Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Oktober 2008

PM GEMBIRA NAJIB DISOKONG – U.malayau

KUALA LUMPUR 13 Okt. Sementara itu, ketika ditanya mengenai dakwaan sebuah portal berita bahawa Najib menyalahgunakan kuasa dengan campur tangan dalam siasatan pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu, Abdullah berkata:

"Saya tidak percaya Datuk Seri Najib mahu menyalahgunakan kuasa. Jika beliau seorang yang cenderung untuk menyalahgunakan kuasa, kalau begitu, bagaimana beliau akan menjadi pengganti saya.

"Saya percaya dengan beliau, saya percaya beliau seorang yang baik dan akan menjadi Perdana Menteri yang baik dan mampu untuk memberikan kepimpinan yang baik, jadi saya tidak percaya beliau terlibat dalam salah guna kuasa."

Antara lain, laporan oleh Malaysia Today yang pernah dikendalikan oleh Raja Petra Kamaruddin itu membuat dakwaan mengenai mesej komunikasi antara Najib dengan seorang peguam terkemuka yang mewakili Abdul Razak Baginda, salah seorang lelaki yang didakwa bersubahat dengan dua pegawai polis dalam pembunuhan Altantuya.

kah kah kah….. wak dolah udah bingong…. ke hulu salah ke hilir salah…. kah kah kah…. wak mongol ni orang baik ?.... kah kah kah…. wak mongol ni tak salah guna kuasa…. kah kah kah….. mesej komunikasi dengan seorang peguam terkemuka?.... kah kah kah….siapa peguam ini…. kah kah kah…. seluruh dunia dah tahu… hanya melayau yang tak berani lapor… kah kah kah…

bukan saje nama peguam dan berita ini dalam malaysiatoday… ada dalam edge daily … ada dalam malaysian insider …nak suruk apa…. kah kah kah…yang tak lapor hanya laman-laman bodek…. kah kah kah… dan di blog-blog yang tuannya dah jadi polong tanpa tuan dan berharap dapat kerja lama di NST atau Malay Mail…. kah kah kah… lagi pun kalimulah dah kena tendang…mesti ade kerja kosong…. kah kah kah



18 ulasan:

cucupakkasim berkata...

peguam ini juga di-beritakan teringin dan mengidam sangat-sangat nak jadi AG...

kah..kah..kah..

bekas MM berkata...

kah kah kah..malay mail pon kene jugak..adeh sedeh la gua....

anak malaysia berkata...

salam abang isham

apa nak heran bila wak dolah buduhwi ni membuat penafian...malaysia kan negara UNIK..jadi pemimpin pun mestilah ada alasan yang UNIK juga kah kah kah dolah buduhwi yang UNIK

Cucu Tok Selampit berkata...

No one has answered the million ringgit question yet: Is the SMS exchange on the Altantuya murder case between Datuk Seri Najib Razak and a prominent lawyer authentic?

If it is not, then it should be put down as yet another move by critics of the government to discredit the man slated to be the next prime minister of Malaysia; dismissed as another desperate attempt to implicate Najib in the murder of Altantuya Shariibuu.

If it is authentic, then the disclosure raises a whole host of questions. How did private and confidential SMS records of two individuals reach the public domain? Was Najib interested in the case because his advisor Abdul Razak Baginda was a central figure? Was there something sinister or inappropriate in any of the exchanges between Najib and Datuk Shafee Abdullah?

Did Najib use his position as the DPM to interfere in the progress of the murder investigation or did he merely make a few telephone calls to find out the gravity of the situation facing his friend?

agustus berkata...

dari mana la pulak dorang boleh dapat sms tu.pelik pelik.macam skrip drama la pulak bila baca.entah betul entahkan tidak.dunia siber sekarang ini macam-macam jadi.

punk berkata...

penyokong-penyokong Najib memang sukalah bila jalan buat Najib untuk menjadi PM semakin cerah.

tapi halangan masih ada.

selagi berbunyi tentang hal Atlantuya,Anwar,submarine dan hal-hal itu Najib tak dapat tangani maka laluan akan menjadi berliku buatnya.

Jon berkata...

Abang sham,
saya ada permintaan ni..sila tukar blog ini ke wordpress punya...kat situ, kalau kita taip komen kita, komen tu akan terus terpapar kluar...

Kalau taip kat sini tak syok la sbb kena dinilai oleh blogger dulu baru dipapar keluar. Saya banyak hantar komen buruk di blog Khir Toyol dan mat taison, tapi tengok, habuk pun tak paparkan kluar.

