Selasa, 22 Disember 2009

MUNKEE BUAT KERJA BODOH - RAKYAT KENA TIPU



CADANGAN AKAN SAMPI DARI KRONI UNTUK MENGSWASTAKAN BANGUANAN INI UNTUK DIJADIKAN PUSAT URUT DAN LOKASI RAJA LAWAK



KEMENTERIAN SEDIA PROMOSI 35 HOSPITAL SWASTA - berita hairan

Kementerian Kesihatan mengenal pasti 35 hospital swasta yang berpotensi untuk dipromosikan sebagai produk pelancongan kesihatan, yang menawarkan perkhidmatan perubatan bermutu tinggi, kata Menteri Kesihatan, Liow Tiong Lai.

Beliau berkata, antara kriteria yang diperlukan bagi membolehkan sesebuah hospital dipilih sebagai pelancongan kesihatan ialah menjadi ahli Persatuan Hospital Swasta (APHM), Persatuan Kualiti Kesihatan Malaysia (MSQH) dan mengikut ISO serta ketetapan antarabangsa.

"Mereka juga perlu menawarkan kepakaran dan paling kurang 50 katil. Mereka juga perlu mempunyai laman web sendiri, ini penting dalam dunia global ini," katanya dalam ucapannya pada Majlis Pelancongan Kesihatan Malaysia di sini, semalam.

nota:
ini kerja bodoh
gunakan duit rakyat untuk bagi kapitalis buat lagui duit
ini macam kerajaan buat iklan untuk china doll di bukit bintang
atau kerajaan buat iklan untuk judi dui genting
kalau harta ini harta negara tidak mengapa
ini harta kaum pemodal.

ini pun orang melayu tak faham faham
sampai bila nak kena tipu kah kah kah


BACA BAWAH INI KALAU MASIH TAK FAHAM


DEPOSIT RM10,000 – berita hairan

Bapa kesal pusat perubatan swasta enggan rawat mangsa ragut.

SUBANG JAYA: Seorang bapa, Putra Khairel Annuar Hamzah, 46, kesal dengan tindakan sebuah hospital swasta di sini yang meminta wang deposit RM10,000 sebelum merawat kecederaan anaknya, Putra Muhammad Khidzeer, 19, yang ditikam peragut, Selasa lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam, beliau menghantar anaknya yang mengalami kecederaan akibat ditikam di kepala, perut, leher dan kaki itu ke hospital berkenaan, bagaimanapun selepas hampir setengah jam menunggu tanpa sebarang rawatan, pegawai pendaftaran memintanya menyediakan wang sebagai cagaran dengan alasan sistem online kad insurans perubatan tidak dapat beroperasi pada waktu malam.

Putra Khairel berkata, alasan diberi pihak hospital tidak munasabah kerana sebagai pemegang kad insurans perubatan, sepatutnya kos perlu dibayar adalah tidak melebihi RM500 seperti dicatat dalam garis panduan pemegang insurans.

“Sebagai wakil ejen insurans kad perubatan itu, saya amat terkejut kerana saya diminta menyediakan wang sebanyak itu sebelum jam 10 pagi keesokan hari kerana jika masih mahu menunggu sehingga sistem boleh digunakan, berkemungkinan anak saya tidak dapat dirawat kerana perlu mengikut giliran dengan pemegang kad insurans lain.

KAH KAH KAH..

woit… PADAN MUKA…kah kah kah..

woit… TAK SEDAR SEDAR LAGI …kah kah kah..

woit…ITU PASAL HOSPITAL JANGAN DI SWASTAKAN…. kah kah kah..

woit… HOSPITAL UNTUK BUAT KEBAJIKKAN… kah kah kah..

woit... HOSPITAL UNTUK RAWATAN ORANG SAKIT...kah kah kah..

woit....BUKAN UNTUK BUAT DUIT…kah kah kah..




29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini dasar bukan dasar badak berendam, ini dasar babi berendam...tamak haloba dan makan 'maserba' macam babi. Tak kira duit siapa, habis nak di makan nya, sebijik macam babi sundal...

Swasta ada duit sendiri, kenapa kerajaan nak tanggung pengiklanan mereka pulak? Adakah kerajaan sudah biol dan gila babi?

seliparjepun berkata...

SALAM...

INI KERJA BANGANG MENTERI..KERAJAAN! LEBIH RELA RAKYAT MATI...HANYA KERANA WANG! DUIT DUIT DUIT....DUIT...

