Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Disember 2009

JAGA JAGA KRONI BARU SUDAH MARI



SILA TEKA - INI BATANG TEBU ATAU BATANG GULA?




KERAJAAN TIDAK TARIK SUBSIDI GULA
– berita hairan

Kerajaan tidak akan menarik sepenuhnya subsidi gula dalam masa terdekat bagi mengelak rakyat menanggung bebannya, kata Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata, tanpa subsidi, gula yang dijual pada harga RM1.45 sekilogram pada masa ini akan meningkat kepada sekitar RM2.50 hingga RM2.60 sekilogram mengikut harga pasaran dunia.

"Buat masa sekarang, kerajaan tidak akan atau belum bercadang untuk menarik balik subsidi gula di mana 70 peratus gula dibeli dengan harga lama, manakala 30 peratus lagi harga semasa," katanya selepas menyampaikan anugerah pelajar cemerlang UPSR dan bantuan persekolahan Parlimen Bera di sini, hari ini

KAH KAH KAH…

woit… KESIAN TENGOK MUNKEEE INI…kah kah kah..

kah kah kah… BERBUIH TELINGA BERCAKAP ..SATU MALAYSIA TAK CAYA…kah kah kah

woit… SATU MALAYSIA TAHU… GULA SUDAH ADA TOWKAY BARU…kah kah kah..

woit… TOWKAY BARU NAK NAIK KAN HARGA… kah kah kah…

kah kah kah… ROBERT KOUK SUDAH BLAH… kah kah kah….

woit… CUKONG INI SUDAH LARI… kah kah kah…

kah kah kah… GANTI KRONI BARU.. kah kah kah..

nota:
cuba teka siapa?
siapa jawab betul boleh bermalam di bawah kopek…. kah kah kah

nota:
jamin tahun hadapan harga gula akan naik.
siapa nak bertaruh ?
kalau kalah dapat hadiah injin kapal terbang kah kah kah




7 ulasan:

Mat Mengeram Telo berkata...

Ha ha ha ha ha ha
kah kah kah kah kah
koh koh koh koh koh
weeeek, ptuiiii!

Kempen bukan main cantik!
Kawal obesiti, kawal kencin manis! Kurangkan makan gula!

Last kopek, kita jugak kena kencin!
Last kopek, mak cik felda kena kencin jugak!
Last kopek. naik jugak teh tarik!

Itu hari kencin gambar LGC tepi jalan!
Taun depan kita pulak kena kencin!

Kencin depa ni bukan penyakit kencin manis. Kita panggil kencin kroni! Bukan penyakit obesiti. Tapi poket kroni depa yang makin obesiti.

Mintak-mintak pecah perut la depa dan kroni depa ni.
Apa sebab?
Sebab depa asyik nak kencin kita!

Depa ni tak tau ke?
Bila rega gula naik; harga tayar basikal dan telor ayam pun akan naik jugak!

mosabit berkata...

ini ker yg di pantunkan sebagai...

arab gedebus pisang kelat....
muka jerabus jubo berkarat....

kah kah kah kah kah kah ....

Keliwontron berkata...

Belasah rembat smash muhaha rakyat jadik macam tapir OKU , macam sial sudah pau cukup2 cover line buat Masjid , huk huk huk Tokey nie mmg bagus tak macam Dato K ...getik aku dengar ...
Nie apa ke jadah Menteri bagi anugerah UPSR , tak de org lain lahabau , sebagai Menteri pegi plan fikir benda lain yg lebih gah utk pendidikan negara , anugerah UPSR tu Guru Besar Akademi Fantasia pun boleh handle mangkuk hayun betoi mentri

Sudin berkata...

Keliwontron-HEATH LEDGER ?
Kah,kah,kah....why so seriuos ?
Gua suka......


Woit....towkay baru!
Wah..!lu banyak untung ha....!
Chukup dengan hanya keturunan nabi,boleh rembat harta orang melayu....kah,kah,kah......

Woit ahli lanun gerombolan Umno..!Towkay baru tak perlu bin dan binti untuk rembat dasar DEB dan "Ketuanan Melayu".....kah,kah,kah.....chakap
dasar DEB dan "Ketuanan Melayu" tapi yang rembat dan telan keturunan nabi syed dan bersyed dari tanah arab da....kah,kah,kah.........

Tompok,tompok tahi gula....kah,kah,kah.....
Rupa-rupanya Umno ada kasta....
Kasta pariah dan tuan.....

Jangan makan banyak gula,nanti dapat penyakit kenching tinggi dan darah manis.....kah,kah,kah....kenching tinggi darah manis?
Kah,kah,kah....jangan panik !
Untuk mengatasi penyakit kenching manis ada TOWKAY baru dari CHUKONG MCA duduk kat Kementerian kesihatan....kah,kah,kah.....

Kah,kah,kah....1Melayu,1Malaysia..slogan tengin.....
Parti Umno berkasta pariah....!!!

Tanpa Nama berkata...

Sham, cukong lama blah tujuh keturunan harta tak abis nak makan. Study Sham...Masa british blah dulu byk harta2 private jatuh ketangan sapa??? Aku rasa kau pon tahu sapa yg dapat harta ni sekarang. Sapa yg beli harta ini dgn nilai yg rendah??? Sekarang mereka sudah jadi cukong2 yg kaya raya dan boleh sponsor byk kaum2 mereka. Penjajah bodohkan melayu berkurun2 lamanya...Jadi, Tongkat Melayu masih relevan utk survival org melayu yg selalu kena tipu!!! Apa kata tubuh Suruhan Diraja utk tolong melayu yg benar2 layak sahaja!!! Hahahahahah.

p/s: Jgn marah yer Mat Lendir walaupun darah yg mengalir dlm bdn aku ni ada separuh darah dari Ciongkok. Hahahahah

siber labukau

Tanpa Nama berkata...

bodoh, bangsat & kejam betul gerombolan ni..

harga barang nak ikut pasaran dunia, gaji pekerja kenapa tak ikut 'pasaran dunia'??????

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Alaaa Labukau,

Itu hari gua bukan marah kat lu. Tapi bila lu cakap DEB banyak bagi manfaat kat rakyat gua, gua hangin jugak. Tapi gua rasa aaa, kalau time tu lu ada sebelah gua, mau dua das lu kena, labukau!

Ini hari gua ok, gua cool. Banyak pelanggan hantar kasut kat gua. Lu mau tampal kasut, datang jumpa gua.

Badan gua dua tiga hari ni makin slim. Gua dah belajar minum teh tarik mamak tanpa gula. Taun depan gua azam tak nak makan makanan yang ada gula. gua tak mau kencing obesiti. Biar tokeh gula kena kencin obesiti. Bior makin besar dan akhirnya meletup.

Sorry Tuan isam, gua lari tajuk!