Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Oktober 2008

BARU - HOT !! SMS ALTANTUYA

KOMENTAR TUKAR TIUB – SMS ALTANTUYA

Seluruh negara kelmarin dan hari ini sedang heboh membincangkan berita SMS Altantuya yang di hantar oleh peguam Shafee Abdullah kepada Najib Razak.

Berita ini telah melintasi alam siber dan sedang merebak dari ruang tamu hotel, ke café, dari café ke warung dan dari warung gerai. Mak Cik-cik dan Pak Cik di Felda-felda yang masih berhari raya telah mula tertanya-tanya. Anak-anak muda dari Mat Rempit hingga ke kampus-kampus sedang berlabon dan tertanya-tanya.

Laman-lam web sedang hangat dan masak dengan berita SMS Altantuya.

Persoalan timbul : Apakah komunikasi dua hala Shafee/Najib itu sahih?

Jika TIDAK SAHIH maka ini adalah satu kerja jahat untuk memburukkan Najib Razak dan perguam Shafee Abdullah.

Secara resmi pekara ‘fitnah’ seperti ini wajib dihentikan. Pihak yang bertanggung jawab wajib dihadapkan ke pengadilan kerana menyebar fitnah.

Jika ianya SAHIH maka banyak persoalan yang timbul:-

1- Razak Baginda di tuduh terlibat dalam kes pembunuhan ganas gadis cun
Altantuya dari Mongolia
2- Shafee Abdullah ialah peguam bela Razak Baginda
3- Najib Razak seorang menteri kabinet
4- Razak Baginda yang di tuduh terlibat mumbunuh gadis cun Altantuya dari
Mongolia adalah kawan baik, rakan niaga dan penasihat Najib Razak

Jika isi kandungan SMS Altantuya ini SAHIH maka Najib Razak telah menyalah gunakan kuasa untuk melepaskan Razak Baginda dari di tuduh terlibat secara langsung dalam kes pembunuhan ganas gadis cun Altantuya. Gadis cun Altantuya dari Mongolia yang fasih pelbagai bahasa ini di laporkan telah menjadi penterjemah semasa jual beli kapal selam tangan kedua dari Peranchis.

Jika isi kandungan SMS Altantuya ini sahih maka ianya menunjukkan bahawa Najib Razak terlibat secara langsung dalam mempengaruhi perjalanan siasatan pihak polis.

Jika isi kandungan SMS Altantuya ini sahih maka amat jelas bahawa lembaga kepeguaman dan kehakiman negara telah hancus, telah lohe, telah korok dan tidak di yakini umum.

Jika isi kandungan SMS Altantuya ini sahih maka Surat Akuan Bersumpah P. Balasubramaniam (Bala) pada 1 Julai 2008 dahulu adalah benar. Dalam Akuan Besumpah ini Bala telah menunjukkan hubungan Najib Razak dengan gadis cun Altantuya dari Mongolia.

PARLIMEN

Parlimen sedang bersidang. Inilah tempat dimana semua soalan-soalan ini wajib di jawab.

Ini amat penting kerana SMS Altantuya ini melibatkan Najib Razak yang diwar war akan dicalonkan sebagai presiden United Malays National Organisation. Najib Razak juga di katakan akan menggantikan Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Parlimen wajib MEMBINCANGKAN agenda SMS Altantuya ini kerana Raja Petra Kamaruddin kini ditahan di Kamunting dan sedang di bicarakan atas tuduhan membuat hasutan.

Hasutan ini dikatakan muncul dari tulisan Raja Petra Kamaruddin yang menulis tentang bagaimana Rosmah Mansor terlibat sama dan berada di tempat dimana tubuh badan Altantuya diletupkan.

Rosmah Mansur ialah isteri ke dua Najib Razak.



20 ulasan:

langgar+lari berkata...

najib dan sekawan anjing2nya mula menimbus lubang najis dengan idung mereka

LensaPR berkata...

Kok pengantin tak sompek naik pelamin waris oi

tarik tikar berkata...

saya mengambil jalan selamat dengan mengatakan sms itu adalah tidak sahih.kalau betul bole ada tranksrip sebegitu,kenapa tidak digunakan untuk menangkap penjenayah tegar dan pengedar-pengedar dadah?.

fitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh.

Cucu Tok Selampit berkata...

