Rabu, 22 Oktober 2008

KONSEP KESAMARATAAN TIDAK SESUAI DIAMALKAN - malayau

KUALA LUMPUR 21 Okt. - Konsep kesamarataan yang dituntut oleh kaum bukan Melayu masih tidak sesuai untuk diamalkan di negara ini kerana kaum Melayu dan bumiputra masih jauh ketinggalan.

Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Datuk Seri Dr. Ibrahim Abu Shah (gambar) berkata, jika dilihat dari aspek pegangan ekuiti secara individu, orang Melayu sebenarnya hanya memegang tiga peratus sahaja.

Katanya, pencapaian ekuiti bumiputera yang dikatakan sebanyak 18 peratus itu adalah satu petunjuk kasar bagi statistik pemilikan aset yang tidak zahir iaitu pemilikan saham syarikat yang tersenarai di Bursa Kuala Lumpur.


kah kah kah…. saekor lagi kang kong bercakap…. bukan orang BUKAN MELAYU sahaja yang nak kesamarataan…. ORANG MELAYU pun nak tuntut KESAMARATAAN…. kang kong ini ingat melayu bodoh....kah kah kah

kang kong ni saje yang dapat kontrek?…. anak kamu saje yang nak dapat biasiswa?... kroni kamu saje yang nak hidup senang?… kamu saje yang nak ada rumah selesa… yang lain duduk di kampung kerinchi… berasak-rasak macam dalam kandang lembu…kah kah kah…..tidur berhimpi-himpit....kamu saje nak selesa?.... orang lain tak boleh sama macam kamu..... kah kah kah

kah kah kah… jangan gunakan BANGSA LAIN lain sebagai alasan nak TIPU ORANG MELAYU…. kah kah kah…. cukuplaaaa …. dah lama orang melayu kena kelentong….. kang kong ni lulusan mana?.... jamin lulusan sintok…kah kah kah

yang TIDAK SESUAI diamalkan ialah kang kong yang tak ada ilmu… kah kah kah



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macamana mamat abu shah ni dapat jadi nc tak tau la...dengar cerita ada kabel politik, kalau tidak orang lain yang naik...dia ni ngok dan kaki ampu...kalau isu orang melayu nak cakap sangat, tunjuk dia hebat...cuba tanya dia sikit, melayu sangat ka bebudak, pensyarah uitm tu?..budaya melayu ka pensyarah nak habuan badan baru kasi 'a'?..

goddamn those who should b damn berkata...

kaum Melayu dan bumiputra masih jauh ketinggalan krn diklentong setengah abad oleh puake BANGSAT NAJIS yg haramjadah.

Tanpa Nama berkata...

Cuba tanya dia balik apasal dah lebih 50 tahun ekuiti bumiputra hanya 3%?

Sebabnya drpd universiti hingga ke kerajaan kita smua dipimpin oleh org2 yg macam abu shah ni la jawapannya. Jenis otak udang. Tak bleh nak bawak bangsa & negara maju kehadapan.