Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Disember 2009

MUNKEE BANGANG INI LAGI




ZIONIS ISREAL PUN ADA BERBINCANG DENGAN WARGA PALESTIN




BERHENTI BINCANG GST ELAKAN RAKYAT KELIRU -melayau

Semua pihak terutama ahli-ahli politik diminta tidak terus membincangkan isu cukai barangan dan perkhidmatan (GST) kerana ia boleh mengelirukan rakyat.

Ahmad Husni Hanadzlah berkata, masih banyak masa untuk membincangkan mengenai GST apabila ia dibahaskan di Dewan Rakyat Mac depan.

"Saya fikir eloklah semua pihak berhenti membincangkan mengenai GST ini bagi mengelakkan rakyat menjadi keliru dan salah faham.

"Pada masa sama, program penerangan akan dijalankan termasuk memanggil editor-editor media untuk meningkatkan kefahaman mereka mengenai GST," katanya kepada pemberita semasa hadir merasmikan penutup pertandingan bola sepak veteran Ipoh kali keenam di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai isu GST yang sering dibangkitkan oleh parti pembangkang dan media massa.

KAH KAH KAH…


woit… MUNKEEE INI BETUL BANGANG…. kah kah kah..

woit… DARI MANA ASAL USUL MUNKEE NI… kah kah kah..

woit…. DARI REBAN MANA DIA BELAJAR?…. kah kah kah…

woit… DARI KANDANG MANA DIA KELAUAR?.... kah kah kah…

kah kah kah… SATU MALAYSIA KELIRU MACAM MANA?... kah kah kah..

woit… TAK KELIRU LAAAA…. kah kah kah

woit… AHLI POLITIK DAN YB MEMANG TUGAS MENERANGKAN KEPADA ORANG RAMAI…. kah kah kah…

woit…ORANG RAMAI TAK NAK CUKAI… kah kah kah…

woit… ORANG RAMAI NAK NAIK GAJI… kah kah kah..

kah kah kah… INI BUKAN KELIRU…TAK MUNGKIN KELIRU…kah kah kah

kah kah kah… KENAPA TAK BOLEH BINCANG… kah kah kah..

woit… KEPALA BANA APA… NAK AMBIL DUIT RAKYAT TAK PERLU BINCANG…. kah kah kah..

woit… INI LEBIH TERUK DARI ZIONIS ISREAL…kah kah kah..

kah kah kah… DI ISREAL PUN ADA BINCANG KALAU NAK NAIK CUKAI…kah kah kah…




28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuan!

Itu hari gua keliru.
Ini hari gua semakin keliru!

Cakap sapa betul?
Cakap tuan atau cakap mamat tu?

Tapi gua tak kira cakap sapa betul.
Cuma, gua tak mau harga barang naik.

Lu nak cukai ka, lu tak nak cukai ka, gua tak mau ambil kisah.
Gua cuma kisah supaya harga barang tak naik.

Gua kerja cuma kutip sekerap!

Tanpa Nama berkata...

kita biar dan kita tengok, jangan kita bising2, bila dilaksanakan nanti yang akan rasa pedasnya adalah penyokong2 monkee yang tak pernah sedar. bila dah berasap kepala barulah penyokong monkee ni akan sedar.... biarkan. Jenis monkee bukan boleh di tegur.... kita dah tahu tahap kebangangannya...

mosabit berkata...

ha lebih teruk dari zionis irael yahudi??....

ini baru dinamakan ahmad husni laknatullah...... kerana dapat mengalahkan yahudi...kah kah kah kah kah kah ......

Khun Pana aka johanssm berkata...

Menteri Bangang berkata dengan ada nya Raja Chukai GST bermakna 1Malaysia dah maju meju.

Cadangkan kepada Menteri Bangang kadar Raja Chukai GST 1Malaysia diparas 10% supaya kita lebeh maju meju dari Singapora yang pakai 7%.

Sila tanya Menteri Bangang harga barangan apa yang akan turun dengan adanya Raja Chukai GST.
Harga tol akan naik, harga letrik akan naik , harga telor akan naik ,harga teh tarek Mamak pon akan naik dan berat badan Bini Puaka pon naik.

yang turun?....berat badan rakyat yang turun.

Sudin berkata...

Eh,eh.....negeri yang PR perintah tak kan PR pembangkang.
Mentaliti menteri melayu tengin..!!
Bodoh nak mampus....!!!
Menteri kewangan eeeeeeeee tak ulas pulak......kenapa ? Seluar dalam dah koyak rabak agaknya......kah,kah,kah......

Veteran Ipoh ?.....kah,kah,kah....
Nak harapkan siapa lagi ?
500 ringgit dah bagi....orang penchen tentu suka...terjamin masa depan anak chuchu dengan 500 ringgit....kah,kah,kah.....
Termakan juga gula-gula mat monggol ni....!!!