Tuan,

Saya ingin menyampaikan ucapan takziah kepada tuan dan keluarga tuan di atas kembalinya ayahanda tuan Mohamad Rais ke rahmatullah pada 12 Oktober 2008 yang lalu. Saya mendoakan semoga roh ayahanda tuan dicucuri rahmat oleh Allah s.w.t dan ditempatkan bersama-sama roh orang-orang baik yang terdahulu. Innalillah hiwainna ilai hirajiun. Daripada Allah kita datang kepadaNya jugalah akhirnya kita kembali. Wassalam.

Anasir berkata...

mana boleh?

Najib orang baik..
Dia yang suruh rakyat ubah cara hidup..

Dia beli kapal selam bukan sebab dia tak sempat main kapal selam masa kecil..

Kapal selam untuk pertahankan keselamatan rakyat..

Najib juga tak kenal siapa saiful bahari yang berkhidmat di jabatan timbalan perdana menteri..

Mana boleh?
Mesti ada orang nak khianat najib.
Siapa laa yang jahat mulut tu tuduh najib..

Nak masuk ISA ka?

Tanpa Nama berkata...

Lingkup negara di bawah UMNO. UMNO hidup untuk mengaut kekayaan dan kuasa untuk terus memperlingkupkan negara berterusan.Ironinya orang UMNO jatuh bebal kerana tidak mungkin boleh lihat isu ini. Jentera dan falsafah UMNO melestarikan elit UMNO dan terus guna senjata ketuanan melayu, main agama dan perkauman, rasa tidak selamat orang melayu/islam untuk menggondol kekayaan negara. tapi sedih sekali majoriti orang UMNO pekak dalam soal kerakusan elit UMNO menyalah guna kuasa. Mereka atau 2,000 wakil mereka buta perut langsung tak nampak betapa pemimpin mereka sudah melencong daripada perjuangan nasib majoriti orang Melayu.Kebanyakan pemimpin mereka adalah kaya raya setelah mendapat projek besar, rasuah dan apa lagi. Contoh terbaik adalah seorang pemimpin bahagian di Kelang dulu yang mempunyai sebuah rumah 16 bilik air(rumah sultanpun tak sampai begitu), itu baru seorang pemimpin bahagian bagaimana ramai pemimpin besar yang lain? Penuh tempolok mereka, besar perut mereka, kaya raya dan berbuka puasa di hotel lima bintang. Ahli-ahli UMNO di akar lalang tak nampak semua ini. Yang nampak adalah NGO, ahli parti pembangkang dan jangan harap profesor kang kung di IPTA boleh nampak ni semua. Termasukalah kes Najis dan Altantuya. Hai bila PR nak ambil alih pentadbiran?

Anasir berkata...

en.tarik tikar tak tahu ker?

Sekarang ni sudah ada pemantauan melalui sms untuk penjenayah dan pengedar dadah?

Kesian!
Lambat!

*bukan cakap kosong. Saya pernah bekerja dengan sebuah syarikat telco terkemuka di ibu kota!

Tanpa Nama berkata...

kepada encik tarik tikar...kiter tidak boleh terus buang2 camtu jek info ni...maner tau penjenayah tegar tak main sms2 ni...haaaa....so xde la kn...bukak sket kepala otak kamu itu...jgn disempitkn yer...hehehe

ilovebudu berkata...

sempat ke nie jeep....dah lama daaahh

Farouk berkata...

Bagi saya selagi suatu khabar yang buruk yang kita terima tanpa ada bukti yang sahih atau tidak dapat dibuktikan kesahihannya, maka ianya boleh dianggap sebagai fitnah dan khabar angin... Baik kita kaji dulu sebelum mempercayai bulat-bulat...

kutucyber berkata...

Tukang Tarik Tikar,

Kawan aku pernah bercinta dengan awek cun melecun. Dia bagi tahu bini dia yang dia nak kawin satu lagi.

Apalagi bini dia mengamuk sakan. Bini dia seoarang peguam di Peguam Negara telah menghantar surat rasmi kepada telco meminta semua transkrip SMS dari telefon laki dia.

Maka keluarlah semua perkataan sayang, lucah, semi lucah..cinta, cintun dll.

