Jumaat, 28 November 2014

SATU KEJAYAAN BODOH




KOMENTAR
dimana mana pun
dalam dunia ini
kalau ini sting operation
maka cerek cerek itu
akan ditunggu berbulan bertahun
akan diawasi berbulan bulan
tunggu dan nanti
lihat siapa yang datang mengambilnya
atau pasang alat rada
dalam cerek tersebut

nak buat apa tangkap cerek
cerek ini tak tahu apa apa
apa ke jadah jumpa alamat tipu

CEREK PULAK 
BERJAYA 
DI TANGKAP



Polis rampas syabu bernilai RM7.1j

KUALA LUMPUR – Taktik sindiket pengedar antarabangsa cuba menyeludup dadah seberat 35.2 kilogram yang disembunyikan di dalam alat elektrik dan beg yang diubah suai terbongkar selepas Pasukan Khas Taktikal dan Risikan Narkotik (Sting) membuat rampasan dalam dua serbuan, baru-baru ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Noor Rashid Ibrahim berkata, kejayaan itu hasil maklumat orang awam, risikan polis dan kerjasama daripada syarikat kurier.

“Siasatan mendapati sindiket didalangi warga Nigeria menggunakan syarikat perkhidmatan kurier dan kiriman kargo udara untuk menyeludup dadah yang dianggarkan bernilai RM7.1 juta.

“Hasil pemeriksaan di sebuah syarikat perkhidmatan kurier di Petaling Jaya pada 19 November lalu, polis menemui enam kotak mengandungi alat elektrik seperti dapur pemanas elektrik, periuk dan cerek air yang mengandungi dadah jenis syabu seberat 2.3 kilogram,” katanya.

Beliau berkata, pemeriksaan lanjut mendapati peralatan tersebut dikirim dari China kepada individu yang menggunakan alamat palsu di Lembah Klang.

“Rampasan kedua pula dilakukan pada 25 November lalu, di Kompleks kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), kita berjaya mengesan enam buah beg warna hitam mengandungi 32.9 kilogram syabu,” katanya.

Menurutnya, dadah itu diletak di bawah lapisan kertas karbon untuk mengelak dikesan mesin pengimbas. Bagaimanapun, risikan polis berjaya mengesan cubaan membawa masuk dadah tersebut.


KOMPUTER DITANGKAP

“Setelah diperiksa, beg itu dihantar melalui penerbangan dari Abuja ke Mesir sebelum tiba ke KLIA yang diisytiharkan sebagai barang persendirian,” katanya di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, semalam.

Noor Rashid berkata, pihaknya giat bekerjasama dengan pemilik syarikat perkhidmatan kurier dan orang awam mengesan kegiatan penyeludupan dadah menggunakan perkhidmatan tersebut.

“Kita juga sedang mengesan sindiket yang menjalankan kegiatan ini untuk dibawa ke muka pengadilan,” katanya.


KAH KAH KAH

woit
ini satu peningkatan
dulu komputer ditangkap
sekarang cerek ditangkap
kah kah kah
tak lama lagi
kuali pulak
akan ditangkap

MALAYSIA BOOLEH





-------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Maafya bapak2 police c,Setiap tahun bapak2 police c mengacara satu acara kokorikulum kerutinanya tiap2 tahun..gwe ulangi setiap tahun.ianya menjadi tajuk 2 utama dimedia masasa maupun diwartamaya..Setiap rampasasan zahiirnya ada sangperlaku?perlakunya manaa?gwe selaku wsrga malayalam berandaian bagaimana jikalau rampasan itu tidak pernah wujud gwa ulangi takpernah wujud..bagaimana kalau gwe berandaian rampasan2 diperulihi dari stor 2 police c itu sendiri? ia sapa tau dunia ini mcm2..mata selalunya kabur.. Kelakuan tidak kabur.

Tanpa Nama berkata...

Kau ni cakap macam pandai sangat. Cakap bolehlah. Semua orang tak betul.

Tanpa Nama berkata...

Muka muka Bahalol sama saja.....

Tanpa Nama berkata...

Fikiran mu tt semakin hari semakin lembab..org dah tak pakai lu lagi...lu ni sakit...

Tanpa Nama berkata...

Ko lg xbetul macam pale jimbit