Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 22 Disember 2009

BERITA PALING BAIK - IKANG LAWANG IKANG



IKANG BERGUMPAL DENGAN IKANG





SIDANG DUN TERENGGANU: PENYOKONG KERAJAAN BERGASAK SESAMA SENDIRI
- mStar

Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang sebelum ini disifatkan agak lesu, hari ini bertukar rancak dan sekali sekala keadaan menjadi agak panas dengan soalan yang bertubi-tubi daripada penyokong kerajaan sendiri.

Semasa sesi soal jawab hampir satu jam pada hari pertama persidangan, beberapa soalan yang diajukan kepada Ahmad Said, menyebabkan keadaan sedikit tegang dan kadangkala sindir-menyindir kedengaran dalam dewan melibatkan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) sendiri.

KAH KAH KAH

kah kah kah… BELUM SELESAI LAGI… kah kah kah..

woit… LAWAN TETAP LAWAN… kah kah kah…

kah kah kah… SATU MALAYSIA MENGALU ALUKAN IKANG SAMA IKANG TERUS BEGUMPAL…. kah kah kah..

kah kah kah…. SATU AKAN MATI SOTONG…. SATU LAGI MATI IBRAHIM ALI…. kah kah kah..




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Makin kompius aku!
Hari tu hantar lebai sauh kata dah ok.
lepas tu hantar tok mudin lagi kata amat ok.
Lepas tu hantar si Piang lagilah hokey.

La ni, ikang sama ikang makan ikang!
Dok sibuk makang ikang, kang "runtuh" pulak Dewan Undangang Negeri.

Berapa banyak nak sembunyi daaaa?

Tanpa Nama berkata...

aik? ini bukan ikang bang isham..ini anak berudu ni...

Tanpa Nama berkata...

Musim hujan ni banyak Ibrahim Ali memekak nak mengawan, tak gitu?

mosabit berkata...

bila umnong terengganung nak runtuh?....

tiang mana yang berseri?...

ada satu masahelah...juga madah berhelah.....

yang mana satu jantan..yg mana satu betina?...
idris lusoh ka?...
ahmad sakit ka?....

Orang Lama berkata...

Bila agaknya nak panggil WWF buka cawangan kat Trengganu...

Tanpa Nama berkata...

fuh.... madsaid memejam mata menantikan kucupan berahi deris!!! tengok tengok tengok bibir dia muncung semacam jer....

Tanpa Nama berkata...

Baguslah tu...demokrasi terpimpin!!! Kahkahkah!!! Woit, E200 dah lelong ke???

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

baru jam 3 tadi aku dengar kat berita ertiem bahagian saluran orang asli:

Dua orang prof kangkong berkata "ahli PKR bercakaran sesama sendiri dan menyebabkan rakyat tidak sokong PKR lagi. PKR juga sedang mengalami perpecahan"

Aku semakin kompius:
1. Ahli PKR mana yang sedang bercakaran dan seekor daripadanya membuat repot pasal isi pecat memecat?

2. Ahli grombolan PKR mana yang 13 ekor letak jawatan supaya grombolan itu dapat mengadakan pemilihan semula?

3. Ahli grombolan PKR mana pulak yang pecat timbalannya tapi tak disahkan oleh pendaftar pertubuhan sehingga timbalan grombolan PKR tu menjawat semula jawatannya sebagai timbalan?

4. presiden Grombolan manakah yang melekeh-lekehkan seorang ahlinya yang cuba merebut jawatan Timbalan Presiden PKR baru-baru dulu?

5. naib presiden grombolan PKR manakah yang baru saja keluar pati kerana dia percaya yang dia akan dipecat juga akhirnya?

6. Grombolan PKR manakah yang sedang berebut jawatan ketua penerangan pulau pinang? grombolan PKR manakah yang sokong dan grombolan PKR manakah pula yang tentang?

7. Bekas Presiden PKR yang manakah pernah berkata bahawa memang grombolan PKR tu membusuk sehingga ke husus taik?

8. Budak PKR manakah yang baru-baru ini melawan bekas presidennya dan kurang hajar serta tidak sekali-kali nak mintak mahaf?

9. Negeri manakah yang pernah diperintah oleh pkr dahulu jatuh ketangan pembangkang dalam PRU12 yang menunjukkan rakyat tidak menyokong PKR?

Setakat ini sahaja, berjayakah prof kangkong itu membuktikan bahawa PKR sudah tiada sokongan rakyat?

Benarkah PKR sudah tidak disokong rakyat? kalau betul, kenapa takut bila anwar jadi pengerusi majlis kat masjid masa Yusuf Qardawi datang?

Begitulah, kalau kangkong, kemana-manapun akan bergelar kangkong!