Khamis, 23 Oktober 2014

PADAN MUKA KAH KAH KAH


 
 
 



Melayu perantau, bukan pendatang, kata Isma

Masyarakat Melayu di negara ini adalah penduduk asal wilayah Nusantara dan bukannya pendatang dari wilayah luar seperti kaum lain, kata Naib Presiden I Isma Muhammad Fauzi Asmuni.

Fauzi berkata, ahli parti politik Gerakan yang membicarakan isu pendatang di Tanah Melayu, Tan Lai Soon sebenarnya tersilap berhubung perkara itu ketika mengatakan Melayu juga pendatang di negara ini seperti kaum Cina dan India.

 "Jika beliau merujuk orang Melayu yang duduk di Malaysia sekarang ini datang dari Sumatera, Kepulauan Sulawesi, Kepulauan Borneo, maka dalam sejarah ia tidak dipanggil bangsa pendatang. Orang Melayu yang berhijrah dari kawasan tadi, kita gunakan istilah sebagai perantau," katanya di laman sesawang Isma hari ini. -

See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/melayu-perantau-bukan-pendatang-kata-isma#sthash.Sl5AUFOp.dpuf

 KAH KAH KAH
kah kah kah
kah kah kah
padan muka
kah kah kah 



-----

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam bahasa mudah, kita panggil merayau. Melayu adalah kutu rayau.. kahkahkah.. padan muka bodoh..

Tanpa Nama berkata...

Ya ustaz Poyo..sikit2 kaum, agama, lucah, rasuah, anjing..poyo..grow up la ustazzz..rakyat Malaysia dah matang..kami berhutang 6 billion masih defisit ya ustazzz poyo..

Tanpa Nama berkata...

woitt.. sewelesi pun ada disebut Isma, adakah mat monggol ni pendatang dari monggolia singgah disewelesi kemudian sampai ke malangsai? kah..kah..kah....

Tanpa Nama berkata...

vasco takda agama, christopher kolompos, francis light, kapten john perry, alponso algojo di ibukaki, semuanya juga adalah perantau yg merantau lalu hinggap dengan suku sakat mereka di sesuatu tempat, berikutnya menjadikan tempat itu kediaman atau hak mereka.
tak boleh blah bila baca ayat "buku sejarah gunakan istilah" kahkahkahkah! seronok jugak aku nak dengar apa pulak kata popeser dokter datuk panglima tan seri datuk tak seri tun pehin ku kueh kim?

Tanpa Nama berkata...

Kepala butuh depa ni...
sembang tak habih habih
siang malam nak bodoh melayu
liwat pendatang syurga agama
tak modal lain kah
bangang... jib and co limited dok sapu bersih semua melayu tak sedar lagi
depa kata nuar kaki liwat
Kalau pun nuar begitu tapi dia seorang pemimpin yang hebat
ini geng geng dok liwat 30 juta rakyat setiap masa setiap hari depa tak sedaq lagi bhai... haram jadah... sentuh anjing haram... terima rasuah dari taukeh babi tak haram ? Apa punya tuurrr... negara hancus pasal rasuah... mana ulama yang fatwakan ??? Mai bawa... agama ni jadi modal saja...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kalau sudah bahalol tu , bahalol jugak !

kalau buat diam saja kan elok.

perantau ke , pendatang ke sudah cukup sah bukan penduduk pribumi.

bila si bahalol buka mulut , baik pakai serban atau pun tidak , tak ubah macam bahalol tuan guru tu.

orang orang melayu rata rata orang bahalol ke ?

Suku Samdol berkata...

kimak ISMA nih bebal melantun lantun.
Org India yg kat India tu mengelar rakyat mereka yg kuar dari negara mereka untuk cari rezeki dan tmpt menetap yg baru tu pun sama gak di-chop sebagai perantau!
Kalau dah Hasan Malik tu jgn tunjuk kat org lain kimak ISMA nih.

Tanpa Nama berkata...

Sauk..kebas..balas..selinap..smuggle tu bukan CURI kew?auta keling la.opps.tak leh sebut.

Tanpa Nama berkata...

Isma cakap ngo islam tapi haramjadah mengata bangsa lain pendatang.knapa tak bukak quran, ada istilah pendatang dalam islam? Napa sebok buka buku sejarah? Bahasa melayu 2x5 bahasa sanskrit cakap datang dari kerala marah plak.