Jadi transkrip SMS disimpan dan diperolehi jika kena caranya.

gasoline berkata...

how on earth could anyone obtained such detail sms?

i do think it's just a scam to smear Najib and his lawyer.if there are such such computer wizard that can easily obtain sms after it had been deleted,then why not use for other noble purposes for instance to use it to curb crimes.that would have been a lot better.

Tanpa Nama berkata...

The SMS-Chat Begin ....

Wednesday 8/11/2006

Shafee to Najib (S2N) Date: 8/11/2006 02:59:31

--> Dato Seri, The Razak Baginda thing is troubling me.Can I help? Salam, Shafee



Najib to Shafee (N2S) Date: 8/11/2006 03:45:05

--> I will speak with u later tonight.



S2N Date: 8/11/2006 03:45:31

--> Thank you



S2N Date: 8/11/2006 06:28:56

--> Met the investigating officer today.Position is serious for RB.The 3 are highly implicated.RB's case can be fought.There are redeeming features for him.But we need to meet Dato Seri as there are other looming issues at large.But not to worry. Salam > Shafee



N2S Date: 8/11/2006 21:06:11

--> I have spoken to IGP. U can represent n meet RB in court.



Thursday 9/11/2006

N2S Date: 9/11/2006 12:45:30

--> If RB's remand is upto Sunday, does it mean that he has to be charged by Fri or be released? i hope it is looking better for him.



S2N Date: 9/11/2006 13:11:23

--> 3 things can happen.Firstly, they can ask for more time for detention.We will resist.Second,they have to release him by Friday or thirdly charge him by Friday.Police took him to his office for document search.Nothing incriminating found.Now they are recording stmt from him.Later search in house.Under control so far Dato Seri. Salam, shafee



S2N Date: 9/11/2006 14:09:03

--> Dato Seri, Re RB need to meet up with you today. shafee



N2S Date: 9/11/2006 14:17:47

--> 630 pm at my house in PJaya this evening.



S2N Date: 9/11/2006 14:18:21

--> Thank you



Friday 10/11/2006

N2S Date: 10/11/2006 15:14:31

--> Any news about RB ?



S2N Date: 10/11/2006 15:19:40

--> Dato Seri, Negotiating for conditional release.If not police need 2 or 3 more days extention.I suspect its an exercise in public relation as they do not want public to think a VIP was given an easier time.Being a vip under these conditions is a liability.Otherwise we are on track according to plan. Salam, Shafee



N2S Date: 10/11/2006 15:27:01

--> Thanks, he is very stressful according to his wife n would be a huge help if he could get a conditional release latest by sun.



N2S Date: 10/11/2006 21:35:52

--> Saw the news on tv. RB was sent for DNA. Not sure it was neccessary.



S2N Date: 10/11/2006 21:40:19

--> Unnessasary.But I think its on his lung infection.He has just been sent again to HUKM.Will know more later from inside contacts.



Saturday 11/11/2006

S2N Date: 11/11/2006 03:17:56

--> Dato Seri, I was at ghkl ccu 4th floor.RB was admitted due to lung infection:mild pneumonia and asthmatic.This was the pain he was suffering in the chest and unexplained coughing for months.He is under an able physician Dato Dr Jeyaindran Sinnadurai(head of Dept of Medicine)Its good he is resting there than in the lockup.Dna was done to eliminate that he was at scene of crime(paternity can be ruled out as well).Need to see Dato Seri on some concerns. Salam. Shafee



N2S Date: 11/11/2006 08:54:17

--> ANy chance of a release by sun ?



S2N Date: 11/11/2006 08:58:14

--> Police should release him by then except that I think the police is disturbeb by Media and public pressure.Other factors need be coomunicated to Dato Seri in person. Investigation wise we are on track for release.



S2N Date: 11/11/2006 09:26:52

--> It is clear that the Police will ask for extention t'row.I will resist strongly in view of the fact that the last few days investigation on RB have completed investigations that require RB's presence in custody.Secondly, from yesterday the Police has done nothing much with him except to do the dna.Thirdly, I am concerned with the Police carelessness yesterday in allowing the 3 other suspects to be freely mixing and therefore tainting their subsequent stmnts as they could be 'group coached'.But it also show Police no longer need to isolate the suspects.Even RB was handcuffed to the C/I. Salam . Shafee



N2S Date: 11/11/2006 11:46:48

--> I Can see u today at my Taman duta hse at 6 pm.