PROJEK MEMBANGANGKAN RAKYAT...TIPU TIPU TIPU...!

Tanpa Nama berkata...

kepada pencacai umno yg baca , perkataan paling sesuai utk korang

' PUKIMAK '

mosabit berkata...

jangan lupa pulak untuk promosikan klinik klinik swasta yg ada tu....

apa kata swastakan sekali kementerian kesihatan tu.....

jadi nak jadi menteri kesihatan dia mestilah doktor pakar sakit jiwa.......

kah........kah......

Keliwontron berkata...

Itu baru abdominal trauma case , kalau neurosurgical case 25ribu deposit bang oiiiii ...mana nak korek ...pinjam sikit dari bik Mama boleh kot

Danielle_Corleone berkata...

Bawakan Sistem Perubatan Cuba ke mari!

Tanpa Nama berkata...

rakyat kebe tgk cite Sicko arahan Michael Moore baru bole sedar agaknyer....

Tanpa Nama berkata...

Sham, apa nak heran...bisnes org mati pon bleh jadi jutawan. Hidup susah...mati pon susah!!! Dasar kapitalis telah menyusup...

Tanpa Nama berkata...

Sekarang dah ikut negara Singapura untuk memungut cukai melalui nama canggih GST supaya orang kampung lopong dan nganga tak faham maksud GST!. Cukai tetap cukai namanya walau pun yang punggut itu Penjajah J.W.Birch kah atau Pejuang bangsa Melayu Maharaja Lela kah?. Yang bayar cukai itu tetap rakyat yang miskin!.

Hospital Swasta ini bina banyak lagi bagus juga kerana ramai juga yang gunakan sebagai tempat maksiat yang paling selamat di Malaysia. Kerana di Hospital Swasta tak ada ganguan dari Pihak berkuasa agama. China Doll selamat buat operasi tenggek!. Hospital swasta ini juga boleh digunakan untuk lari dari berbagai-bagai masalah terutamanya hutang atau pun dari pihak berkuasa ditangkap alasan sakit!. Ada juga sesuai untuk along-along yang kaya!. Tentang Hospital ini cekap dan profesional yang orang dari luar boleh dapatkan rawatan allahualam! kerana Agong kita ke Jerman untu rawatan dan Sultan Kelantan menrima rawatan di Singapura.Dan ramai ke negara Cina dan India untuk rawatan kerana Murah. Yang kita tahu pakar-pakar di hospital swasta sini semuanya Doktor "Part time" dari Hospital kerajaan yang cari sedikit duit tambahan untuk membeli banglo dan kereta mercedes. Takat gaji kerajaan bagi itu cuma boleh duduk kuaters dan beli proton saja.Ada juga doktor-doktor dari klinik persendirian buat kerja part time jadi intuducer untuk komisyen dariHospital pakar untuk pesakit yang kunjungi mereka. Doktor klinik persendirian kita cuma pandai bagi ubat panadol dan ubat batuk saja. Kerana ubat ini kos rendah tapi pulangan yang lumayan. Pendek kata doktor-doktor berdedikasi seperti dalam tahun 60an atau 70an tiada lagi kerana ramai doktor-dokter ini sudah jadi ahli politik atau Datuk-Datuk Menteri atau Senator. Pencen ahli politik lagi bagus dari pencen doktor.

Di masa depan kalau ada kroni UMNO buka Syarikat Insuran Medi- Care seperti di negara Singapura tak ada lagi Hospital kerajaan yang bayar RM1. Alasan kerajaan UMNO cukup senang, cuma Negara kita Malaysia saja negara yang beri Rawatan Kesihatan percuma. Di Singapura, Di Korea atau Di Jepun mana ada Free!. Ohhh baiknya kerajaan UMNO di Malaysia...melopong rakyat negara ini!.Tapi bila persoalkan gaji minima untuk pekerja dan bonus ikut Jepun, Korea, Singapura...jawapan pun senang juga, "dunia kini mengalami keadaan ekonomi yang tak menentu!". Kha..Kha...persatuan pekerja nganga..menjadi lopong bila pengerusi persatuan pekerja dapat drajat Datuk...Medal..medal...medal...haaak phui!. Dulu sebelum Ketuanan Melayu, " ya Tuan....ya Tuan", cium bontot Mat Salleh...kini selepas Ketuanan Melayu..."Ya datuk...Ya datuk",...cium tangan! Dasar pembodek!. mana Bangsa Melayu boleh maju kalau pemimpin Melayu ini semuanya kaki Bodek, pengampu kepada orang yang ada kuasa!. Kalau menentang sikit di label penderhaka bangsa!...takut masuk Neraka kah?. Kalau bodek masuk Surga kah?...phuiii...bangsat!.

john rambo berkata...

wahh dasyat woo.. kalau tunggu lama2 boleh mati org di buatnya..