Memanggil editor-editor media ?
Baru je semalam dah ulas,lambat siang menteri melayu bodoh ni..!!!
Polong-polong yang dah bertuan sedang tido, malas nak bangun...malam tadi dah tongong.

Polong-polong tak bertuan akan dipanggil untuk meningkatkan kefahaman GST kepada golongan penchen 500 ringgit.....kah,kah,kah
Terjamin masa depan anak chuchu dengan 500 ringgit...kah,kah,kah
Lepas ni nganga lagi.

Makan !
Telan !
LINGKUP.........!!!

Tanpa Nama berkata...

Setuju bahawa Ahmad Husni ni betul-betul bangan kerana nak memperkenalkan GST bagi mendapat pendapatan negara bagi membiayai pembangunan negara.
Pokoknya ada dua struktur mudah untuk difahami. Pertama ada golongan kaya dan golongan sederhana dan miskin(boleh hidup dengan keperluan asas seperti makan, tempat teduh, kereta, hantar anak ke sekolah, boleh tonton tv/Astro dan sedikit simpanan. Mereka adalah majoriti. Yang bukan majoriti kaya menguasai mungkin 80% daripada kekayaan negara. Jadi kalu nak merapatkan jurang maka kena cukai orang kaya untuk tujuan merapatkan kesenjangan sosioekonomi tadi. Tapi Kerajaan UBN liat dan tak akan memikir hal itu kerana pentadbiran mereka adalah untuk orang kaya atau untuk Ketua Bahagian mereka. Mereka akan kata UBN sudah beri banyak subsidi, insentif, jalan tar, hospital, masjid, universiti, membiak ramai Prof Kang Kung, apa nak lagi? Semuanya nak sembunyikan bahawa golongan orang kaya terlepas dari cukai/zakat yang lebih tinggi. Mereka rela cukai ke atas majoriti rakyak yang berpendapatan kecil dengan memperoleh cukai yang dikira banyak. Rakyat majoritipun banyak yang bangan, tak nampak lagi muslihat UBN ini.Tapi wakilnya melalui NGO, parti politik alternatif, cerdik pandai telah 'articulate' atau mengutarakan isu GTS ini kepada rakyat yang belum celik lagi, ramai mereka ada di kampung yang lama sudah kena klentong UBN.
Den tak sabar lagi cepatlah PR kuasai Putrajaya kerana aden ada harapan sikit PR dapat membela rakyat. Kalu depa gagal aden tolak depa pada PUke-14 nanti.

sl chan berkata...

kah kah kah
keliru kepala bana atau lanciao...

Tanpa Nama berkata...

Jangan kata Menteri Kewangan II ni bangang. Dia ni idola aku. Dia tengah buat PhD kat UUM Sintok, last aku dengar. Tajuk tesisnya, "Kejayaan Pelaksanaan GST di Malaysia- Aplikasi Teori Strukturasi dan Kesan Negatif Sokongan Pengundi Melayu." Kah kah kah kah. Kah kah kah kah ... (27x)

Tanpa Nama berkata...

Tuan Sham,

Saya mmg tengah keliru nih!!! Tak abis2 nak kena pau ajer!!! Tanam modal RM100 billion, hangus lunyaiiii. Laaa ni nak kena inject modal lagi....Apa ke jadah GST ( Guana Sokmo Tertipu!!!) Wa sokong lu!!!

DEMO!!! DEMO!!! berkata...

senang je nk setelkan kekeliruan ni..
DEMO!!! DEMO!!! DEMO!!!

Harun berkata...

To Husni, senang jgn suruh Ahli Parlimen BN pegi Parlimen lg. Lg senang, kalau kami x undi puak2 kamu dlm GE akan dtg. Amcm Husni? Bahasa Inggeris lintang pukang ms PC psl GST.

Tanpa Nama berkata...

bhai...

gua tak pernah keliru bab - bab ni,

gua cuma keliru 1 perkara ja,

razak baginda ka @ najib razak yang entot-entot altantunya?

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

Tanpa Nama berkata...

woi beruk ni belajar kat mana ni?
malu la beruk bleh jd menteri kat negara malaysia ni,

bodoh ,bangang,bahlol,
woi org amno ngkorang ni ada otak ke tak?
masih nk sokong gerombolan yg menteri bodoh cam himar
sapa ada alamat beruk ni?
aku rasa nk antar surat cinta la kat dia,,

woi melayu sedarla,,dah hampir 60 thn jadi himar amno,,cukupla

woi melayu bangun woi,,woi melayu dah la layu

Tanpa Nama berkata...

gang tak boleh di ajar...bodoh tak boleh diikut..ini lah dia bangang bangang ynag telah dipilih untuk mengubal dasar..wakil wakil .ahli ahli parlimen..yang korup..bodoh nya rakyat jelata yang mengundi mereka meraka itu.bodoh bodoh ni tak tau ke...gaji gaji bagi rakyat malaysia belum layak dikenakan GST.jika pendapatan rakyat malaysia dah meningkat ..wa fahamla wajib kena GST.