Khairulnizam Bakeri berkata...

Bro, sapa mahu ganti Kali?

jepturbo berkata...

broo x lama lg hit 1 milion masyuk arr lu...

FatimahIbrahim berkata...

Dari sini kita dapat lihat Pak Lah memang nak pass on jawatan dia kepada Najib. Unlike some rumours yang cakap pengumuman beliau itu cuma gimik politik.
Mungkin mereka-mereka teringat kisah Tun M dulu dengan Bang Nuar. Siap2 peluk kat dalam tv, tup tup tup tetiba Anwar di pecat.
Tapi Pak Lah bukan Tun.
Mereka berdua jauh berbeza

Tanpa Nama berkata...

Just don't waste time on Pak Lah anymore. He does not seem to understand what is happening to the nation. He does not react to people who want to slaughter him or to kick him out, he does not bother of the impending world economic crisis, he does not want to reduce the pump petrol to benefit the rakyat. He is now talking like a very uneducated lay man. Such a boring PM and Malaysian will get another horrible PM soon.

pemikir lapuk berkata...

tapi aku sokong sgt najib jadi PM..sb buat rkyat lagi myampah dgn 'kera' jaan.....dan lagi hncus lah um 'NO'...aku suka tgk depa tu bgaduh....kelakar..main tarik2 rambut dan selak2 kain hahahahaha

tayar pancit berkata...

dolah dah makin teruk bongok nya...tapi dia mesti kata sang pekan mongol ni mamat yang baik...lepas ni semua bala dia nak letak atas mamat mongol tu...dah la bala yang dok ada atas kepala mamat mongol tu dah berat...ditambah pulak bala masalah negara angkara dolah...ditambah pulak berat badan si rosmah tu...yang hilang si bala yang buat pengakuan bersumpah...mana dia pi ha?

enche treq berkata...

Jika beliau seorang yang cenderung untuk menyalahgunakan kuasa, kalau begitu, bagaimana beliau akan menjadi pengganti saya.

hak3..-xle blah gla ayat neh...
bagaimana ya beliau bleh jd pganti sy??
sbb saya pn slah guna kuasa gk..-tp dya lg pndai dr sya..-2 la dya jd pganti sy...

pekanpahang berkata...

Bro,salam.

Mulanya aku rasa kesian juga pada Pak ZZZZzzz ni,bila dia diketok Mahyuddin,dan terpaksa berundur segera.Tapi bila banyak sangat cakap bodek dan ampunya pada timbalannya sendiri,aku rasa meluat dan syak wasangka pd anak ulamak ni.Gaya dia ni menampakan macam ada kong kalikong antara dia dgn timbalannya itu.Di tambah pula dgn pertanyaan mengenai RM 200 juta oleh Kickdefella dan juga pemberian tender bekalan helikopter kpd Eurocopter,yg kalau mengikut blog LKS, macam ada kepentingan Kemutlutin anak pak ZZZzzz ni didalamnya.

hafiz berkata...

najib perlulah disokong kerna hanya dialah antara bakal imam hadhari di malaysia yang boleh memberi syafaat diakhirat kelak. najib kalau smua nak tau, dia berstatus wali pada ummat umno.

ya. setiap sokongan padanya akan mendapat ganjaran pahala yang berlipat ganda. barang siapa membuat sembahyang sunat hajat agar dia boleh jadi PM, maka syurga adalah balasan utama. tanyalah sama ustaz2 islam hadhari. mereka hanya akan mengangguk.

walau apapun yang berlaku, dia ditemani hajjah rosmah yang solehah lagi kuat ibadahnya. dialah idola wanita2 hadhari.

sumber: kitab al islamul hadhari wal abdullah badwi 13:12

bridge stoned berkata...

nak balik ke MM/nst? apa jadi dgn RM600k kalimullah kasi masa mamat ni kena tendang dulu?

org kat jalan sudin high maintenance kot. kah kah kah.

opportunistik hipokrit... member2 semua kena jual.

Mr. X berkata...

Aku pun kah kah kah lah.
Hangpa ingat mitos RAHMAN ni dah jagi 100% kenyataan ataupun masih ada kemungkinan boleh lingkup?
Da RAHMAN Code - Poll dgn KOSONG UNDI!
http://thexstories.blogspot.com/2008/10/da-rahman-code-poll-with-zero-vote.html