Tanpa Nama berkata...

sy stuju dgn cerita dr bharian tu.. sy penah kena skali.. cerita sy mcm ni.sy xmakan smnggu.lapar.amat lapar. suatu hari saya pergi KFC.sy mntak makanan.tp dia x bagi.saya rayu.dia x bagi gk.pastu saya g pizza,dia x bagi gk.sy pegi kedai mamak kerana sya pk org msia msti tlg org msia.1msia. tp dia x bag gk. sy bkan mitak kereta pm.sy mitak makanan free sbb sy xde duit.. sy tnya mamak,kenapa x bagi sy makan free..mamak tu cakap, Aiyo macha...lu ingat anak bini sy kat rumah mau makan pasir ka kalau kasi lu makan free?? ini nasik sy beli pakai modal.ini ayam sy beli 9ringgit.. sy sedih..mngkin sy x separah yg kena tetak.tapi sy pm dalam proses nk mati sbb x makn. sy tetap x fham kenapa sy x blh makn free...bkn kt dlam dunia ni semua utk kebajikan?

Tanpa Nama berkata...

rakyat m'sia, marilah tonton mOvie SICKO sebelum kta suma kena TIPU..!!!

Tanpa Nama berkata...

tontonlah movie SICKO b4 kita suma kena TIPU.. !!!

Tanpa Nama berkata...

betul2.gua stuju

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Datuk Tim Menteri Mustar mohd menyatakan cukai GST 4% ni bakal menggantikan cukap perkhidmatan yang dulunya antara 5 hingga 10%.
baguslah kalau gitu.

Jadi, diharap Datuk Tim Menteri Mustar Mohd dapat menunjukkan bukti bahawa dengan menlaksanakan GST yang didakwa menurunkan cukai itu, harga barang-barang akan turun sekurang-kurangnya 1%. Cubalah buktikan kenyataan itu berdasarkan penurunan harga barang selaras kata-kata beliau yang mengatakan cukai sebenarnya turun.

datuk Tim Menteri Mustar Mohd juga perlu menunjukkan bukti bahawa harga gula dan elektrik juga akan turun sekurang-kurangnya 1% selaras dengan kenyataan beliau bahawa "sebenarnya cukai perkhidmatan semakin turun".

Jika beliau gagal dan berlaku kenaikan harga pada tahun 2010 nanti, maka jelaslah beliau hanyalah seperti pendekar Mustar yang terlalu pandai melebong!

Tanpa Nama berkata...

kapitalis suck !!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bagi aku la..pendapat aku saja ye..golongan yang paling mudah menipu dan menyonlap duit adalah golongan doktor dan peguam.mcm doktor yang senang bagi org mc..sebab dia nak cepat dapat duit dia jadikan klinik dia tempat beli mc.ada tempat pengurus yang jual mc rm20 pada pekerja2nya sebab apa?sbb dia ada kawan seorang doktor.kalau peguam pulak suka songlap duit klien.ini pengalam aku la..

Tanpa Nama berkata...

apala bangang nye kerajaan nak promosi utk depa pulak.ni mesti yg bukak hospital tu pun kroni jugak.apa nama..sime darby hospital..sapa punya?mcm ni bisnes semua org tanggung senang la..aku pun nak bukak hospital.

Tanpa Nama berkata...

Kepada pencacai pencacai umno, terutamanya orang melayu..tak kan tak nampak lagi kot?? tolonglah, jangan pasal sayangkan parti ko butakan mata & hati untuk faham benda benda macam ni.

Tanpa Nama berkata...

nasib baik tak kena kat aku.... kalau aku yang kena memang sah aku bakar pusat perubatan tu ngan doktornya sekali!!!!!

setapa berkata...

"Sebab itulah kita mencegah penipuan melalui kaedah gores dan menang, buka dan menang dan bermacam-macam lagi yang bertujuan menipu pengguna.