S2N Date: 11/11/2006 11:59:08

--> OK Dato Seri.Insyaallah I will be there.



Sunday 12/11/2006

S2N Date: 12/11/2006 13:53:41

--> 2 days extention to Tuesday.They must release him by then maybe conditionally.Police asked for full 14days.He has message.



S2N Date: 12/11/2006 14:06:23

--> Will give Dato Seri in a while



S2N Date: 12/11/2006 15:10:17

--> 0320949418



Monday 13/11/2006

S2N Date: 13/11/2006 15:53:36

--> Am in his office now.Another search. AG will be unwilling to charge and lose a case yet again.It is agood idea to suggest to AG to hood on and let investigtion proceed with Razak Released on Bond.



N2S Tel: 60122143177 Date: 13/11/2006 16:23:29

--> How was the search ?



S2N Date: 13/11/2006 16:25:56

--> We provided them everything,including old pda and note books and a couple of bills.Nothing incriminating.



Wednesday 15/11/2006

S2N Date: 15/11/2006 13:21:32

--> Things going as expected.2 male officer charged for murder in common intention.Razak's name not in. Lady officer released but rearrested under Emergency Ordinance to be used as Crown witness(exactly as predicted). I am expecting RB to be released on Bond.4 of my lawyers are watching brief the proceedings in the murder case.Rb matter prob t'row. Pl call. Shafee Ps coming back now from Taipei.



N2S Date: 15/11/2006 23:31:09

--> So hopefully he will be released tmrw?



S2N Date: 15/11/2006 23:34:38

--> Dato Seri, I am driving up from S'pore ,no more flight to KL tonight.Hope for th best.Any indication? Shafee



N2S Date: 15/11/2006 23:36:52

--> Not heard anything untoward yet.



Thursday 16/11/2006

S2N Date: 16/11/2006 10:52:43

--> Anything Dato Seri? I am already in Court.



N2S Date: 16/11/2006 10:53:50

--> Pls do not say anything to the press today. i will explain later. RB will have to face a tentative charge but all is not lost.



S2N Date: 16/11/2006 10:54:30

--> OK, TQ



Friday 17/11/2006

S2N Date: 17/11/2006 10:50:30

--> Dato Seri, Its important you speak toYusoff Zainal Abidin as he knows the law a lot better in the Chambers.I am confident he is concerned with the negligible evidence agst Razak.The Raja Mahani and Tengku Ariston cases ought to be the guiding critera for AG.They cannot afford another scandallous loss by the Prosecution as in Norita, Ariston,Dato Balwant etc.



N2S Date: 17/11/2006 11:39:46

--> OK will try. Meanwhile try to console the wife. She is hysterical.



S2N Date: 17/11/2006 11:41:29

--> I know Dato Seri.I will do everything I can.Salam, Shafee



S2N Date: 17/11/2006 12:57:49

--> Dato Seri, Razak has not been sent to Hospital.He is clearly not well.He is refusing to take Prison's medicine for fear of sabourtage.The chief Physician of GHKL Dato Dr Jaya Sinnadurai is shocked that they have not brought Razak back to GHKL.I have spoken to Haji Darussalam,Sg Buloh's Prison Director.Can You sound this to Dato Radzi Shek Ahmad?Need to see you of s'thing that I think had happened that led to her death.Utterly shocking if I am right. Shafee



S2N Date: 17/11/2006 15:45:34

--> Dato Seri, I am at Sg Buloh Prison.I have organised Razak to be in HUKL,He is on his way there now. The Pengarah Hj Darussallam and deputy Supt Gunasegaran very helpful. Shafee



N2S Date: 17/11/2006 21:27:02

--> My regards to him. He Is always in my thought.



S2N Date: 17/11/2006 21:34:44

--> Will tell him



Sunday 19/11/2006

S2N Date: 19/11/2006 16:25:08

--> Dato Seri, I need Dsp Musa ,your ADc to call me to clarify a point.He is not answering Shafee



Monday 20/11/2006

S2N Date: 20/11/2006 13:02:33

--> Any developement Dato Seri? Shafee



N2S Date: 20/11/2006 14:30:20

--> Not yet.



S2N Date: 20/11/2006 14:30:38

--> Thank you



S2N Date: 20/11/2006 21:05:17

--> Dato Seri.Razak is being transfered to Sg. Buloh t'row.Can Dr. Jaya do anything?