.ini..aku jalan jalan kat bandaraya kat..malaysia nie..bersepah sepah peminta sedekah..(aku pernah duduk kat kelante sebulan..hari hari keluar ...tak pernah nampak orang mintak sedekah)
lepas nie bila ada GST tandas awam akan dinaikan RM 10.00 sekali pancut/tonggeng.

Tanpa Nama berkata...

ya allah,,
x terkata,x tercakap

hamba mu inio dhaif,x tau apakah hikmah disebalik ciptaan engkau

apakah hikmah engkau ciptakan menteri bodoh ni

bagila hidayah pada dia supaya mulutnya berhenti cakap mcm seekor himar

Tanpa Nama berkata...

ntahnye, nak keliru apa, bodoh!!

KERAJAAN 'TAK CUKUP' DUIT, JADI NAK TAMBAHKAN CUKAI UNTUK BANYAKKAN DUIT MEREKA.

Takkan la kita rakyat Malaysia bangang sangat sampai nak faham benda ni pun susah. Program penerangan tu nanti hanya akan memutar-belit, daripada terang terus jadi keliru.

Tanpa Nama berkata...

hahaha...

bangang seribu kali bangang.tak pernah dalam sejarah ada menteri berani tunjuk telo kat orang ramai. mangkuk ni memang betul betul bangang bawak keluar statement macam ni.

ini tak sekolah punya orang.macam mana la orang boleh undi mangkuk ni.malu siol.malu. -dellx

koboi berkata...

memang sah bangang mangkok ni..

Malaysia Boleh..
kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

ramai orang tambun yg bodoh pun...
mat fit ramai, kaki burit ramai...
tukang kulum batang ramai...
tak caya gi laa tambun...
melawat taman pepaduan, ulu kinta, tengok apa ada sama...
briged mat fit utara ramai ada sana...puak2 bangang pilih orang bangang

Tanpa Nama berkata...

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=23801:perhentiasn-bas-kuala-berang-runtuh-&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=125



terengganu darul runtuh

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

Tanpa Nama berkata...

Tolak GST sekarang dan TOLAK be end dalam PRU13 nanti. UNDI dan PILIH PR jadi Kerajaan!!

Cisss...Ini macam komunis..rakyat tak boleh cakap!!

Jebat_Musibat berkata...

TERNOW!!!

LAGI RUNTUH DI TERENGGANU!

hahahaha..

lagi kontraktor kelas F tidak di kenalpasti. :D

azmie berkata...

isham, sapa buat iklan aranormal Activity tu? spelling salah

Tanpa Nama berkata...

tindakbalas spontan aku pun sama macam engkorang jugak bila dengar mangkukhayun tu bukak mulut - bangang mangkuk apa hanya setakat mengamalkan percukaian gst boleh meletakkan malaysia sama kategori dengan negara maju???!!

kalau percukaian tu mengiringi kadar pukulrata pendapatan rakyat yang sama tinggi dengan negara2 maju, bolehlah jugak otak aku nak habiskan sedikit masa lagi untuk mempertimbangkan lebih lanjut...

kalau percukaian tu tambah lagi mengiringi kadar mampu-beli rakyat keseluruhan (betul ke frasa tu? orangputeh kata purchasing power, barulah pengukur sebenar kemampuan kewangan rakyat), haa... barulah aku boleh duduk bersimpuh (kalau kat kampung tu boleh mula gobek pinang dengan gambir makan sirih) dan mentelaah isu ni dengan lebih mendalam...

ini setakat cakap lempar atas angin, "guna gst, jadi negara maju!", macam tu lebih baik aku lempar orang yg keluarkan kata2 bangang takde isi (no depth, no substance) tu jauh2 ke laut atau ke jamban biar dirawat dalam kolam kumbahan indahwater!

bak kata pilem p ramlee: bahalolll!

klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

G - gaul
S - sebat
T - telan

tuuu yg munkee ni x mau cita!!!

makin mnjadi2 laa malaysia nie...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang bising-bising nih... GST tu sebenarnya bagus untuk Malaysia. Biar pendapatan rakyat kurang, takde le dia orang membazir tak tentu hala, sebab kuasa membeli dah kurang. Macam naikkan harga gula untuk elak rakyat Malaysia kena kencing manis ... Ini baru kerajaan yang prihatin dan mesra-rakyat. Kah kah kah.

opisboi berkata...

menteri banggang sapa yg pilih....kahkahah

Tanpa Nama berkata...

Tak payah bimbanglah.

Itu acah saja supaya nampaknya prihatin Kerajaan BN apabila ditarik balik kemudian dengan alasan Kerajaan BN menyedari GSTring ini akan membebankan rakyat.

Tambah pula PU13 bukannya jauh sangat lagi. Laksanakan GSTring ini akan tetap dimansuhkan oleh Kerajaan baru kelak.