Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Disember 2010

SATU LAGI PROJEK UNTUK TIPU MELAYU





HABIS TANAH ORANG KAMPONG




nota:
bayangkan setiap kali
cukong melihat peta ini
setiap kali air liur meleleh

setiap kali menteri melihat peta ini
setipa kali air meleleh dalam seluar
teringatkan china doll kah kah kah




TANGGUH AKTA KG.BARU HINGGA DAPAT LAMPU HIJAU PEMILIK , KATA PAKATAN - minisder

Pakatan Rakyat mempersoalkan keikhlasan pentadbiran Najib kerana memutuskan untuk membentangkan Rang Undang-undang Perbadanan Kampung Baru bacaan kali pertama di Parlimen hari ini tanpa mendapat ‘lampu hijau’ rasmi pemilik dan pewaris tanah kawasan itu.

Naib Presiden PAS Mahfuz Omar berkata, jika kerajaan mahu membentangkan rang undang-undang itu, ia harus dibentangkan terlebih dahulu kepada pemilik dan pewaris tanah Kampung Baru sebelum dibawa ke Parlimen.

“Saya mempersoalkan keikhlasan kerajaan untuk bincang perkara ini (Rang Undang-undang Perbadanan Kampung Baru), kenapa tidak bentangkan dulu kepada penduduk sebelum dibawa ke Parlimen?

“Ini kerana kalau nak bentang (di Parlimen) rang undang-undang itu harus mendapat persetujuan penduduk terutamanya pemilik dan pewaris tanah.

“Kerajaan perlu dapatkan persetujuan terlebih dahulu, baru boleh bentang. Bagi saya tindakan kerajaan ini melanggar hak penduduk di sana,” katanya kepada The Malaysian Insider.

nota:
inilah cara cukong mendapat tanah pusaka orang melayu
tanah orang melayu yang ada sekangkang kera dalam bandar habis
di baham cukong

caranya cukup senang!

bagi cadangan pada gerombolan
buktikan bahawa gerombolan akan dilihat molek
cukong akanambil kroni anak atau bini menteri
jadikan pemegang saham atau lembaga pengarah dalam projek ini

cukong terus tabur duit
cukong terus tabur amoi

kemudian kalau ada tentangan
minta wujudkan akta dalam parlimen
menteri gerombolan ini
tak ada pilihan lagi
melalui akta maka dilihat lebih suci
dengan akta dilihat bukan rampas tanah orang kampong

inilah mondus operandi gerombolan
hingga hilang tanah tanah orang melayu

ingat tak?

madey lulusan akta tanah kebangsaan
dalam akta ini jika tanah diperlukan untuk
orang ramai maka tanah ini wajib dijual
maka cukong cadang nak buat sekolah dan klinik
atas tanah orang melayu – maka tanah ini dipaksa jual
lepas itu tanah ini ditukar sekali lagi – sekolah tak jadi
klinik tak jadi – inilah yang berlaku di pantai dalam

ingat tanah sawah di kerpan?
apa jadi – habis tanah orang melayu

ingat tak di kampong chu badak?
ingat tak kampong berembang?
ingat tak kampong plentong?

pada masa ini ada 7 buah kampong disekitar gombak akan
dibaham cukong – kampong banda dalam gombak
kini telah memulakan perlawanan

rakyat tidak ada pilihan – melainkan bangun melawan !

nota:
tanah kg baru ini tanah warisan turun temurun
datuk nenek moyang orang kampong baru yang teroka
biar puki mak dia laa apa pukimak dia nak
buat dengan tanah dia
yang kau pukimak
sibuk sibuk pukimak pasal apa kah kah kah

duit cukong mana dah kau baham kah kah kah
burit amoi mana dah kau kebas kah kah kah

abis melayu kena tipu oleh gerombolan !



8 ulasan:

titi berkata...

hehehe TT sudah angin satu badan!

Tanpa Nama berkata...

huhhuuhu bestt wooo..kalau melayu x reti lagi entah lerrr

cicit ngah layor berkata...

Yer ler..itu tanah demer.Jangan ler buat sesuker hati ataih tanah demer tu.Dapatkan persetujuan majoriti pemilik tanah tu dulu,baghu ler aper2 akta ndak dibentangkan diParlimen.Ikut ler adat,sbb kiter ader adat. Kaghang kalau org kater komer tak ader adat,komer maghah.

Tanpa Nama berkata...

haha aku pernah buat study kat kampung baru. dorang panggil twin tower petronas tue batu nisan. samakan macam batu nisan. hehehe

Tanpa Nama berkata...

rajagopal dan cukong
umpama lancau dan pukimak
di antaranya ada cina doll menanti dan menadah air

rajagopal yang terpancut tapi melayu yang terus layu

ini dipanggil "Akta pancut"

anakjatikampungbaru berkata...

Tuan Tanah Kampung Baru belum lagi memberikan persetujuan untuk mengswastakan tanah Kg.Baru.Malah depa tak ditanya pun.Ini semua angkara perbuatan Raja Nongchik,Menteri WP - entah raja dari mana dan menteri yang tidak dipilih oleh mana-mana pengundi.Raja Nongchik ni agaknya tak kenal orang Kg.Baru ni.Kalau penduduk Kg.Baru dihalau dari tanah datok-nenek mereka,cara penggunaan akta,lihatlah nanti,reaksi penduduk Kg.Baru.

Tanpa Nama berkata...

JOM!!!

AJAK EMAK BAPAK
AJAK ADIK ABANG KAKAK
AJAK SEDARA MARA JIRAN TETANGGA

KITA PANGKAH
PAS DAP PKR

PASTIKAN BN TERGOLEK
KITA TUKAR PM

abimh berkata...

Hikayat Pak Kaduk sentiasa berulang dan diulang.....