Selasa, 17 September 2019

SILAP BESAR







SILAP

BESAR

PASAI APA

BOCOR 

MAKLUMAT

AWAL SANGAT

BAGI DEPA STIM

DULU



Walaupun popular, Umno-PAS belum tentu pikat undi pilihan raya umum

MENURUT tinjauan sentimen pengundi, majoriti masyarakat Melayu positif dengan kerjasama atau penyatuan Umno-PAS, bagaimanapun ia tidak bermakna kerjasama tersebut mampu meruntuhkan kerajaan Pakatan Harapan, kata penganalisis politik.

Keputusan dua parti Melayu terbesar di Malaysia mengakhiri permusuhan mereka adalah peristiwa menarik kerana idea perpaduan lebih baik daripada politik yang memecah belahkan, kata Pengarah Eksekutif Merdeka Center Ibrahim Suffian.

Selain itu, kedua-dua parti menghimpunkan sokongan paling banyak di kalangan orang Melayu kerana sejarah panjang dan rangkaian kukuh mereka dalam masyarakat Melayu di mana mereka sering dilantik sebagai ketua kampung dan pegawai agama.

Disebabkan faktor itu, dengan berganding bahu, mereka mampu menarik lebih 60% undi Melayu pada Pilihan Raya Umum ke-14 walaupun tidak dapat mengambil alih kuasa persekutuan.

“Tahap sokongan untuk cita-cita nasionalis Melayu Islam yang dipromosi Umno dan PAS sejajar dengan tahap sokongan kedua-dua parti yang diterima dalam PRU14, iaitu kira-kira dua pertiga pengundi Melayu,” kata Ibrahim lagi.

Namun begitu, Pakatan Harapan (PH) masih boleh merebut naratif nasional untuk mengalihkan sokongan daripada Umno-PAS kepada mereka jika ia dapat meningkatkan pertumbuhan ekonomi, mempertingkatkan perkhidmatan kerajaan di samping dapat menangani isu-isu kos sara hidup.

Pakar penganalisis lain, Kamarul Bahrin Zahid berkata walaupun Umno dan PAS masih mendapat sokongan kebanyakan orang Melayu, ini tidak secara automatik akan diterjemahkan ke dalam undi dalam pilihan raya umum.

Di atas kertas, berdasarkan keputusan PRU14, Umno dan PAS mampu menghimpunkan undi yang mereka terima dalam PRU14 dan mengalahkan Pakatan di sekurang-kurangnya 30 kerusi Parlimen.


BILA  UMNO

HILANG KUASA

HILANG FULUS

TAHIK KERING

PUN AKAN

DIMAKAN

TAK CAYA 

TUNGGU LIHAT
KAH KAH KAH
----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TUANG TT,Kalaulah Tuang Presideng Hadi bertemu jodoh dgn Kakak CADBURY Sabariah tentulah aman bahagialah mereka kerana tak tertelan DNA KHINZIR .Tiba2 mereka kehabisan makanan hanya yg tinggal hanya sekawah gulai daging bersama seketul daging babi dan chokolat CADBURY, Adakah mereka berdua akan telan juga..Mengikut QURAN BOLIH KERANA KEADAAN DARURAT.SILA TUANG TT BERI PANDANGAN.