Selasa, 14 Oktober 2008

UPKO HENDAK BN BERSUARA PILIH PM

PENAMPANG: Parti-parti dalam gabungan Barisan Nasional wajib turut sama memberikan hak mengundi dan memilih siapa yang seharusnya dilantik untuk menjadi perdana menteri.

Albert Bingkasan pemimpin parti United Pasokmomogun Kadazandusun and Murut Organisation meminta satu mekinisma dalam BN wajib dimunculkan agar semua parti gabungan dapat bersuara dalam perlantikan perdana menteri dan timbalannya.

"Kenapa mesti keputusan siapa jadi pm dan timbalan pm hanya bergantung kepada keputusan 191 delegasi bahagian United Malay National Organisation?” Albert Bingkasan telah berkata demikian dalam persidangan ke 12 Triennial Delegates Conference Upko Ahad lalu.


kah kah kah….. sabah dah mula bersuara…. memang betul… kalau 191 wakil busyuuk ni kena rasuah abislaaaa rakyat malaysia…. dulu delegasi busyuuuk ni di beli oleh bujang isa…. abis kena beli…. yang dah kena deh beli bujang isa tapi tak deliver undi kena bujang isa di padang mashar….. kah kah kah….



2 ulasan:

Unknown berkata...

itu dia suara semua ...bangkitlah andakan satu komponen..tapi sapa punya kerja yg pilih PM nie?...lupa lak masa belajar sejarah kat sekolah menengah...hahahha

Tanpa Nama berkata...

yang menarik bila jadi perwakilan ke PAU ni ialah bila,menteri ketok pintu bilik hotel you sendiri...
dan kata-kata yang masih ingat.."you will walking tall,don't worry.."(masih ingat..yang ketok,isa samad,nordin kardi,hj suhaimi kamarudin dan dua tiga balachi menteri)

kah..kah..kah..