"Jangan mudah terpengaruh dengan barang yang ditawarkan. Perlu ingat bahawa tiada yang datang secara percuma. Kalau sesuatu itu terlalu baik mesti ada sesuatu yang tidak kena. Jadi berhati-hatilah," kata Roslan mengingatkan.
-petikan dari Kosmo

Tanpa Nama berkata...

bagi aku kerajaan malaysialah yang paling best kat universe ni,sebab macam2 idea bodo dah berjalan dan sedang dirancang olih pak menteri semua.dari projek angkasawan,jambatan 1malaysia,kelinik 1 malaysia,restoran 1malaysia,GST,f1 one malaysia, tu tak kira kejadian bodoh yang terjadi macam akuan bersumpah bolih jd dua version,kerajaan negeri dirampas tanpa pilihanraya,enjin jet tudm bolih hilang.yng kesian rakyat lah dibodoh bangangkan,mane2 yang agak nak jadi pandai sket try msok universiti tu pon nak belajar kene berhutang dulu puloh-puloh ribu dah grad kerja tak dpt lg hutang dah kejar,bab kesihatan pulak cuba tengok berapa ramai list menunggu nak di bedah di ijn silap silap lama punya menunggu si pesakit sampai mati dah.tapi org melayu ni pun bangang gak,time mengundi bolih menang lg bn ni cube bagi telungkup terus je bn ni...

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Apa marah-marahni!PRkan nak perintah Malaysia lepas PRU 13 nanti!!!!Mana ada DEB!mana ada subsidi!Yang murah kat hospitaltu sebab ada subsidi!!!Tarak pikiaqka!!
Orang melayu semua!!!Tak sedia lagika,mana ada lagi ketuanan melayu!Semua itu racist!!!!RM10,000,tak boleh cari ka!!!Itu baru perubatan!!!Yuran pengajian!!Buat medic!RM500,000.00 je!!!
Buat malu melayuje hangpani!!!!!!Hidup PR!!!!

-TT ada berani publish!!!!

Tanpa Nama berkata...

hoi orang bangang undi la lagi Biawak Nelan,sampai mampus kena kencing,masih tak sedar diri lagi,kalu tak sedar lagi antok kan kepala kat dinding.mangkok2 ni sendawa kita apa dapat bro...mangkok ni duit bergantang2 pasal kebangangan pencacai yang tak sedar diri bagi kuasa kat mangkok2 ni.kita apa dapat bro,cukai yang naik,harga minyak naik,duit sekolah naik.kita apa yang naik...BATANG JE YANG NAIK...

Tanpa Nama berkata...

Thanks guys. Baru je tengok movie Sicko arahan Michael Moore. Best betul. Dulu aku tak nak tengok Sicko sebab aku ingat macam Psycho arahan Alfred Hitchcock tu ... Takut Malaysia pun dah jadi macam USA berkaitan perubatan awam.

Tanpa Nama berkata...

KFC, Pizza Hut dan kedai mamak memanglah tak bagi makan free... Sama macam Gleneagles dengan Klinik Liow. Takkan nak bagi ubat free.

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Hangpa mai la Peneng!PR dah perintah!!Rumah murah ooo!Dari RM500,000.00 dan turun RM250,000.00 jee!!!Mai orang melayu,mai beli rumah kat Peneng!
Maila......semua orang melayu!!!!TT maila beli!Kita peramai orang melayu kat pulau!!!
Budak-mudak melayu!!kita tinggalkan IPTA,U DEB!U kelas kedua!Tempat pelajar kelas 2!!!Kita pi belajaq kat LKWing!MSU!Uniten!Multimedia!Studen melayu ada berapa keratje!(bidang sainsla,bukan artla noo!) Baru kita dapat naikan taraf kita!Sama taraf dengan orang cina!!Hidup PR!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
tambah lagi....pada orang melayu SEMUA,
biar dikata bodo,banggang,kurang cerdik ,mangkok ayun,SEKARANG!!.....jangan la bodo,banggang KEMUDIAN.....nyesal tak habis oiiii!!!!!Pila belajaq kat melayu Singapura la oiiiii....atau bacalah buku pak kaduk atau lebai malang.....
Aku takpa!Duit berjuta,tujuh keturunan tak habis makan oii!!!!(dalam mimpila kot!)

Tanpa Nama berkata...

ade plak sekoq org ilang akal meroyan kt sini..BN perintah penang berpuluh thn org melayu sana ape dpt?..wakakaka