin susah, sebab yak kira siang atau malam, kedai cendol itu sentiasa bukak. Kebetulan datanglah seorang budak kira-kira umur dalam 7 tahun datang menyampok. Budak tu kata, kalau nak buat kedai tu bungkos cepat, tampalkan lambang umno 3 helai yang saiz besar kat kedai turr..

Walau tak masuk akal, aaku pun buat la tindakan menampal bendera umno kat kedai tu. Kalu tengok dari jauh, memang nampak jelas lambang umno kat kedai turr. Korang tau tak apa kesannya?? Cukup ajaib. Selang 3 hari lepas tu tak ada sekor pon manusia makan cendol kat kedai turr. Sampailah hari ni, yang duduk melangut ialah 2 orang eee tokey kedai tu ngan 4 orang minah indon yang asik main dam aji sebab tak ada sapa nak beli cendol kat situ lagi.

Mulai hari tu, kalu ada pekedai2 yang degil tak nak dengar cakap penduduk, kami pakat tampal lambang umno. Esok lusa kedai yu garenti bungkos.....



DDKB berkata...

Bukti yang semua hakim itu can buy........pandai makan ....berak...tidur...ngentot.....bernapas...pandai sakit...dan yang paling utama...bukan malaikat...manusia asal air mani........nak bukti apa lagi......?????

Tanpa Nama berkata...

Dah nama pon mkn gaji mesti ader bos...bos marah tunduk...bos puji dah mula nak tikam kwn...bebaskah mereka ?