Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 22 Oktober 2008

HANGAT !! 50,000 RAKYAT MALAYSIA BERDEPAN RISIKO DIBUANG KERJA DI SINGAPURA – b. hairan

JOHOR BAHRU: Kira-kira 50,000 pekerja Malaysia yang bekerja di Singapura terutama dalam sektor elektronik mungkin berdepan risiko pemberhentian kerja berikutan kemelesetan ekonomi di republik itu.

Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman, berkata ketika ini, terserah kepada mereka untuk kembali ke negara ini dan berdaftar dengan pusat pendaftaran pekerja bagi mendapatkan peluang pekerjaan di sini.


kah kah kah …. apa ada pasal…. malaysia mana ada masalaah ekonomi…. kah kah kah… tak caya tanya mat mongol….kah kah kah….. malaysia boleeh…. kah kah kah

susah susah jumpa najib leh minta biasiswa …. macam saiful datang minta biasiswa dulu…. kah kah kah…lagi tak yah kerja.... kah kah kah...



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semua negara bersiap sedia dengan pelan ekonomi jika ada kemelesetan dengan bantuan kepada rakyat tetapi rakyat di negara ini telah menyediakan dana membantu kerajaan 'KWSP' untuk dikorek oleh pemimpin. ONLY GOD CAN SAVE THIS COUNTRY.

kucingsiam berkata...

meow~~

balik ke malaysia bukannya ada kerja pun ... ini yang disebut malaysia tak ada masalah ekonomi, semuanya ok, semuanya selamat.

kalau 1% daripada 50 000 orang yang dibuang kerja menjadi penjenayah, maka akan ada tambahan 500 orang penyamun, pencuri, perompak yang berkeliaran di johor mencari mangsa. awas.

Tanpa Nama berkata...

Kan RM5 bilion untuk Valuecap itu jika disalur kepada satu dana bagi menampung 50,000 bakal pekerja Malaysia yang bakal diberhentikan itu lebih masuk akal.
Tapi Najis begitu 'briliant' kerana projek membantu seperti yang dihadapi 50,000 tidak nampak baginya. Malahan ramai pemimpin UMNO juga buta perut apabila berhadapan dengan masalah pekerja.
Sekarang harga petrol global dah banyak menurun, azab sungguh untuk menurun harga pam petrol, sulit lagi membawa harga barang lain bersama turun. Tak ada kuasa untuk berbuat demikian. NGO dah tak demo lagi harga barang tak jua turun.

cucupakkasim berkata...

tak pa..itu perkara enteng,tentang 50,000 tu kita nanti meeting dulu,baru kita buat keputusan, sebab approved permit untuk alien banyak lagi yang belum guna,kita guna dulu AP untuk bawa masuk foreign ni...

kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Apa susah suruh Mahyudin jual semua tanah kepada Singapura.
Lepas tu besarkan lagi bandar Iskandar dan bawak masuk orang Singapura banyak2.
Inilah akibat ikut agenda UMNO.

Ravikumar berkata...

Singapura sendiri dah mengakui ada masalah ekonomi dan recession, tapi Malaysia kenapa masih menafikan lagi ('denial mode')?

Tak paham, tak paham...

Tanpa Nama berkata...

Bro...
Wa tak bimbang sangat pasal kes 50,000 pekerja Malaysia nganggur...kan negara kita ada Menteri kewangan yang hebat! Tak ada Menteri kewangan dari negara lain boleh lawan...mesti dia sedang perah otak..eeh!eeh! cari formula mujarab supaya rakyat kite tak nganggur....percayalah! eh..eh..

musafir kelana berkata...

Salam.

Heran..heran... Rakyat Msia yg dok ada ni pun susah nak cari makan, lagi nak tambah 50,000 lagi ker?
Apakeheinya yob? Manalah depa tu nak dapat kerja senang2. Kalau setakat register dengan pusat pendaftaran pekerja tu, rasanya yg berpuluh ribu penganggur sebelum ni pun dah ramai yg buat lagu tu. Tapi, kerjanya sampai la ni tak jugak muncul2...

Maka, sayugia diingatkan kepada pemimpin2 BN supaya berhati2 bila berbicara, jangan suka sangat buat janji manis di pinggir bibir... takut nanti ada yg birat mulut tu kang.Ingat... 50,000 tu bukan sikit tau...

Wassalam.

ilovebudu berkata...

hahaha...malaysia mana ada terjerumus ke kancah krisis 5billion nak kasi tambah untuk nilai dibawah paras ja...kakaka