N2S Date: 20/11/2006 23:04:50

--> When is he being transffered?



S2N Date: 20/11/2006 23:05:48

--> T'row



N2S Date: 20/11/2006 23:07:01

--> What time?



S2N Date: 20/11/2006 23:08:01

--> Probably late morning



Thursday 23/11/2006

N2S Tel: 60122143177 Date: 23/11/2006 13:46:51

--> Your message read" Najib released on personal bond!".



S2N Date: 23/11/2006 13:50:00

--> Razak released on Bail of 1 million. On personal bond undertaking. Shafee?I am terribly sorry for that mistake.Whole night tak tidur preparing. My profuse apologies Sir. salam. shafee



N2S Date: 23/11/2006 14:00:25

--> ALhamdullillah , at least he is on bail.Big relief for him n family.



S2N Date: 23/11/2006 14:02:02

--> Dato, I need to brief you urgently b4 you speak to him.Shafee



N2S Date: 23/11/2006 14:12:32

--> OK but not intending to speak to him as yet.



Saturday 2/12/2006

S2N Date: 2/12/2006 18:59:15

--> Dato Seri, Got some info that are troubling.Quite serious.Are you in Taman Duta?Can we meet? Salam, Shafee

master berkata...

Confirm 100% sahih.

Kalau ini semua sastera atau rekaan, penciptanya mempunyai daya imaginasi yang tinggi dan layak dianugerahkan Tokok Sasterawan Negara mengalahkan A. Samad Said.

Kepada yang tak percaya, mesti dia tak baca SMS edisi English.

Kalau tak paham English, boleh lah amik course Bahasa Inggeris dengan Muhammad Taib.

Kan kite kere register our mobile dengan company Telco? Apa yang kite buat semua dipantau within seconds. So jangan nak tipu la. Siapa yang SMS bukan-bukan semua polis boleh tahu. Ini yang digunakan dalam kes Nur Jazlin dengan minah Indon yang telan Sim Card, SMS mengenai orang Melayu di Gereja di Ipoh, SMS mengenai sengketa perkauman di Penang dll. Government semua tahu apa yang anda buat. Ini semua satu pencabulan hak asasi manusia untuk berkomunikasi.

People who don't believe it is in a state of denial.

Sudah sampai kah masanya, 'pembunuh', 'perasuah' dan 'kaki perempuan' menjadi PERDANA MENTERI MALAYSIA? Tidak dapat ku bayangkan ahli UMNO boleh menyokong orang sebegini menjadi Perdana Menteri Malaysia !

enche treq berkata...

sepandai2 tupai mlompat..-akhirnya jtuh ke tnah juga...

Allah maha kuasa...-kalo Dia nk tjuk 2..tutup mcm mna pn timbul blik...

ketua pomen berkata...

tangan kedua = terpakai

Tanpa Nama berkata...

Memang sah tulin SMS ini. Najib sendiri mengaku. Lihat berita ini http://www.malaysiakini.com/news/91254

jangan lembab sangat berkata...

gasoline kata-
how on earth could anyone obtained such detail sms?

i do think it's just a scam to smear Najib and his lawyer.if there are such such computer wizard that can easily obtain sms after it had been deleted,then why not use for other noble purposes for instance to use it to curb crimes.that would have been a lot better.

DAMN BOY IF THIS(NAJIB'S DIRTY JOB) IS NOT A CRIME,THEN WHAT? ANOTHER MINDLESS ENTERTAINMENT FOR THE RAKYAT?

natrah berkata...

hi bro hisyam...
apa khabar? sorry dah lama tak beri komen...tak sempat, bz sikit kat sini...
terus kan menulis...
teringat senikata lagu M.Nasir & Malique, Mentera something tajuk dia...penuh dgn maksud tersirat!!

Pembekal Induk Cacing berkata...

Al Fatihah untuk beliau.

Sikit promosi utk peminat induk cacing.

Syarikat saya Eko Harro Agrotech menawarkan cacing dengan harga yang lebih murah dari pelbagai jenis baka seperti Lumbricus Rubellus, Esenia fetida, dan African Night Crawler.

Sila datang segera sementara stok masih ada.

http://indukcacing.blogspot.com